بیوگرافی پل آلن

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی پل آلن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 پل آلن کیست؟پل آلن در سال ۲۰۰۵ هفتمین ثروتمند دنیا معرفی شده است، که ثروتی بالغ بر ۲۱ میلیارد دلار دارد. البته ۵ میلیارد دلار از این سرمایه مربوط به سهام او در شرکت مایکروسافت می باشد. پل آلن با استفاده از هوش و استعداد سرشارش در زمینه های مهندسی و نرم افزاری، توانست سرمایه ی زیادی را از منابع مختلف جذب کرده و در بزرگ ترین طرح های دنیا سرمایه گذاری نماید.

زندگینامه پل آلن

بیوگرافی پل آلن

زندگی شخصی

در زندگی نامه پل آلن این گونه آمده است : پل گاردنر آلن در ۲۱ ژانویه ۱۹۵۳ در سیاتل واقع در ایالت واشینگتن به دنیا آمد. زمانی که ۱۴ ساله بود، در مدرسه ی «لیک ساید» با پسر بچه ای به نام بیل گیتس آشنا شد. هردوی آن ها عاشق کامپیوتر بودند و در دوران نوجوانی با هم وسایل الکترونیکی می ساختند. آن ها برخلاف اختلاف سنی سه ساله ای که با هم داشتند، به دلیل وجود علایق مشترک، دوستان خوبی برای یکدیگر بودند.

پل آلن در ۱۴ سالگی با بیل گیتس با یکدیگر، هم مدرسه ای بودند. اما این دوستی ادامه داشت تا حدود ۱۰ سال بعد، تصمیم گرفتند دانشگاه را رها کنند و با کمک یکدیگر شرکت مایکروسافت را بنا کنند.

پس از گذشت ۱۰ سال، وقتی پل آلن وارد دانشگاه شد چندان علاقه ای به درس های یکنواخت دانشگاهی نداشت، بنابراین بعد از دو سال دانشگاه را رها کرد و به همراه بیل گیتس طراحی یک نرم افزار تجاری برای کامپیوترهای خانگی را شروع کرد.

آغاز فعالیت حرفه ای

پاول آلن و بیل گیتس در سال ۱۹۷۵ شرکتی برای تهیه و طراحی نرم افزارهای کامپیوتری تاسیس کردند، که پس از گذشت مدتی به مایکروسافت تبدیل شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جان کوم

آن ها در ابتدا مشغول به فروش برنامه های بیسیک شدند. اما مدتی بعد، آلن اقدامی کرد که باعث شد شرکت با خرید یک سیستم عامل به نام Q-DOS به مبلغ ۵۰ هزار دلار به موفقیت چشمگیری دست یابد.

الن و گیتس پس از رفع ایرادات و بازنویسی این سیستم عامل، نام آن را به MS-DOS تغییر دادند، و کامپیوترهای جدید شرکت آی بی ام را با این سیستم عامل جدید مجهز نمودند. شرکت IBM که در آن زمان به عنوان غول کامپیوترهای شخصی محسوب می شد، با این محصول جدید، سراسر بازار را فرا گرفت و این موفقیت برای شرکت مایکروسافت شهرت فراوانی به ارمغان آورد.

در سال ۱۹۸۳ دقیقا زمانی که پاول آلن و بیل گیتس، این دو تا دوست صمیمی با سرعت به سمت موفقیت حرکت می کردند، به گونه ای که همه پاول را با لقب «مرد ایده» و بیل را با لقب «مرد عمل» مایکروسافت می شناختند.

جدایی از مایکروسافت

تا این که پس از مدتی آلن دچار بیماری سرطان خون شد، به دلیل این که دیگر انرژی کافی برای کار نداشت و اگرچه پس از مدتی در احوالش اندکی بهبودی حاصل شد، اما به دلیل این که احساس می کرد، ممکن است در آینده ی همکاری اش مشکلاتی به وجود آید، تصمیم گرفت از هیات مدیره شرکت مایکروسافت استعفا دهد. بنابراین در سال ۱۹۸۳ مایکروسافت را ترک کرد. ولی همچنان بخشی از سهام آن را در اختیار دارد.

پل آلن در مدتی که مشغول درمان خود بود، برای تقویت روحیه ی خود به سفرهای متعددی می رفت. مایکروسافت به سرعت در حال رشد و پیشرفت بود، سهام این شرکت باعث شد که آلن در ۳۰ سالگی تبدیل به میلیاردر شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ولفگانگ پاولی

پس از سپری شدن دوره درمان، پل در جستجوی چیزی بود که ارزش تولد دوباره اش را داشته باشد. وی به پروژه های گوناگونی ورود کرد و زمینه های مختلفی را بررسی و امتحان کرد.

آلن در سال ۱۹۸۶ شرکتی به نام «والکان ونچرز» را با هدف جستجوی پروژه هایی برای سرمایه گذاری با تمرکز بیشتر راه اندازی نمود. وی پس از گذشت ۶ سال، در سال ۱۹۹۲ مرکزی را تاسیس کرد و نام آن را «اینتروال ریسرچ» گذاشت. این مرکز به یک قطب فکری در دره ی سیلیکون تبدیل شد. او با این دو شرکت به رویای دیرینه ی خود جامه ی عمل پوشاند، راه اندازی یک جامعه ی جهانی که همه در آن حضور مجازی دارند.

سرمایه گذاری های متعدد پل آلن

آلن در شرکت ها و پروژه های بزرگی به عنوان سرمایه گذار اصلی فعالیت دارد. به دلیل علاقه اش به ورزش، در حال حاضر مالک یکی از تیم های ورزشی بسکتبال در NBA، و همچنین مالک تیم راگبی در NFL شده، که شهرت و محبوبیت فراوانی برای او به ارمغان آورده است.

جالب است بدانید که پل آلن در رسانه های سرگرمی و تعاملی نیز سرمایه گذاری های خوبی انجام داده است. به عبارتی در بیش از ۱۰۰ شرکت جدید رسانه ای سرمایه گذاری های کلانی انجام داده است.

زمانی بزرگ ترین سالن نمایش در سیاتل به علت ورشکستگی به مزایده گذاشته شد، سریعا برای خرید آن دست به کار شد، آنجا را بازسازی کرد و به پخش فیلم و برنامه های تفریحی مشغول شد.

از آن جایی که هیچ کس نمی تواند از برنامه های پل آلن خبر دار شود

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جیمز واتسون

و همیشه غیر قابل پیش بینی است، کم تر کسی از شنیدن خبر سرمایه

گذاری او در یک پروژه ی فضایی ناسا تعجب می کند.

در دهه ی سال ۱۹۹۰ بود که ناسا اعلام کرد دیگر برای پروژه ی

اِس ای تی آی بودجه نمی ذارند. پل آلن فورا اعلام آمادگی کرد و حتی

اسم خودش را روی آن تلسکوپ گذاشت.

=

پل آلن برای این پروژه ۱۳.۵ میلیون دلار فقط برای نصب چند دیش در

حوالی کالیفرنیای شمالی هزینه کرد. وی در دوران زندگی اش نرم افزارهای

زیادی را طراحی کرد که در زمینه های مختلف آموزشی و تجاری جزء پرکاربردترین

و پرفروش ترین ها محسوب می شود.

در دسامبر سال ۲۰۰۳ اعلام شد که پل آلن حامی اقتصادی اسپیس شیپ

وان برنده ی طرح فضاپیماهای خصوصی بوده است. در سپتامبر ۲۰۰۳ نیز آلن

یکی از مجهزترین مراکز تحقیقاتی مغز را با هزینه ی ۱۰۰ میلیون دلار تاسیس کرد،

که اطلس های مختلفی از مغز تهیه کرده است.

پاول آلن همچنین در سیاتل موزه ای از آثار جیمی هندریکس تاسیس کرده

و در ژوئن ۲۰۰۴ موزه ای دیگری در همین شهر با عنوان موزه ی علمی تخیلی بنا کرد.

اختاپوس، دومین قایق پر سرعت جهان نیز از دارایی های پل آلن به حساب می آید.

پل الن هم اکنون در «مرسر آیلند» در نزدیکی شهر سیاتل زندگی می کند.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی پل آلن
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه