بیوگرافی دیوید اسلید

4 سال پیش
بیوگرافی دیوید اسلید
Rate this post

بیوگرافی دیوید اسلید به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 دیوید آلدرین اسلید یک کارگردان و بازیگر فیلم و تلویزیون بریتانیایی می باشد. از فیلم هایی که وی کارگردانی کرده است می توان به آب نبات سخت(۲۰۰۵)، ۳۰ روز شب(۲۰۰۷) و گرگ و میش: کسوف(۲۰۱۰) اشاره کرد. همچنین کارگردانی اپیزودهایی از سریال های برکینگ بدز، بیداری، هانیبال، قدرت ها و خدایان آمریکایی را بر عهده داشته است. وی قبل از اینکه به عرصه سینما روی آورد، کارگردان تبلیغات تجاری و موزیک ویدئو بوده است.

زندگینامه دیوید اسلید

بیوگرافی دیوید اسلید

فعالیت هنری

اسلید در تاریخ ۲۶ سپتامبر سال ۱۹۶۹ در انگلستان به دنیا آمد. پس از تحصیل در دانشگاه در رشته درام و سینما کار خود را در این صنعت با ساختن موزیک ویدئوهای آماتوری برای گروه های موسیقی محلی در جنوب انگلستان آغاز کرد. اولین کار حرفه ایش کارگردانی یک تبلیغ برای بازی ویدئویی سایلنت هیل بود که در برای فروشگاههای انگلستان ساخته شد. از موزیک ویدئوهایی که وی کارگردانی کرده است می توان به ویدئوی دختران خاکستری نیستند از AFI و یا قاتل رنگی از تورین براکز اشاره کرد. همچنین دو فیلم کوتاه به نام های کیفیت را احساس می کنم(۱۹۹۴) و آیا غازها خدا را میبینند(۲۰۰۴) را قبل از اولین فیلم بلندش کارگردانی کرد.

اولین فیلم بلند اسلید فیلمی جنایی و روانشناسانه به نام آب نبات سخت(۲۰۰۵) بود. داستان این فیلم درباره دختری ۱۴ ساله و باهوش است که وقتی گمان می برد همسایه اش که جوانی جذاب و ۳۰ ساله است، یک کودک آزار جنسی است، با برنامه و هدف خاصی به منزل او می رود. فیلمنامه این فیلم را برایان نلسون نوشت و بازیگران آن الن پیج و پاتریک ویلسون بودند. این فیلم در ابتدا در فستیوال فیلم ساندنس اکران شد و سپس در فستیوال فیلم فلوریدا نمایش داده شد. با توجه به اکران محدود این فیلم در سینماهای آمریکا، فیلم با هزینه ۶ میلیون دلاری تنها ۷ میلیون دلار فروش داشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کامبوزیا پرتوی
سایر آثار

پیج توانست برای بازی در این فیلم برنده جایزه بهترین هنرپیشج زن از جوایز انجمن منتقدین فیلم آستین گردد. اسلید نیز توانست جایزه بهترین کارگردان فستیوال فیلم مالاگا و بهترین فیلم فستیوال فیلم سیتگس را برنده شود. منقدین روتن تومیتو نیز با نقدهای روبه مثبتی که داشتند امتیاز تجمیعی ۶۸% را از مجموع ۱۳۸ دیدگاه به این فیلم اعطا کردند.

۳۰ روز شب(۲۰۰۷) عنوان فیلمی ترسناک و خون آشامی به کارگردانی دیوید اسلید و تهیه‌کنندگی سام ریمی است که در آن جاش هارتنت و ملیسا جرج در نقش‌های اصلی ظاهر شده‌اند. این فیلم براساس یک داستان مصور به همین نام ساخته شده است. داستان این فیلم درباره شهری آلاسکایی می باشد که در طی رویداد شب قطبی، که شب بیش از ۲۴ ساعت طول می کشد، توسط گروهی از خون آشامان مورد حمله قرار می گیرند. برای ساخت این فیلم سی میلیون دلار هزینه شد و توانست در گیشه بیش از صد و دو میلیون دلار فروش داشته باشد.

گرگ و میش

فیلم نیز با انتقادهای مثبت و منفی روبرو شد و امتیاز متوسط ۵۲% را از روتن تومیتو کسب کرد. با توجه به موفقیت فروش و تجربه ای که اسلید از این فیلم به دست آورد وی برای کارگردانی سومین قسمت از سری فیلم های گرگ و میش به نام گرگ و میش: کسوف(۲۰۱۰) انتخاب گردید. داستان این فیلم رمانتیک و تخیلی با موضوع خون‌آشامها پس از دو فیلم گرگ و میش و ماه نو اتفاق می‌افتد و درباره ازدواج شخصیت بلا با ادوارد و نیز جنگی سخت بین ارتشی از تازه متولد شده‌ها با خانواده کالن می باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بهراد خرازی

این فیلم نیز با فروش بسیار خوبی روبرو شد و توانست با بودجه تولید ۶۸ میلیون دلاری به فروشی بالغ بر ۶۰۹ میلیون دلار دست یابد. هنرپیشگان این فیلم توانستند جایزه سینمایی ام‌تی‌وی برای بهترین بوسه را برای این فیلم دریافت کنند. همچنین فیلم برنده جایزه بهترین فیلم تابستانی انتخاب کودکان و بهترین فیلم فانتزی جوایز اسکریم گردد.

اسلید در یک پست توئیتری فیلم های مورد علاقه خود را نمایش (۱۹۷۰) به کارگردانی نیکلاس روگ و دونالد کمل، زیر آسمان برلین(۱۹۸۷) به کارگردانی ویم وندرس، ۲۰۰۱: ادیسه فضایی (۱۹۶۸) و پرتقال کوکی (۱۹۷۱) از استنلی کوبریک و فیلم تسخیر (۱۹۸۱) به کارگردانی آنژی ژووافسکی یاد کرده است.

تاریخ تولد:
۲۶ سپتامبر ۱۹۶۹ (سن ۵۰ سال)، بریتانیا
کتاب‌ها:
Fubear Studios، Let’s Kill Johnny Badhair
نامزد دریافت جایزه:
British Independent Film Award for Best International Independent Film

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی دیوید اسلید
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه