بیوگرافی چارلز کوک

4 سال پیش
بیوگرافی چارلز کوک
Rate this post

بیوگرافی چارلز کوک به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 چارلز کوک یکی از تاجران، کارآفرینان و نیکوکاران معروف آمریکایی است که مدیرعامل اجرایی، رئیس هیئت مدیره و یکی از دو مالک شرکت خوشه ای صنایع کوک می باشد، که فروش سالانه ی مجموعه شرکت های زیر نظر آن برابر با ۱۱۵ میلیارد دلار برآورده می شود.

زندگینامه چارلز کوک

بیوگرافی چارلز کوک

زندگی شخصی

در شرح زندگی نامه چارلز کوک این گونه آمده است که او در یکم نوامبر سال ۱۹۳۵ میلادی در شهر ویچیتا، واقع در ایالت کانزاس در غرب آمریکا متولد شد. پدرش فرِد چیس کوک یکی از بیان گذاران شرکت صنایع کوک در سال ۱۹۴۰ بود. او دانش آموخته ی دانشگاه MIT بود، و در آن زمان موفق شده بود یک فرآیند نوآورانه در زمینه ی پالایش نفت خام ایجاد کند. مادرش ماری رابینسون کوک نام داشت. چارلز دارای سه برادر به نام های ویلیام، فردریک و دیوید است، و خودش فرزند دوم خانواده می باشد. پدرش به احترام دوست و مشاور زمان خود، چارلز فرانسیس گانال، نام چارلز جی کوک را برای او انتخاب کرد.

پدرش همواره به فکر ترقی و استقلال چارلز و برادرانش بود، به همین سبب نسبت به تربیت آن ها بسیار سختگیری می کرد. با این که آن ها از لحاظ مالی کاملا تامین بودند، ولی پدرش او و برادرانش را وادار می کرد چه در تابستان و چه در ماه های سرد زمستان به کارهایی از قبیل کشاورزی، چمن زنی، آبیاری زمین، دوشیدن شیر گاو و … بپردازند. این در حالی بود که بچه های همسن و سال آن ها همواره مشغول بازی و استراحت بودند. ولی تفریح و استراحت در خانواده ی کوک هیچ معنایی نداشت، به همین سبب آن ها همیشه باید کار می کردند.

مدرسه شبانه روزی

چارلز زمانی که یازده ساله شد، برای تحصیل به یک مدرسه شبانه روزی رفت. پس از اتمام مدرسه برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه MIT شد. در دوران دانشجوی خود به انجمن بتا تتا پی (Beta Theta Pi) ملحق شد. سرانجام در سال ۱۹۵۷ از دانشگاه با مدرک کارشناسی مهندسی عمومی فارغ التحصیل شد. پس از یک سال توانست مدرک فوق لیسانس مهندسی مکانیک را دریافت کند. و در سال ۱۹۶۰ توانست با اخذ مدرک ارشد مهندسی شیمی از دانشگاه فارغ التحصیل شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ولفگانگ پل

در این مدت تجارت خانوادگی کوک با نام شرکت «پالایش نفت وود ریور» دائم در حال پیشرفت بود، پدرش فرد کوک، یک شرکت نفتی به نام «راک آیلند» را خریداری نمود و در اواخر سال ۱۹۴۶ نام شرکت خانوادگی کوک را به نام شرکت «پالایش نفت راک آیلند» تغییر داد.

آغاز فعالیت حرفه ای

چارلز کوک پس از سپری کردن تحصیلات خود، زمانی که ۲۵ ساله بود، مدت زمان کوتاهی در نخستین شرکت مشاوره ای مدیریت در جهان به نام شرکت «آرتور دی لیتل» مشغول به کار شد.

ولی پس از گذشت دو سال، در سال ۱۹۶۱ پدرش از چارلز درخواست کرد که به خانه برگردد و اداره شرکت نفتی متوسطی که مالک و مدیر آن بود، را بر عهده بگیرد. او ابتدا درخواست پدر را رد کرد، اما پدرش او را تهدید کرد که اگر به خانه بازنگردد، شرکت را خواهد فروخت! چارلز بعد از دریافت این پیام تهدیدآمیز پدر، شغل خود را رها کرد و به خانه بازگشت تا به عنوان مدیر ارشد شرکت مهندسی کوک، کار خود را آغاز کند.

چارلز کوک در سال ۱۹۶۳ موفق شد به سمت رئیس کل شرکت مهندسی کوک، ارتقا پیدا کند، پدرش قبل از اتمام ریاستش در این بخش در سال ۱۹۶۶، چارلز را در مقام مدیرعامل کل شرکت قرار داد، اما یک سال بعد پدرش از دنیا رفت و او نیز مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره این شرکت شد.

درآمد شرکت در آن زمان، سالانه حدود ۱۸۰ میلیون دلار بود. چارلز کوک نام شرکت را به افتخار پدرش به «صنایع کوک» تغییر داد و دفتر مرکزی تازه ای را در همان شهر دایر نمود که این امر شدیدا موجب گسترش و رشد کسب و کار خانوادگی آن ها شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سعیده قدس
سال ۱۹۶۸

چارلز کوک در سال ۱۹۶۸ سعی کرد سهام شرکت نفت شمال و پالایشگاه آن را خریداری نماید، اما آن شرکت نپذیرفت. بعدها پس از مذاکرات طولانی، با شرکت هاوارد مارشال موفق شد پالایشگاه را در اختیار بگیرد، که سبب ورود شرکت کوک به حوزه های جدید کسب و کار همچون صنایع شیمیایی، پلیمر، الیاف و آسفالت شد. این پالایشگاه هم اکنون چهاردهمین پالایشگاه بزرگ آمریکا به حساب می آید.

چارلز در سال ۱۹۷۰ از برادر کوچک تر خود دیوید خواست که به شرکت کوک ملحق شود و او را در رشد و گسترش کسب و کار پدری یاری دهد. دیوید پیشنهاد او را قبول کرد و به عنوان مدیر خدمات فنی در شرکت خانوادگی خود مشغول به کار شد. سپس در سال ۱۹۷۹، به مقام مدیر شرکت مهندسی ارتقا یافت.

رشد و گسترش شرکت صنایع کوک در دهه های ۷۰ و ۸۰ میلادی ادامه پیدا کرد تا این که چارلز در سال ۱۹۷۱ موفق به ساختن بزرگ ترین تفکیک کننده های نفت خام در ایالت اوکلاهاما شد. و این پیشرفت بزرگ با تجارت بین المللی کالا، ساخت خطوط لوله، فرآیندهای گاز مایع، تولید کود و مواد معدنی، ساخت پالایشگاه، سرمایه گذاری در املاک، صنایع کشاورزی و دامداری همراه شد.

زندگی شخصی

چارلز کوک فردی بسیار خانواده دوست است.

او برای حفظ حریم شخصی خود اهمیت فراوانی قائل است،

به همین سبب از قرار گرفتن در مرکز توجه دوری می کند.

چارلز کوک در سال ۱۹۷۲ میلادی با «لیز» ازدواج کرد.

و حاصل این ازدواج دو فرزند به نام های «چیس» و «الیزابت» است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی انوره دو بالزاک

چارلز و برادرانش همگی دچار سرطان پروستات شدند.

ولی چارلز موفق شد آن را درمان نماید.

اقدامات خیرخواهانه

چارلز کوک علاقه دارد که بخشی از ثروت خود را در اموری که به آن اعتقاد دارد، خرج کند.

به همین منظور مشارکت های فراوانی در بسیاری از امور خیریه دارد.

وی در سال ۱۹۷۷ به عنوان یکی از بنیان گذاران «موسسه کاتو» در

واشنگتن دی سی فعالیت خود را به عنوان اتاق فکری راست گرا و حامی آزادی فردی شروع کرد.

این موسسه از ۱۵ تاجر حرفه ای تشکیل شده که همگی در اداره ی آن نقش دارند.

در واقع ماموریت آن ها «گسترش مباحث سیاست های عمومی جهت بسط اصول سنتی آمریکا،

یعنی محدودیت دولت، بازار آزاد، آزادی فردی و صلح» می باشد.

تجربه ی چارلز با بیماری سرطان او را تشویق کرد

تا بودجه ی چندین مرکز تحقیقات پزشکی را تامین کند،

و به ساخت موسسه پژوهشی سرطان وابسته به موسسه فناوری ماساچوست اقدام نماید.

این انستیتو به عنوان «موسسه ملی سرطان» یکی از هشت مرکز پژوهشی تعیین شده در آمریکا می باشد.

چارلز و برادرانش همچنین بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار به مرکز تحقیقاتی سرطان مموریال اسلون – کترینگ اهدا نموده اند.

خود چارلز کوک بیش از ۶۶ میلیون دلار در بخش دیگری به این موسسه کمک کرده است.

برادران کوک با هدف تشخیص بهتر بیماری سرطان،

حدود ۲۶ میلیون دلار به مرکز سرطان ام. دی اندرسون دانشگاه تگزاس

و حدود ۲۰ میلیون دلار به دانشگاه جانز هاپکینز کمک کرده اند.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی چارلز کوک
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه