بیوگرافی امی هکرلینگ

4 سال پیش
بیوگرافی امی هکرلینگ
Rate this post

بیوگرافی امی هکرلینگ به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 امی هکرلینگ هنرپیشه، کارگردان، تهیه‌کننده آمریکایی می باشد که از سال ۱۹۷۷ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. امی هکرلینگ از کارگردانان مورد تایید دانشگاه نیویورک و موسسه فیلم آمریکا است. او از دریافت کنندگان مدال فرانکلین شافر و مدال استعدادهای خلاق موسسه فیلم آمریکا است. هکرلینگ با فیلم نخست اش دوران زودگذر(۱۹۸۲) توانست قابلیت‌های کارگردانی خود را در قلمرو سینمای هالیوود به نمایش بگذارد.

زندگینامه امی هکرلینگ

بیوگرافی امی هکرلینگ

فعالیت هنری

هکرلینگ در تاریخ ۷ مهٔ ۱۹۵۴ در برانکس، نیویورک به دنیا آمد. مادرش دفتردار و پدرش حسابدار دولتی بود. او یهودی می باشد و به گفته خودش به یاد می آورد آپارتمانی که در آن بزرگ شد پر از یادمان های بازماندگان هلوکاست بود. وی در دبیرستان هنرو طراحی در منهتن درس هنری خود را آغاز کرد و به گفته خودش از همان روزهای اول به کارگردانی علاقه مند گردید.

پس از دستیاری نویسندگی در باره اینکه چگونه باید زندگی کنیم، وی نوشت که می خواهد نویسنده یا بازیگر مجله MAD گردد. پس از فارغ التحصیلی در سال ۱۹۷۰، به مدرسه هنر تیش از دانشگاه نیویورک رفت. در زمان دانشجویی نمایش های موزیکالی و فیلم های کوتاهی را ساخت. بعد از فارغ التحصیلی یه همراه دوستش مارتین برست به انستیتو فیلم آمریکا در لس آنجلس رفت و فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرد. در دومین سال حضورش در AFI، اولین فیلم کوتاهش را که درباره دختری که میخواهد قبل از ۲۰سالگی باکره اش را از دست بدهد و ماجراهایی که قبل از تولد بیست سالگیش رخ میدهد، کارگردانی کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ایمی گارسیا

اولین فیلم بلند وی گذرسریع زمان در ارتفاعات ریجمونت(۱۹۸۲) نام دارد. نویسنده این فیلم کمدی کامرون کرو آن را با اقتباس از کتابی به همین نام از سال ۱۹۸۱ نوشته بود. او بطور مخفیانه به دبیرستان کلیرمونت در سن دیگو رفت و تجربیات خود را نوشت. این فیلم با ۲۷ میلیون دلار فروش در مقابل هزینه ۴٫۵ میلیون دلاری تولیدش موفقیت تجاری نسبتا خوبی داشت.

دوران زودگذر

هکرلینگ سپس در نقش کارگردان، تهیه کننده و نویسنده در ساخت ۳ اپیزود از سریالی با اقتباس از فیلم قبلی خودش را به نام دوران زودگذر(۱۹۸۶) حضور یافت. این سریال از شبکه CBS پخش گردید و بازخورد خوبی داشت. جانی خطرناکه(۱۹۸۴) یک فیلم جنایی و گنگستری از این کارگردان می باشد که در آن مایکل کیتون در نقش مردی خوش قلب و صادق بازی می کند که مجبور است برای مداوای مادرش بیمارش و هزینه تحصیل برادرش که وکالت می خواند، دست به جرم و جنایت بزند. این فیلم نظرات مختلفی از جانب منتقدین داشت و در روتن تومیتو امتیاز ۴۷% دریافت کرد.

شوخی ملی سفر اروپایی(۱۹۸۵) فیلمی کمدی از این کارگردان می باشد که توسط جان هیوگز و رابرت کلین نوشته شده بود. این فیلم دومین قسمت از این مجموعه فیلم ها می باشد که در آن چوی چیس، بورلی دی آنجلو و دانا هیل بازی می کنند. فیلم با هزینه تولید ۱۵ میلیون دلاری توانست نزدیک به ۵۰ میلیون دلار فروش داشته باشد.

البته نطر منتقدین با مخاطبین کمی متفادت بود و روتن تومیتو با تجمیع ۲۳ دیدگاه منتقدینش به آن امتیاز ۳۹% و ۴و۷ از ۱۰ را داد. ببین کی داره حرف می‌زنه(۱۹۸۹) و دنباله آن فیلم ببین دیگه کی داره حرف می‌زنه(۱۹۹۰) دو فیلم دیگر به کارگردانی امی هکرلینگ می باشد. در این فیلم ها بازیگرانی همچون جان تراولتا، کریستی آلی، المپیا دوکاکیس، الیاس کوتیاس، گیلبرت گوتفرید، توینک کاپلان، بروس ویلیس، روزان بار، دیمون وینز و مل بروکس ایفای نقش کرده‌اند. فیلم اول با فروش ۲۹۷ میلیون دلار و دومی با ۶۱ میلیون دلار درآمد خوبی در گیشه داشتند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی برن سات
بازنده

بازنده(۲۰۰۰) فیلم بعدی به کارگردانی هکرلینگ می باشد که یک کمدی نوجوانانه و رمانتیک با بازی جیسون بیگز، منا سوانی و گرگ کینر می باشد. این فیلم با نقدهایی منفی مواجه شد و روتن تومیتو با تجمیع ۹۶ دیدگاه منتقدینش به آن امتیاز پایین ۲۴% داد. راجر البرت دو ستاره از چهار ستاره به این فیلم داد و آن را درمجموع بدون نکته ای چشمگیر ارزیابی کرد.

این کارگردان سپس اپیزود دخترجذاب از مجموعه تلویزیونی اداره(۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳) را کارگردانی کرد. سپس فیملی کمدی رمانتیک به نام هیچ وقت زن تو نمیشم(۲۰۰۷) را با بازی میشل فیفر و پاول راد کارگردانی کرد. این فیلم موفق به اکران نشد اما به طور گشترده ای بر روی DVD در کشورهای آلمان، استرالیا، فنلاند، انگلستان و فرانسه پخش شد. ومپس(۲۰۱۲) فیمی ترسناک به کارگردانی هکرلینگ می باشد که در آن آلیشیا سیلوراستون و کریستین ریتر بازی کردند. داستان این فیلم درباره زوجی عالیرتبه و خوش مشرب خون اشام می باشد که با خوبی و خوشی در نیویورک سیتی زندگی می کنند تا اینکه زندگی آن ها به خطر می افتد.

از دیگر فعالیت های کارگردانی هکرلینگ می توان به ساختن اپیزود پدر و عروس از سریال دختر سخن‌چین(۲۰۱۲) و اپیزود جابجایی بچه و بعد از ساعتها از سریال بلوط های قرمز(۲۰۱۵) اشاره کرد.

تاریخ تولد:
۷ مهٔ ۱۹۵۴ (سن ۶۵ سال)

برانکس

نیویورک

ایالت نیویورک

آمریکا
همسر:
نیل اسرائیل (ازدواج ۱۹۸۴–۱۹۹۰)

دیوید برنت (ازدواج ۱۹۸۱–۱۹۸۳)
کتاب‌ها:
Clueless: Lessons on Love, Fashion, and Friendship، The No-Sex Handbook
کودکان:
مالی عزائیل
آموزش:
Art and Design High School

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ادوارد جی. رابینسون

کنسرواتوار ای.اف.آی

The Center for Early Education

دانشگاه نیویورک

بنیاد فیلم آمریکا

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی امی هکرلینگ
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه