بیوگرافی پل هگیس

4 سال پیش
بیوگرافی پل هگیس
Rate this post

بیوگرافی پل هگیس به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 پائول ادوارد هَگیس یک فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده، و کارگردان اهل کانادا می باشد که از سال ۱۹۷۵ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. وی توانسته است به خاطر نوشتن فیلمنامه فیلم دختر میلیون‌دلاری(۲۰۰۴) برنده جوایزی همچون جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی یا اصلی و به خاطر کارگردانی فیلم تصادف(۲۰۰۵) نامزد اسکار بهترین کارگردان فیلم و برنده جایزه اسکار بهترین فیلم و بهترین تدوین فیلم ( کارگردانی دوم ) و از هفتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار ۲۰۰۶ شود.

زندگینامه پل هگیس

بیوگرافی پل هگیس

فعالیت هنری

هگیس در تاریخ ۱۰ مارس سال ۱۹۵۳ در لندن، انتاریو در خانواده ای کاتولیک به دنیا آمد. والدینش ماری یون و تد هگیس بودند. او که کاتولیک بزرگ شد، در بزرگسالی خود را بی دین و منکر خدا اعلام کرد. زمانیکه او کودک بود، پدرش تئاتر گالری در لندن را خریداری کرد و او از همان کودکی تجربه کار و فعالیت در تئاتر را پیدا کرد.

او که در ابتدا در مدرسه سنت توماس درس می خواند پس از تحت تاثیر قرار گرفتن از فیلم های آلفرد هیچکاک و جان لوک گولارد، تصمیم گرفت به مدرسه اچ بی بیل برود و پس از تماشای فیلم سال ۱۹۶۶ از میکل‌آنجلو آنتونیونی به نام آگراندیسمان(۱۹۶۶) تصمیم گرفت به انگلستان سفر کند و یک عکاس مد شود. او سپس به کانادا برگشت و در رشته تصویربرداری در کالج فانشاو شروع به درس خواندن کرد. در سال ۱۹۷۵ به اس آنجلس، کالیفرنیا رفت و حرفه اش را در صنعت سرگرمی به عنوان نویسنده آغاز کرد.

او کارش را به عنوان نویسنده برای برنامه تلویزیونی از قبیل کشتی عشق(۱۹۸۶ تا ۱۹۹۰) از شبکه ABC ، روزی روزگاری(۱۹۷۵ تا ۱۹۸۴) از شبکه CBS و دیفرنت استروک(۱۹۸۷ تا ۱۹۸۵) از شبکه NBC آغاز کرد. در طی دهه های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰، هگیس فیمنلمه هایی برای سریال های تلویزیونی از قبیل نمایش تریسی آلمن(۱۹۷۸ تا ۱۹۹۰) در شبکه فاکس، به‌سوی جنوب(۱۹۹۴ تا ۱۹۹۹) از CBS و CTV و نیز خیابان ایز(۱۹۹۶ تا ۱۹۹۷) از شبکه CBS نوشت. وی کارش را در صنعت سینما با نوشتن فیلمنامه دختر میلیون‌دلاری(۲۰۰۴) آغاز کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کلارک گرگ
فیلمنامه

این فیلم ورزشی و درام که درباره یک زن بوکسور می باشد که تبدیل به یک قهرمان می شود، توسط کلینت ایستوود کارگردانی شد. پل هگیس برای نوشتن فیلمنامه این فیلم نامزد اسکار فیلم‌نامه اقتباسی گردید. لازم به ذکر است فیلم توانست برنده اسکار بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر نقش مکمل مرد و ازیگر نقش اول زن نیز گردد.

هگیس بعد از موفق در فیلم دختر میلیون‌دلاری(۲۰۰۴)، اولین کارگردانی خودش را با فیلم تصادف (۲۰۰۴) آغاز کرد. این فیلم برندهٔ ۳ جایزه اسکار از جمله، جایزه اسکار بهترین فیلم سال ۲۰۰۵ شد. فیلم در اصل به بررسی موضوع نژادپرستی در بین نژادهای گوناگون (همانند سیاه‌پوست، ایرانی، عرب، آمریکایی و…) می‌پردازد. داستان این فیلم درباره تعدادی شخصیت با نژادها و ملیت های مختلف از جمله ایرانی می باشد که ظرف ۳۶ ساعت آینده همگی تصادف خواهند کرد. در این فیلم بازیگران سرشناسی مانند ساندرا بولاک، دان چیدل، رایان فیلیپ و برندن فریزر بازی می کردند.

هگیس که خود فیلمنامه این فیلم را نوشته بود توانست به همراه بابی مورسکو برنده جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی نیز گردد. وی بعد از این فیلم شروع به نوشتن فیلمنامه ایی برای فیلم های آخرین بوسه(۲۰۰۶)، پرچم‌های پدران ما(۲۰۰۶) و نامه‌هایی از ایوو جیما(۲۰۰۶) به کارگردانی کلینت ایستوود و کازینو رویال (۲۰۰۶) به کارگردانی مارتین کمپبل نمود.

در دره الاه

در دره الاه (۲۰۰۷) فیلمی جنایی درام به نویسندگی و کارگردانی پل هگیس می باشد که با بازی تامی لی جونز، شارلیز ترون و سوزان ساراندون همراه شده است. نوان فیلم به درهٔ ایلاه در کتاب مقدس اشاره دارد، مکانی که نبردی بین داوود و جالوت صورت گرفته است. فیلم داستان یک سرباز پیر آمریکایی است که همراه با همسرش به دنبال پسرش است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی امین فیاض

فرزند او پس از بازگشت از جنگ عراق به شکل عجیبی گمشده است. در این جستجو یک بازرس پلیس هم به صورت شخصی او را همراهی می‌کند. فیلمنامه این فیلم را هگیس با الهام از داستان واقعی قتل ریچارد دیویس، سربازی که پس از بازگشت از جنگ عراق در سال ۲۰۰۳ کشته شد، نوشته است. تا آوریل ۲۰۱۵ در وبگاه راتن تومیتوز حدود ۷۳ درصد منتقدین به فیلم نظر مثبت داده‌اند بر پایه ۱۵۸ مرور فیلم.

در وبگاه متاکریتیک امتیاز فیلم ۶۴ درصد بوده است بر پایه ۲۵ مرور فیلم. ریچارد کورلیس از مجله تایم فیلم را یکی از ده فیلم برتر سال ۲۰۰۷ دانسته و آن را در رتبه هشتم نشانده است و آن را پیشرفتی برای پل هگیس پس از فیلم برندهٔ جایزه اسکار تصادف دانسته و بازی تامی لی جونز را نیز ستوده است. فیلم جایزه SIGNIS را از جشنواره فیلم ونیز بدست آورد و نامزد جایزه شیر طلایی نیز بود. تامی لی جونز نیز نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد، اما این جایزه به او تعلق نگرفت و دانیل دی-لوئیس برنده شد.

ذره ای آرامش

هگیس پس از نوشتن فیلمنامه ای برای بیست و دومین فیلم از ماجراهای جیمز باند به نام ذره ای آرامش(۲۰۰۸) به کارگردانی مارک فورستر و بازنویسی فیلمنامه چهارمین قسمت از سری فیلم‌های نابودگر به نام نابودگر: رستگاری(۲۰۰۹)، سومین تجربه کاردانی خود را با فیلم سه روز آینده(۲۰۱۰) آغاز کرد.

در این فیلم بازیگرانی همچون راسل کرو، الیزابت بنکس، برایان دنهی، اولیویا وایلد، دانیل استرن، لیام نیسون ایفای نقش کرده‌اند. داستان این فیلم درباره زنی می باشد که به طور تصادفی در یک صحنه قتل قرار می گیرد و همه شواهد علیه اوست و به اتهام قتل بازداشت میشود.پس از تلاش های بی فایده همسرش برای تبرئه، تصمیم می گیرد با نقشه ای ماهرانه لارا را فراری دهد. این فیلم با هزینه ۳۰ میلیون دلاری توانست بیش از ۶۷ میلیون دلار فروش داشته باشد. شخص سوم(۲۰۱۳) نیز یک فیلم در سبک درام و رمانتیک به کارگردانی پل هگیس است که در آن لیام نسون، میلا کونیس و جیمز فرانکو ایفای نقش می کنند. این فیلم سه داستان مرتبط به هم را در پاریس، نیویورک و روم به تصویر می کشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جاش دوهامل

تاریخ تولد:
۱۰ مارس ۱۹۵۳ (سن ۶۷ سال)، لندن، کانادا
همسر:
دبورا رنارد (ازدواج ۱۹۹۷–۲۰۱۶)، دایان کریستین جتاس (ازدواج ۱۹۷۷–۱۹۹۴)
جوایز:
جایزهٔ اسکار بهترین فیلم
کودکان:
لورن کیلوینگتن، جیمز هگیس، اِلیسا سالیون، کتی الیزابت
آموزش:
St. George’s Public School، Fanshawe College، Sherwood Oaks College، H.B. Beal Secondary School

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی پل هگیس
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه