بیوگرافی تری جرج

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی تری جرج به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ترنس “تری” جرج کارگردان فیلم و فیلم‌نامه‌نویس اهل ایرلند است. بیشتر فیلم های وی از قبیل بوکسور(۱۹۹۷)، فرزند مادر(۱۹۹۶) و به نام پدر (۱۹۹۳) درباره مناقشات و درگیری های ایرلند شمالی می باشد. وی دوبار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. اولین نامزدی وی به خاطر نوشتن فیلمنامه فیلم خودش، به نام پدر(۱۹۹۳) و دومین آن به خاطر نوشتن فیلمنامه غیراقتباسی برای فیلم هتل روآندا(۲۰۰۴) می باشد. وی در سال ۲۰۱۲، به خاطر کارگردانی و نویسندگی فیلم کوتاهی به نام ساحل دریا(۲۰۱۲) برنده جایزه اسکار بهترین فیلم اکشن کوتاه گردید.

زندگینامه تری جرج

بیوگرافی تری جرج

فعالیت هنری

جرج در تاریخ ۲۰ دسامبر ۱۹۵۲ در بلفست، ایرلند شمالی به دنیا آمد. در سال ۱۹۷۱ و در سن ۱۷ سالگی، به ظن فعالیت شبه‌نظامی در ارتش جمهوری‌خواه ایرلند دستگیر شد. در سال ۱۹۷۵، سربازان بریتانیایی او را در حال رانندگی برای گروهی از افراد مسلح دستگیر کرد اما وی ادعا کرد که اسلحه حمل نمی کرده و به شش سال زندان در لانگ کش محکوم گردید. او در سال ۱۹۷۸ به خاطر رفتار خوبش آزاد گردید.

او سپس ودتی در دانشگاه کوئینز بلفاست درس خواند. در سال ۱۹۸۱،او به همراه همسرش ریتا، و دختر خردسالش به نیویورک مهاجرت کردند. آنها توانستند اقامت بگیرند اما جرج با اقدامات اخراج از کشور روبرو گردید. سرانجام وی با لابیگری و اعمال نفوذ حمایت کنندگان آمریکایی-ایرلندی خود توانست در آمریکا بماند.

در سال ۱۹۸۵، جرج اولین فیلمنامه خود را به نام تونل نوشت که یک درام روی صحنه بر اساس زندگی واقعی شخصی بود که در سال ۱۹۷۶ قصد داشت از زندان لانگ کش، که خود جرج مدتی در آن زندانی بود، فرار کند. اولین تجربه فیلنامه سینمایی وی به همراه دستیار کارگردانی در فیلم به نام پدر(۱۹۹۳) بود. این فیلم زندگی‌نامه‌ای نامزد هفت جایزه اسکار شده است که از جمله آنان می توان به نامزدی اسکار بهترین فیلمنامه برای جرج و نامزدی اسکار بهترین بازیگر برای دنیل دی لوئیس اشاره کرد. داستان این فیلم درباره زندگی واقعی چهار نفر می باشد که محکوم به بمب گذاری و کشتن چهار نظامی و یک غیرنظامی می باشند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمد مطیع
فرزند مادر

جرج سپس فیلمنامه نویسی و کارگردانی فیلمی دیگر به نام فرزند مادر(۱۹۹۶) را با بازی هلن میرن و فیونولا فلاناگن را بر عهده گرفت. او برای این فیلم لقب کارگردان جوان اروپا را در سال ۹۶ کسب کرد. در بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ وی به عنوان تهیه کننده اجرایی در چندین سریال از شبکه CBS از قبیل جنگ قلب(۲۰۰۲) حضور داشت.

جرج دومین نامزدی اسکارش را با نویسندگی و کارگردانی فیلم تحسین شده هتل رواندا(۲۰۰۴) به دست آورد. این فیلم که در سبک درام تاریخی ساخته شده بود، درباره نسل‌کشی ۱۹۹۴ رواندا می باشد که در آن دان چیدل در نفش یک هتل‌دار برای نجات جان اطرفیان خود تلاش می کند. بازیگران معروفی مانند واکین فینیکس، ژان رنو و نیک نولتی نیز در این فیلم در نقش‌های مختلف ظاهر شده‌اند.

بعضی افراد به این فیلم با عنوان فهرست شیندلر آفریقایی اشاره می‌کنند، که در آن پاول روسساباگینا با پناه دادن خانواده و حدود ۱۰۰۰ پناه‌جو در هتل خود از قتل‌عام آن‌ها جلوگیری می‌کند. جرج به همراه دیگر نویسنده این فیلم، کیر پیرسون، نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی گردیدند. ضمن اینکه چیدل نامزد اسکار بهترین بازیگر و سوفیا اکوندو نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین هنرپیشه نقش مکمل زن گردید.

ساحل دریا

جرج به همراه نویسنده ای به نام ویلیام موناهان و موسیقیدانی به نام فن موریسون، در دومین مراسم اسکار افتخاری نویسندگان فیلم ایرلندی موفق به کسب افتخار شدند. جاده رزرو(۲۰۰۷) عنوان فیلمی دیگر به کارگردانی تری جرج است که در این فیلم بازیگرانی همچون واکین فینیکس، مارک روفالو، جنیفر کانلی، میرا سوروینو، ال فانینگ، آنتونی کورونه، ادی اندرسون ایفای نقش کرده‌اند. فیلمنامه این فیلم را جرج با اقتباس از کتابی به قلم جان برنهام شوارتز نوشت. وی در سال ۲۰۱۲، به خاطر کارگردانی و نویسندگی فیلم کوتاهی به نام ساحل دریا(۲۰۱۲) برنده جایزه اسکار بهترین فیلم اکشن کوتاه گردید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمد نادری

قول (۲۰۱۶) یک درام تاریخی آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی تری جرج است که پیش زمینه تاریخی این فیلم نسل‌کشی ارمنی‌ها در جریان جنگ جهانی اول است و روایتگر رابطه دو شخصیت در آوریل ۱۹۱۵ و در هنگامی است که امپراتوری عثمانی دست به بازداشت و اخراج ۲۳۵ تا ۲۷۰ روشنفکر. اکثر این افراد در نهایت به قتل رسیدند. شهره آغداشلو در این فیلم نقش مادر شخصیت اصلی را برعهده دارد؛ مادری که سختی‌های دوران را در درونش پنهان می‌کند و سعی دارد با چشم‌هایش روایتگر تلخی وقایع اطرافش باشد.

تاریخ تولد:
۲۰ دسامبر ۱۹۵۲ (سن ۶۷ سال)، بلفاست، بریتانیا
همسر:
مرگریت هیگینز (ازدواج ۱۹۷۸)
آموزش:
دانشگاه کوئینز بلفاست
کودکان:
اورلاگ جورج، شیمس جورج
کتاب‌ها:
The On-Your-Own Guide to Asia

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی تری جرج
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه