بیوگرافی پیترو فررو

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی پیترو فررو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 پیترو فررو کسی بود که ایده ای فوق العاده ای در این زمینه به ذهنش رسید تا افرادی را که علاقه ای به خوردن صبحانه به شکل سنتی نداشتند را با ابداع یک نوع خوراکی جدید به خوردن صبحانه ترغیب کند.

زندگینامه پیترو فررو

بیوگرافی پیترو فررو

زندگی شخصی

پیترو فررو در تاریخ ۲ دسامبر ۱۸۹۸ در شهر farigliano واقع در کشور ایتالیا به دنیا آمد. دهه ی ۱۹۴۰ با دوران جنگ جهانی دوم مصادف بود، و شرایط بسیار سختی برای مردمان اروپا به وجود آورده بود، به گونه ای که کشورها و دولت مردان آن ها دائما به خاطر این رخدادهای تلخ درگیر بودند، و مردمان باید تاوان این شرایط را با آوارگی، از دست دادن عزیزان و گرسنگی می پرداختند.

آغاز فعالیت حرفه ای

در این شرایط سخت و اسف بار پیترو فررو که نانوا و شیرینی پز جوانی بود ایده ای به ذهنش خطور کرد. در آن زمان کاکائو بسیار کمیاب شده بود و به سختی پیدا می شد. او کاکائو را با فندق برشته شده، روغن گیاهی و روغن کاکائو ترکیب کرد تا از آن یک خوراکی جدید و بسیار مقرون به صرفه برای مالیدن روی نان استفاده کند. اسم این خوراکی جدید را «پاستا جون دوجا» گذاشت.

=

در ماه فوریه سال ۱۹۴۶ حدود ۶۶۰ پوند از این خوراکی به فروش رفت. پیترو فریرو به خاطر این که قادر باشد به این حجم از تقاضا پاسخ بدهد، تصمیم گرفت با کشاورزان محلی صحبت کند و از آن ها بخواهد تا مقدار بیشتری فندق بکارند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جان کوم

در سال ۱۹۴۶ بود که پیترو فریرو محصول جدیدی به نام «سوپر کرم جون دوجا» را ابداع کرد که نسبت به خوراکی قبلی بسیار ارزان تر بود. این خوراکی مورد استقبال فراوانی از سوی مردم قرار گرفت به گونه ای که سوپرمارکت های ایتالیا تصمیم گرفتند سرویس مجزایی برای مشتریان خود به نام «آغشتن» راه اندازی کنند. روال کار آن ها این گونه بود که بچه های ایتالیایی با یک تکه نان به سوپرمارکت ها مراجعه می کردند تا کارکنان سوپرمارکت با یک چاقو نان آن ها را شکلاتی نمایند.

این خوراکی خوشمزه و پرطرفدار در سال ۱۹۴۶ نام خود را به «نوتلا» تغییر داد و بازاریابی های گسترده برای آن در خارج از مرزهای ایتالیا آغاز شد. تا امروز تقریبا سه نسل از اروپایی ها با خوردن «نوتلا» بزرگ شدند. امروزه نوتلا به یکی از پرطرفدارترین غذاهای خامه مانند در سراسر اروپا تبدیل شده است. حتی پرطرفدارترین خوراکی صبحانه ی آلمانی ها نیز نوتلا می باشد. جالب است بدانید که در ایتالیا و فرانسه دانش آموزان پس از بازگشت از مدرسه دوست دارند نوتلا بخورند. پیترو فررو سرانجام در دوم مارس سال ۱۹۴۹ از دنیا رفت و پس از فوت او پسرش میشل فررو مالک شرکت نوتلا شد.

میشل فررو، خالق تخم مرغ های شانسی

میشل فررو فرزند پیترو فررو که در سال ۱۹۲۷ به دنیا آمده است، هم اکنون یکی از ثروتمندترین افراد جهان محسوب می شود و در حال حاضر مالک این شرکت است. او در سال ۲۰۰۲ شرکت شکلات سازی Ferrero SPA که یکی از بزرگ ترین شرکت های شکلات سازی اروپایی است فروشی بالغ بر ۴ میلیارد دلار داشته است. از مارک های معروف این شرکت می توان به فریرو راچر، نوتلا و همین طور Kinder Eggs یا همان تخم مرغ شانسی اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دنیس ریچی

تخم مرغ شانسی های فررو نخستین بار در سال ۱۹۷۴ وارد بازار شد. این تخم مرغ های شانسی های شکلاتی هستند و داخل آن ها اسباب بازی هایی برای کودکان گذاشته شده است که غالبا برای آن ها جنبه ی کلکسیونی دارد و همین موضوع باعث می شود که دائما علاقه داشته باشند تا تخم مرغ های بیشتری خریداری نمایند البته نباید از طعم خوشمزه و دلچسب آن نیز غافل شد. البته لازم به ذکر است که اسباب بازی های درون تخم مرغ های شانسی به دلیل قطعات ریزی که دارد برای کودکان زیر سه سال مناسب نیست و به هیچ وجه به آن ها توصیه نمی شود.

البته علی رغم کودکان بسیاری از بزرگ سالان اروپایی به جمع آوری اسباب بازی های داخل تخم مرغ های شانسی علاقه دارند و حتی بازاری هم برای این تخم مرغ ها ایجاد شده است. مخصوصا در کشور آلمان این بازار طرفداران زیادی دارد.

جالب است بدانید که در ایالات متحده آمریکا فروش Kinder Eggs در صورتی که داخل آن اسباب بازی باشد

از طرف دولت آمریکا به خاطر وجود برخی مسائل ایمنی ممنوع شده است.

در عوض درون این تخم مرغ های شانسی، شکلات قرار دارد.

میشل فررو در حال حاضر ثروتمندترین فرد ایتالیا و چهلمین ثروتمند دنیا محسوب می شود.

نکات جالبی که شاید در مورد شرکت نوتلا ندانید!

نوتلا توانست از یک شهر کوچک به نام البا در شمال ایتالیا به قهرمان صبحانه ی جهان تبدیل شود.

نوتلا هم اکنون در ۱۶۰ کشور جهان مورد استفاده قرار می گیرد و در طول سال حدود ۳۶۵ میلیون کیلوگرم از شکلات نوتلا در سراسر جهان مصرف می شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آندری مارکوف

شرکت فررو سالیانه بالغ بر ۲۵ درصد از مجموع فندق تولید شده در جهان را خریداری می کند.

برای تهیه یک شیشه ۷۵۰ گرمی نوتلا ۹۷ عدد فندق و برای تهیه ی شیشه ۴۰۰ گرمی ۵۲ عدد فندق مورد استفاده قرار می گیرد.

هر ۱۰۰ گرم از شکلات نوتلا حاوی ۵۴۴ کیلوکالری انرژی می باشد.

تخمین زده شده که هر ۲.۵ ثانیه یک شیشه شکلات نوتلا در دنیا فروخته می شود.

پنجم فوریه هر سال روز جهانی نوتلا نام گذاری شده است.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی پیترو فررو
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه