بیوگرافی گری سینایس

4 سال پیش
4.3/5 - (35 امتیاز)

بیوگرافی گری سینایس به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 گری سینایس هنرپیشه، کارگردان، نوازنده و نیکوکار اهل ایالات متحده آمریکا است. از میان جوایزی که برنده شده است می توان به یک جایزه امی، گلدن گلوب و نیز داشتن یک ستاره در پیاده روی مشاهیر هالیوود اشاره کرد. او یک بار نیز برای بازی در فیلم فارست گامپ(۱۹۹۴) برای دریافت جایزه اسکار نامزد شده بود.

زندگینامه گری سینایس

بیوگرافی گری سینایس

فعالیت هنری

از نقش های به یاد ماندنی او می توان به نقش جورج میلتون در فیلم موش‌ها و آدم‌ها (۱۹۹۲)، سرگرد دن تیلور در فیلم فارست گامپ(۱۹۹۴)، نقش هری اس ترومن در فیلم ترومن(۱۹۹۵) اشاره کرد. او هم اکنون در حال بازی در نقش مامور ویژه جک گرت در سریال ذهن های خلافکار:پشت مرزها(۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷) می باشد. وی همچنین موسسه خیریه ای به نام عملیات کودکان عراقی را تاسیس نموده است که کارشان ارسال تجهیزات به مدارس عراق می باشد.

ز در تاریخ ۱۷ مارس ۱۹۵۵ در بلوآیلند، ایلینویز به دنیا آمد. پدرش رابرت یک ویرایش گر فیلم می باشد. اصالت والدینش ایتالیایی است و پدر پدربزرگش از ریپاکاندیدا مهاجرت کرده بودند. او در دبیرستان گلنبارد غربی در گلن الین ایالت ایلینویز درس خواند، سپس وارد دانشگاه ایالتی ایلینویز شد.

در سال ۱۹۷۴، او به همراه دو دوستش به نام های تری کینی و جف پری یک کمپانی تئاتر به نام استفن ولف را تاسیس کردند. از آن زمان تا به حال، این کمپانی بازیهای هنرپیشگان مطرحی از جمله جان آلن، کوین اندرسون، اتان هاک، جان مالکوویچ و ویلیام پترسون را به نمایش گذاشته است. او که بازیگری و کارگردانی خود را از این شرکت آغاز کرد توانست به خاطر کارگردانی نمایشی به نام یتیمان از لایل کسلر برنده جایزه جوزف جفرسون گردد. وی با نقل مکان به شهرهای شیکاگو، نیویورک و سپس به وست اند لندن در بیش از ۳۰ کمپانی تئاتری حضور داشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی علیرضا صارمی
مایل ها دورازخانه

در سال ۱۹۸۲، وی علاوه بر کارگردانی تولیدی از شرکت استفن ولف به نام غرب واقعی در آن بازی نیز کرد. سپس در سال ۱۹۸۳، توانست برای کارگردانی اش برنده یک جایزه اوبی گردد، و در اواخر همان سال به همراه جان مالکوویچ در نمایشی از شرکت تولیدی امریکن پلی هاوس بازی کرد. چند سال بعد وی فیلمی به نام مایل ها دورازخانه(۱۹۸۸) را با بازی ریچارد گیر و کوین اندرسون کارگردانی نمود. داستان این فیلم درباره دو برادر می باشد که برای از رهن خارج کردن و به دست آوردن دوباره مالکیت مزرعه خانوادگیشان تلاش می کنند.

وی ۳ مرتبه با تام هنکس بازی کرده است که هر سه این فیلم ها بسیار موفق بودند. اولین فیلم فارست گامپ(۱۹۹۴) به کارگردانی رابرت زمکیس می باشد که فیلم علاوه بر موفقیت فروش ( با فروش ۶۷۷ میلیون دلار تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم آمریکا در آن سال شد) توانست نامزد دریافت ۱۳ جایزهٔ اسکار شود.

تام هنکس برندهٔ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد گردید و سینایس توانست نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد گردد. دومین فیلم این دو، آپولو ۱۳(۱۹۹۵) است که به کارگردانی ران هاوارد ساخته شد و این فیلم نیز علاوه بر فروش ۳۵۵ میلیون دلاری، نامزد ۹ جایزه اسکار بود. مسیر سبز(۱۹۹۹) عنوان سومین فیلم با بازی مشترک تام هنکس و گری سینایس می باشد که به کارگردانی فرانک دارابونت و بر اساس رمانی از استیون کینگ ساخته شد.

موش‌ها و آدم‌ها

از دیگر فیلم های معروفی که وی بازی کرده است می توان به موش‌ها و آدم‌ها (۱۹۹۲) با همبازی جان مالکوویچ اشاره کرد که کارگردان این فیلم نیز خودش بود. وی برای بازی در نقش جرج والاس فرماندار پیشین آلاباما در فیلم تحسین شده جورج والاس (۱۹۹۷) توانست به همراه مر وینینگامنیز برنده جایره امی گردد.

مطلب مرتبط:  بيوگرافی آزیتا لاچینی

وی همچنین در فیلم های برنده و بازنده(۱۹۹۵) درکنار ستارگانی همچون شارون استون، جین هکمن، راسل کرو و لئوناردو دی‌کاپریو، خون‌بها (۱۹۹۶) با همبازی با مل گیبسون و رنه روسو، چشمان مار(۱۹۹۸) در کنار نیکلاس کیج و بازی‌های گوزن قطبی(۲۰۰۲) در کنار بن افلک و شارلیز ترون و فیلم ننگ بشری (۲۰۰۳) در کنار آنتونی هاپکینز و نیکول کیدمن ایفای نقش کرده است.

در سال ۲۰۰۴، وی اولین بازی خود در سریال های تلویزیونی را با سی‌اس‌آی: نیویورک(۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳) در نقش بازرس مک تیلور تجربه کرد. او همچنین تهیه کننده چند اپیزود از این سریال می باشد. وی همچنین با همکاری ویوید اسکنتلینگ مستندی درباره جنگ عراق به نام برادران جنگ (۲۰۰۹) ساخته است. از دیگر فیلم های او می توان به فراموش شده (۲۰۰۴)، جهش بزرگ (۲۰۰۴) و گویندگی به جای کاراکتر شاو در انیمیشن فصل شکار(۲۰۰۶) اشاره کرد.

در ۱۷ آوریل سال ۲۰۱۷، وی برای کارهایش در صنعت تلویزیون صاحب یک ستاره در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود گردید.

فیلم‌شناسی

موش و آدم (۱۹۹۲)
فارست گامپ (۱۹۹۴)
آپولو ۱۳ (۱۹۹۵)
برنده و بازنده (۱۹۹۵)
خون‌بها (۱۹۹۶)
جورج والاس (فیلم) (۱۹۹۷)
چشمان مار (فیلم) (۱۹۹۸)
مسیر سبز (۱۹۹۹)
ماموریت مریخ (۲۰۰۰)
بازی‌های گوزن قطبی (۲۰۰۲)
ننگ بشری (۲۰۰۳)
فراموش شده (۲۰۰۴)
جهش بزرگ (۲۰۰۴)
فصل شکار (۲۰۰۶)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی گری سینایس
4.3/5 - (35 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه