بیوگرافی مایکل شین

4 سال پیش
4.3/5 - (35 امتیاز)

بیوگرافی مایکل شین به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 مایکل شین بازیگری ویلزی است که تا کنون در ۳۰ تئاتر، ۳۷ فیلم و ۱۷ مجموعه تلویزیونی بازی کرده‌است. او دارای رتبه امپراتوری بریتانیا می باشد. از بین آثاری که در آن‌ها به عنوان بازیگر یا صداپیشه حضور داشته‌است می‌توان جهان زیرین(۲۰۰۳)، قوانین جذابیت(۲۰۰۴)، الماس خونین(۲۰۰۶)، ملکه(۲۰۰۶)، فراست/نیکسون(۲۰۰۸)، گرگ و میش: ماه نو(۲۰۰۸)، آلیس در سرزمین عجایب(۲۰۱۰)، ترون: میراث، نیمه‌شب در پاریس(۲۰۱۱)، غیرقابل‌تصور(۲۰۱۰)، گرگ و میش: سپیده‌دم(۲۰۱۱)، سریال کارشناسان سکس(۲۰۱۳) و را نام برد.

زندگینامه مایکل شین

بیوگرافی مایکل شین

فعالیت هنری

شین در تاریخ ۵ فوریه سال ۱۹۶۹ در نیوپورت، ولز به دنیا آمد. مادرش یک منشی و پدرش مدیر اداری شرکت بریتانیایی بریتیش استیل بود. وقتی ۵ ساله بود به والاسی نقل مکان کردند. او در خانواده ای تئاتری بزرگ شد. والدینش هر دو در نمایش های موزیکال و اپرایی بطور آماتور فعالیت می کردند. در سال های نوجوانی، در تئاتر گلامورگات یورت غربی و بعدها در تئاتر بورت ملی ولز بازی کرد.

وی در مدرسه گلان آفان و سپس در کالج نیت پورت تالبوت و سپس در سطح A بازیگری انگلستان در آکادمی هنرهای دراماتیک رویال درس خواند. با ثبت نام در مدرسه تئاتری معروف «بریستول اولدویک باعث شد که وی نتواند تحصیلات دانشگاهی را ادامه دهد. در دومین سال تحصیلی هنری جایزه معتبر و ویژه لاورنس اولیویه را برای یکی از نمایش‌هایش گرفت. در همین زمان برای پول درآوردن در یک مغازه فست فود کار می کرد. او در سال ۱۹۹۱ در رشته بازیگری فارغ التحصیل شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ارنست دیکرسون

وی به طور برجسته ای در سال های ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۱ در عرصه تئاتر و استیج بازی می کرد. اولین بازی حرفه ایش در سی سالگی و سال آخرش دانشگاهش در نمایشی به نام وقتی او می رقصد در تئاتر گلوب در سال ۱۹۹۱ بود.سپس برای اولین بار با نمایش صحنه‌ای «آمادئوس» در سال ۱۹۹۹ توسط تماشاگران آمریکایی کشف شد. در این نمایش (که منتقدان هم‌بازی او و هم خود کار را بشدت تحسین کردند)‌ وی در نقش ووفگانگ آمادئوس موتزارت آهنگساز برجسته کلاسیک ایفای نقش کرد.

هارتلندز

از آن زمان به بعد مایکل شین در تعدادی تئاتر پرسروصدا و موفق ظاهر شد که از بین آنها می‌توان به رومئو و ژولیت و هنری پنجم اشاره کرد.هارتلندز(۲۰۰۲) یک فیلم کمتر دیده شده با بازی وی هست که درباره مردی بی دست و پا می باشد که یک سفر جاده ای را آغاز می کند. همچنین در این سال نقشی فرعی و کوتاه در فیلم چهار سبک بال(۲۰۰۲) بازی کرد. در سال ۲۰۰۳، در اولین فیلم به کارگردانی دوست و همبازیش استفن فرای به نام چیزهای باهوش جوان(۲۰۰۳) بازی کرد.

در سال ۲۰۰۳، وی به خاطر بازی در کالیگولا که نمایش‌نامه‌ای است که آلبر کامو، نویسندهٔ الجزایری-فرانسوی آن را نوشته است، نامزد جایزه الیور گردید. سپس با بازی در سریال سیاسی بریتانیایی معامله در نقش تونی بلر توانست بیش از گذشته محبوب گردد. وی توانست یک نامزدی جایزه بفتا را برای بازی در درام تلویزیونی عشق پلید کثیف به دست آورد.

در سال ۲۰۰۶، وی در نقش هنرپیشه کمیک به دردسر افتاده ای به نام کنت ویلیامز در سریالی از شبکه BBC Four به نام فانتابلوسا بازی کرد و با بازی در نقش نخست وزیر تونی بلر، در فیلم افسانه ای ملکه(۲۰۰۶) به کارگردانی استیون فریرز توانست نظر بسیاری را به سمت خود جلب نماید. وی برای بازی در هردوی این فیلم ها نامزد جایزه بفتا گردید. او چهارمین نامزدی جایزه الیور خود را در سال ۲۰۰۶ و با بازی در فیلم درام تاریخی فراست/نیکسون(۲۰۰۹) در دانمار ویرهاوس به دست آورد. در سال ۲۰۰۹ نیز در دو فیلم فانتزی به نام های جهان زیرین: ظهور لایکن‌ها(۲۰۰۹) و گرگ و میش: ماه نو(۲۰۰۹) و همچنین در فیلمی زندگینامه ای و ورزشی به نام ایالت جهنمی(۲۰۰۹) ایفای نقش کرد.

مطلب مرتبط:  بيوگرافی پروین سلیمانی
دهه ۲۰۱۰

در دهه ۲۰۱۰ وی کارهای خود را بین فیلم و تلویزیون و تئاتر نقسیم کرد. او در چهار اپیزود از سریال کمدی ۳۰سخره از شبکه NBC بازی کرد. سپس با بازی دوباره در نقش تونی بلر در فیلم شبکه HBO به نام روابط خاص(۲۰۱۰) نامزد دریافت جایزه امی آوارد گردید. از دیگر بازی های وی در فیلم علمی تخیلی ترون: میراث(۲۰۱۰) به کارگردانی جوزف کوشینسکی و فیلمی کمدی رمانتیک به نام نیمه شب در پاریس(۲۰۱۱) از وودی آلن اشاره کرد. وی همچنین دربسیاری تولیدات رادیویی نیز در همین سال ها حضور داشت. که کارهای وی از شبکه رادیویی BBC شماره ۲ و ۴ پخش گردید.

از دیگر بازیهای شین می توان به گرگ و میش: سپیده‌دم – قسمت اول(۲۰۱۱) و قسمت دوم(۲۰۱۲) به کارگردانی بیل کاندون، فیلم دلهره آور غیرقابل‌تصور(۲۰۱۰) به کارگردانی گرگور جوردن، آلیس در سرزمین عجایب (۲۰۱۰) از تیم برتون، حیوانات شب‌زی (۲۰۱۵) یک فیلم نئو نوآر، مهیج و جنایی-معمایی آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی تام فورد، مسافران (۲۰۱۶) به کارگردانی مورتن تیلدام اشاره کرد.

فیلم‌شناسی

فهرست برخی از فیلم‌هاو سریال‌هایی که مایکل شین در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته‌است:

جهان زیرین
پادشاهی بهشت
جهان زیرین: تکامل
الماس خونین
ملکه
فراست/نیکسون
جهان زیرین: ظهور لایکن‌ها
گرگ و میش: ماه نو
آلیس در سرزمین عجایب
ترون: میراث
نیمه‌شب در پاریس
گرگ و میش: سپیده‌دم
کارشناسان سکس
قوانین جذابیت
تینکربل: نجات پری
آخرالزمان انجمن مردان
گاه‌شمار
دور از اجتماع خشمگین
ماری ریلی
غیرقابل فکر

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مایکل شین
4.3/5 - (35 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه