بیوگرافی بن کینگزلی

4 سال پیش
بیوگرافی بن کینگزلی
Rate this post

بیوگرافی بن کینگزلی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 سر بن کینگزلی بازیگری انگلیسی می باشد که بیش از ۴۰ سال است در این عرصه مشغول فعالیت می باشد. وی تا به حال برنده یک جایزه اسکار، گرمی، بفتا و دو گلدن گلوب و جایزه انجمن بازیگران فیلم گردیده است. وی برای بازی در نقش مهاتما گاندی در فیلم گاندی(۱۹۸۲) برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد گردید. از دیگر فیلم های شاخص وی می توان به فهرست شیندلر(۱۹۹۳)، جزیره شاتر(۲۰۱۰)، عدد شانس اسلوین(۲۰۰۶)، شاهزاده ایران(۲۰۱۰) و هوگو(۲۰۱۱) و مرد آهنی ۳(۲۰۱۳) اشاره کرد. وی در سال ۲۰۰۲، به خاطر خدماتی که به صنعت فیلم بریتانیا کرد از طرف الیزابت دوم، ملکه بریتانیا، به او لقب شوالیه داده شد. وی در سال ۲۰۱۰ نیز صاحب یک ستاره در پیاده روی مشاهیر هالیوود گردید.

زندگینامه بن کینگزلی

بیوگرافی بن کینگزلی

فعالیت هنری

کینگزلی در تاریخ ۳۱ دسامبر سال ۱۹۴۳ در اسکاربرو، یورکشایر، انگلستان به دنیا آمد. مادرش آنا لینا مری یک بازیگر و مدل بود که در دهه های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ میلادی فعالیت می کرد و پدرش، که متولد کنیا و از مسلمانان اسماعیلی کوجا بود، یک دکتر بود. پدربزرگش نیز اصالتی هندی داشت. وی در مدرسه گرامر منچستر درس خواند و یکی از همکلاسی هایش رابرت پاول بود. وی در سال های آخرش در کالج پندلتون روی به عرصه تئاتر اورد. در این زمان وی در كارهای‌ هنری‌ وخارج‌ از برنامه‌ دانشكده‌ در منچستر می پرداخت و پس از فارغ التحصیلی در سن ۲۳ سالگی فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرد. او بیش از ۱۵ سال در تئاتر بازی می کرد و نمایش های موفقی نیز از خود به جای گذاشته است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اندرو دیویس

اولین بازی او در فیلم های بلند به سال ۱۹۷۲ و بازی در فیلم کلید ترس است(۱۹۷۲) بر میگردد. سپس هم در سینما و هم در تلویزیون به فعالیت خود ادامه داد و نقش های کوتاهی از جمله شخصیت ران جیکینز در سریال آبکی خیابان تاجگذاری(۱۹۶۶ تا ۱۹۶۷) بازی کرد. سپس در نقش دانته گابریل روزیتی در سریال درام و تاریخی شبکه BBC به نام مدرسه عاشقی(۱۹۷۵) ایفای نقش کرد.

وی شهرت و آوازه خودش را خیلی زود و با بازی در نقش مهاتما گاندی در فیلم گاندی(۱۹۸۲) به دست آورد. این فیلم زندگینامه‌ای دربارهٔ زندگی ماهاتما گاندی، رهبر جنبش مقاومت بدون خشونت هند در زمان استعمار توسط بریتانیا در نیمه اول قرن بیستم، است. علاوه بر اینکه این فیلم جایزه اسکار بهترین فیلم و بسیاری از جوایز اسکار را بدست آورد، بن کینگزلی برای بازی در این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد گردید. کینگزلی سپس در فیلم ها و نقش های مختلفی بازی کرد. از جمله می توان به فیلم های خاطرات لاکپشت(۱۹۸۵)، مائوریس(۱۹۸۷)، جزیره پاسکالی(۱۹۸۸) اشاره کرد.

بدون راه حل

وی در سال ۱۹۸۸ و در فیلم بدون راه حل(۱۹۸۸) در نقش دکتر واتسون در مقابل شخصیت شرلوک هلمز با بازی مایکل کین بازی کرد. سپس برای بازی در نقش مایر لانسکی در فیلم باگزی(۱۹۹۱) به کارگردانی بری لوینسون نامزد جایزه اسکار بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد گردید. بن کینگزلی برای فیلم جانور سکسی(۲۰۰۰) نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل اسکار و گلدن گلاب شد.

در نظر سنجی که مجله ایندی وایر در سال ۲۰۱۶ انجام داد، بازی بن کینگزلی در این فیلم به عنوان برترین نقش آفرینی هزاره جدید انتخاب شد و بالاتر از دنیل دی لوییس برای خون به پا خواهد شد قرار گرفت. از دیگر افتخارات وی در بازیگری می توان به بازی در فیلم خانه ای از شن و مه(۲۰۰۳) اشاره کرد که در آن در نقش یک سرهنگ نیروی هوایی شاهنشاهی ایران بازی می کند که در پی انقلاب ۱۳۵۷ همراه با همسرش با بازیگری شهره آغداشلو و پسر نوجوانش به آمریکا کوچ می‌کند. آغداشلو برای بازی در فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار برای نقش دوم زن شد و کینگزلی نیز نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر زن گردید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی تود لووی

در جولای سال ۲۰۰۶ وی توانست یک نامزدی جازه امی برای بازی در فیلم تلویزیونی آقای هریس به دست آورد. در اواخر همان سال، در اپیزودی از سریال سوپرانوس بازی کرد. در سال ۲۰۰۷ نیز کینگزلی در فیلمی کمدی جنایی به نام تومنوکشتی(۲۰۰۷) و فیلم اکشن سیاسی کمپانی جنگ(۲۰۰۸) به همراه جان کیوساک ایفای نقش کرد.

جزیره شاتر

از دیگر نقش های مهم وی بازی در نقش دکتر جان کاولی در فیلم روانشناسانه جزیره شاتر (۲۰۰۹) به کارگردانی مارتین اسکورسیزی است که فیلم شانس خود را در مراسم اسکار ۲۰۰۹ با توجه به اینکه اکرانش به سال بعد موکول شد از دست داد. وی همچنین در فیلم بعدی اسکورسیزی به نام هیوگو (۲۰۱۱) در نقش ژرژ ملیس بازی کرد که البته با وجود جوایز بسیاری که فیلم برنده شد، وی نتوانست افتخاری کسب کند. وی سپس در فیلم مرد آهنی۳(۲۰۱۳) در نقش ترور اسلاتری و در نقش مازر راکمن در فیلم بازی اندر (۲۰۱۳) به نویسندگی و کارگردانی گوین هود بازی کرد.

از دیگر فیلم های کنگزلی می توان به شماره شانس اسلوین(۲۰۰۶) به کارگردانی پل مک‌گوگان و در کنار بروس ویلیس، شب در موزه: راز مقبره(۲۰۱۴) به کارگردانی شاون لوی و در کنار بن استیلر اشاره کرد. وی همچنین راوی مستند سریالی (سه قسمتی) به نام اسلام: امپراتوری ایمان(۲۰۰۰) بود که به شرح تاریخ اسلام از تولد پیامبر اسلام تا امپراتوری عثمانی می‌پردازد.

فیلم ها

خانه‌ای از شن و مه
مرگ و دوشیزه
فهرست شیندلر
شاهزاده ایران
گاندی
شعر سوگ
جزیره شاتر
خون رینی
گونه
هوگو
دیکتاتور
عدد شانس اسلوین
پزشک
بازی اندر
مرد آهنی ۳
شوالیه جام‌ها
عروسک‌های جعبه‌ای
دیو
شب در موزه: راز مقبره
تیمارستان استون‌هیرست
آلیس در سرزمین عجایب
قلب اژدها ۳: نفرین جادوگر
کتاب جنگل
زندگی
اسلام: امپراتوری ایمان
آوای تندر
ده فرمان
شب دوازدهم
اتوبان
کمیل
بند باز
کودکان(۱۹۹۰)
کودکان
پنجاه مُردهٔ متحرک
بیخود از خود
بدون راه حل
خیانت
مقررات درگیری
جنایت و مکافات
آنه فرانک: تمام داستان
تاک ابدی
ماشین جنگ
تو منو کشتی
میعادگاه غوطه ور دریای سرخ

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمود بهرامی
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی بن کینگزلی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه