بیوگرافی برونون هیوز

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی برونون هیوز به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 برانون هیوگز یک کارگردان کانادایی-بریتانیایی می باشد که از سال ۱۹۸۵ تا کنون مشغول فعالیت در عرصخ سینما و تلویزیون می باشد. او که کار خود را ابتدا با کارگردانی تبلیغات شروع کرد و سپس به سمت فیلم های بلند رفت. از سال ۲۰۰۶ بیشتر فعالیت های وی در ساخت فیلم های تلویزیونی می باشد. از فیلم های بلند وی می توان به هریت جاسوس(۱۹۹۶)، نیروهای طبیعت(۱۹۹۹) و استندلر(۲۰۰۳) و از پروژه های تلویزیونی وی می توان به کارگردانی انیمیشن گیسوکمند(۲۰۱۰) و اپیزودهایی برای سریال های قانون منصفانه(۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲)، برکینگ بد(۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳) و بیست و چهار(۲۰۱۷) اشاره کرد.

زندگینامه برونون هیوز

بیوگرافی برونون هیوز

فعالیت هنری

هیوگز در تورنتو، آنتاریو، کانادا به دنیا آمد. پس از کار در پشت صحنه فیلم و سریال های تلویزیونی او در اوایل دهه۱۹۹۰ میلادی بر روی صندلی کارگردانی نشست. او چندین قسمت از پنج فصل شو کمدی بچه ها در عمارت(۱۹۹۴) را کارگردانی کرد. همچنین موزیک ویدئوهایی برای خواننده پاپ، امی گرانت در سال ۱۹۹۶ ساخت.

وی اولین فیلم بلندش را با هریت جاسوس(۱۹۹۶)، تجربه کرد. این فیلم کمدی خانوادگی با اقتباس از رمانی به همین نام از اوئیس فیتزهیوگ نوشته شده بود و بازیگر نقش اصلی آن، مایکل ترکتنبرگ در اولین فیلمش در آن حضور داشت. این فیلم تا حدودی موفق بود و با بودجه تولید ۱۲ میلیون دلاری توانست بیش از ۲۶ میلیون دلار فروش داشته باشد. ترکتنبرگ برای بازی در این فیلم برنده بهترین هنرپیشه جوان و ونسا لی چستر برنده بهترین هنرپیشه جوان نقش مکمل از جوایز هنرمندان جوان و همچنین دیگر بازیگر فیلم، رزی اودانل توانست برنده جایزه محبوب ترین هنرپیشه زن از جوایز انتخاب کودکان سال ۱۹۹۷ برنده شوند. فیلم دیگری از این رمان نیز به نام هریت جاسوس: جنگ های بلاگی(۲۰۱۰) با بازی جنیفر استون ساخته شده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی حامد محضرنیا

موفقیت نسبی فیلم قبلی وی باعث شد تا فیلمی پرستاره به نام نیروهای طبیعت(۱۹۹۹) را کارگردانی نماید. در این فیلم در سبک کمدی رمانتیک بازیگرانی از قبیل بن افلک، ساندرا بولاک، مورا تیرنی و استیو زان ایفای نقش می کنند. داستان این فیلم درباره مردی در آستانه ازدواج است که بعد از این که هواپیمایش هنگام بلند شدن از زمین دچار سانحه می شود، با یک زن شگفت انگیز آشنا می شود. این فیلم که با بودجه نسبتا بالای ۷۵ میلیون دلاری ساخته شد نتوانست به فروش بسیار بالایی دست یابد و تنها توانست به درآمدی نزدیک به ۹۴ میلیون دلار دست یابد.

استندلر

منتقدین نیز نطرات مختلفی داشتند و وب سایت روتن تومیتو از مجموع ۶۵ دیدگاه منتقدین به آن امتیاز ۴۶% اختصاص داد. استندلر(۲۰۰۳) دیگر فیلم به کارگردانی هیوگز می باشد که یک فیلم مستند درباره کاپیتان آندره استندلر، یک افسر پلیس آفریقای جنوبی است که مبدل به یک سارق بانک گردید.

در این فیلم توماس جین نقش اصلی فیلم را بازی کرد. این کارگردان موفق شد با آلن هیل، یکی از همدستان استندلر که در زندان هست و کور فن دونر دوست پلیسشو رئیس زندان مصاحبه و گفتگو داشته باشند. این فیلم که با نظرات مثبتی از طرف منتقدین همراه گردید، از طرف مجله امپایر چهارستاره به آن داده شد و در روتن تومیتو نیز امتیاز خوب ۷۲% را کسب کرد. این فیلم همچنین برنده جایزه جنی برای بهترین دستاورد کارگردانی را برنده گردید.

پس از چند سال دوری از سینما، هیوگز به عرصه تلویزیون برگشت و اپیزودهایی برای سریال های تلویزیونی از قبیل بریکینگ بد(۲۰۰۸)، برن نوتیس(۲۰۰۸)، رویال پینز(۲۰۰۹) کارگردانی کرد. سپس فیلمی تلویزیونی به نام آدمکش(۲۰۱۰) با بازی تونی آلمیدا، آیزا بریونز و انیمیشنی زیبا و موزیکال به نام گیسوکمند(۲۰۱۰) که داستان آن بر گرفته از راپانزل نوشتهٔ برادران گریم بود را کارگردانی کرد. این انیمیشن با بودجه‌ای ۲۶۰ میلیون دلاری به پرخرج‌ترین انیمیشن تاریخ و دومین فیلم پرخرج دنیا پس از دزدان دریایی کارائیب: پایان جهان تبدیل شد. هم‌چنین انیمیشن گیسوکمند، سومین انیمیشن پرفروش تاریخ سینما پس از منجمد و شیرشاه می‌باشد. مندی مور، زکری لوی و دونا مورفی از صداپیشگان این فیلم هستند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جرج مایکل
آخرین فیلم

آخرین فیلم این کارگردان مقصد مسافرت کردن است(۲۰۱۶) می باشد. این فیلم که با اقتباس از کتابی به همین نام از عکاسی خبری و کنشگر سیاسی دن الدون ساخته شده بود درباره یک عکاس ۲۲ساله می باشد که با عکس گرفتن از چندین پلیس فاسد، اکنون یک گروه خلافکار سومالیایی در تعقیب او می باشند. این فیلم در فستیوال بین المللی فیلم منچستر توانست برنده چندین جایزه از جمله بهترین فیلمبرداری و بهترین کارگردانی گردد.

تاریخ تولد:
۱۷ اکتبر ۱۹۶۷ (سن ۵۲ سال)، تورنتو، کانادا
آموزش:
دانشگاه یورک
نامزد دریافت جایزه:
Genie Award for Best Achievement in Direction

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی برونون هیوز
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه