بیوگرافی جیمز گری

4 سال پیش
بیوگرافی جیمز گری
Rate this post

بیوگرافی جیمز گری به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جیمز گری کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس اهل ایالات متحده آمریکا است. او از زمان اولین فلمیش به نام اودیسه کوچک(۱۹۹۴) تا کنون پنج فیلم دیگر نیز کارگردانی کرده است که چهار تای آنان در فستیوال فیلم کن در رقابت برنده شدن نخل طلای آن جشنواره بودند.

زندگینامه جیمز گری

بیوگرافی جیمز گری

فعالیت هنری

گری در تاریخ ۱۴ آوریل سال ۱۹۶۹ در نیویورک سیتی به دنیا آمد. اصالت وی از یهودیان روس می باشد که پدربزرگ و مادربزرگش از اوستراپول اوکراین مهاجرت کرده بودند. پدرش نیز یک پیمانکار برق و الکترونیک بود. وی در مدرسه هنرهای سینمایی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی درس خواند. فیلم دانش آموزی او، کابوی ها و فرشته ها، به او کمک کرد که مورد توجه تهیه کننده ای به نام پاول وبستر قرار گیرد، که وی را برای نوشتن فیلمنامه که بتواند تهیه کننده اش باشد استخدام کرد.

گری در ۲۵ ساگی، اولین فیلم بلندش را به نام اودیسه کوچک(۱۹۹۴) کارگردانی کرد. بازیگران این فیلم تیم روث، ادوارد فورلانگ و مویرا کلی بودند. این فیلم توانست یک شیر نقره ای از فستیوال فیلم ونیز و جایزه معتبر گراندپیرکس انجمن منتقدین فیلم بلژیکی را از آن خود کند. این فیلم همچنین تحسین کلود شابرول، اسطوره فیلم سازی فرانسوی را به همراه داشت. داستان این فیلم درباره روابط شخصی و خانوادگی بین یک پدر، همسر بیمارش و دو فرزندش می باشد. شش سال بعد، کمپانی میرامکس دومین فیلم از این کارگردان را به نام محوطه (۲۰۰۰) بر روی پرده های سینما برد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اسفندیار منفرد زاده
=

در این فیلم بازیگرانی همچون مارک والبرگ، واکین فینیکس، شارلیز ترون، الن برستین، جیمز کان، فی داناوی، استیو لارنس، تونی موسانته و دیوید زایاس ایفای نقش کرده‌اند. در این فیلم که در محوطه راه‌آهن حومه در نیویورک سیتی رخ می دهد، فساد سیاسی و جرم های مشارکتی در محوطه بسیار عادی هستند. این فیلم که با هزینه ۲۴ میلیون دلاری ساخته شد تنها ۹۰۰ هزار دلار در آمریکا و کانادا و ۳۴ هزار دلار در استرالیا فروش کرد. با این وجود، گری نامزد دریافت نخل طلای فستیوال فیلم کن گردید و فینیکس برنده جایزه بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد از جوایز هیئت ملی بازبینی فیلم در سال ۲۰۰۰ و همین جایزه از انجمن منتقدان پخش فیلم در سال ۲۰۰۱ گردید.

شب مال ماست

سومین فیلم بلند گری، شب مال ماست (۲۰۰۷) با بازی بازیگرانی همچون واکین فینیکس، مارک والبرگ، اوا مندس، رابرت دووال می باشد. داستان این فیلم درباره مدیر یک باشگاه شبانه است که به دور از پدرش که رئیس پلیس اداره پلیس نیویورک سیتی هست و برادرش در جایی دیگر و به عیاشی و سبک زندگی لذت گرایی زندگی می کند.

این فیلم موفقیت تجاری خوبی داشت و توانست با صرف بودجه ۲۱ میلیون دلاری به درآمدی بالغ بر ۵۴ میلیون دلار برسد. این فیلم در بخش رقابتی فستیوال فیلم کن شرکت کرد. منتقدین نظرات مختلفی برای این فیلم داشتند و توانست از مجموع ۱۳۳ دیدگاه منتقد از روتن تومیتو امتیاز ۵۵% و از مجموع ۳۳ دیدگاه منتقد از متاکریدیدت امتیاز ۵۹ را به دست آورد. دو عاشق(۲۰۰۸) عنوان فیلمی رمانتیک به کارگردانی جیمز گری می باشد که داستان آن با اقتباس از داستان کوتاه شب‌های روشن، به نویسندگی فیودور داستایفسکی نوشته شده بود. از این داستان تا به حال ۷ فیلم ساخته شده است. این فیلم در جشنواره فیلم کن ۲۰۰۸ اکران شد. فیلم با انتقادهای خوبی مواجه شد و توانست از روتن تومیتو امتیاز ۸۲% و از متاکریدیت امتیاز ۷۵ از ۱۰۰ را به دست آورد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جف گلدبلوم
مهاجر

گری در نوامبر سال ۲۰۱۲، به عنوان یکی از اعضای داوران بخش رقابتی در فستیوال بین المللی فیلم مراکش انتخاب گردید. یک سال بعد، او فیلمی دیگر به نام مهاجر (۲۰۱۳) را کارگردانی کرد. از بازیگران آن می‌توان به جرمی رنر، آنجلا سارافیان، واکین فینیکس و ماریون کوتیار اشاره کرد. این فیلم نامزد دریافت نخل طلای فستیوال فیلم کن در سال ۲۰۱۳ گردید.

داستان این فیلم مهاجرت دو خواهر به نام های «اوا» (ماریون کوتیار) و «ماگدا» (آنجلا سارافیان) را روایت می کند که از جنگ در لهستان فرار کرده و به آمریکا پناه آورده اند، اما در الیس ایسلند نیویورک، «اوا» را به خاطر بیماری از «ماگدا» جدا و در قرنطینه ای برای مداوا نگه می دارند. پس از جدایی «اوا» از خواهرش اتفاقات تلخ و دردناکی برای اورخ می دهد و «اوا» با وجود همه اتفاقات تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا بتواند هزینه درمان خواهرش را بدهد. این فیلم در نقد دوره ای از سیاست های آمریکا نسبت به مهاجرین ساخته شده بود.

شهر گمشده زد

شهر گمشده زد(۲۰۱۶) یک فیلم درام ماجرایی زندگینامه ای به کارگردانی گری می باشد که بر اساس کتابی به همین نام از دیوید گران ساخته شد. این فیلم روایتگر وقایع واقعی پیرامون کاوشگری بریتانیایی به نام پرسی فاوست می باشد که به بولیویا فرستاده شد تا یک شهر تاریخی گمشده در آمازون را پیدا کند و در سال ۱۹۲۵ به همراه پسرش در یک مسافرت اکتشافی ناپدید شدند.

در این فیلم چارلی هانام در کنار رابرت پاتینسون و سینا میلر ایفای نقش کردند. علارقم تحسین منتقدین فیلم نتوانست در فروش موفق باشد و با صرف هزینه ۳۰ میلیون دلاری برای تولیدش تنها ۱۷ میلیون دلار فروش کرد. جیمز گری برای کارگردانی این فیلم برنده جایزه انجمن بین المللی سینفیل را برای بهترین فیلمی که در سال ۲۰۱۶ اکران نشد، برنده گردید. وی در حال حاضر در حال نوسیندگی و کارگردانی فیلمی علمی تخیلی و فضایی به نام اد استرا(۲۰۱۸) می باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی الیزابت شو

تاریخ تولد:
۱۴ آوریل ۱۹۶۹ (سن ۵۰ سال)، نیویورک، ایالت نیویورک، آمریکا
فرزندان:
۳
همسر:
آلِکساندرا دیکسن گری (ازدواج ۲۰۰۵)
نامزد دریافت جایزه:
نخل طلا، شیر طلایی
کتاب‌ها:
Shipping Futures، Life in Bombay and neighbouring out-stations، Best of Ruby Quiz

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جیمز گری
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه