بیوگرافی برادران مک دونالد

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی برادران مک دونالد به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 فروشگاه های زنجیره ای مک دونالد به خاطر روش کار سریع و جذابشان موردعلاقه تمام مردم جهان قرار گرفته است. این فروشگاه توسط دو برادر به نام های ریچارد و موریس تاسیس شد. آن ها در خانواده ای فقیر زندگی می کردند، پس از مدتی به امید پیدا کردن کسب و کار به شهر آمدند و با یک ایده توانستند صنعت غذایی فست فود را به طور کامل در دست بگیرند. مک دونالد هم اکنون تبدیل به بزرگ ترین رستوران های زنجیره ای سطح دنیا شده که در ۱۱۹ کشور دنیا، بیش از ۳۵ هزار شعبه ی فعال دارد و روزانه به بیش از ۶۵ میلیون مشتری خدمات ارائه می دهد.

زندگینامه برادران مک دونالد

بیوگرافی برادران مک دونالد

زندگی شخصی

در زندگی نامه ی موسسان مک دونالد اینگونه آمده است که : ریچارد مک دونالد در تاریخ در ۱۶ فوریه سال ۱۹۰۹ به دنیا آمد و پس از گذشت ۱۰ ماه از تولد او برادر کوچکترش به نام موریس مک دونالد در تاریخ ۲۶ نوامبر ۱۹۰۹ متولد شد. این دو برادر در خانواده ای روستایی و فقیر در شهر منچستر، بزرگ ترین شهر در شمال نیوانگلند، واقع در ایالت نیوهمپشایر کشور آمریکا به دنیا آمدند.

پدر و مادر ریچارد و موریس مهاجران ایرلندی بودند. پدر آن ها به عنوان مدیرعامل تولیدی یک کارخانه ی کفش در همپشایر منصوب شد و به همین سبب، خانواده آن ها به این شهر مهاجرت کردند.

آغاز فعالیت

در اواخر دهه ۱۹۲۰ بود که ریچارد و موریس به کالیفرنیا مهاجرت کردند. در آن روزها این دو برادر در مقطع دبیرستان فارغ التحصیل شده بودند و مدرک دیپلم خود را به تازگی اخذ کرده بودند. آرزوی بزرگ آن ها این بود که بتوانند قبل از ۵۰ سالگی یک میلیون دلار درآمد کسب کنند.

موریس و ریچارد مک دونالد در سال ۱۹۳۷ یک دکه ی هات داگ فروشی نزدیک مسیر مسابقه ی رالی آرکادیا در شمال شرق لس آنجلس افتتاح کردند. نحوه ی کار این دکه ی سیار به این صورت بود که به محل پارک ماشین ها می رفتند و پیش خدمت ها نزد راننده ها می رفتند و سفارشات را دریافت می کردند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سعیده قدس

سال ۱۹۴۰ این دکه ی هات داگ به یک رستوران کوچک تبدیل شد که علاوه بر هات داگ، برگر و باربیکیو هم می فروخت. این شغل درآمد بدی نداشت، اما از دهه ی اول شروع کار، این دو برادر خیلی به این مسئله فکر می کردند که چگونه می توانند سفارشات را سریع تر آماده کنند و خدمات را با قیمت کمتری عرضه کنند؟

پیدایش ایده ی مک دونالد

بنابراین در سال ۱۹۴۸ این رستوران کوچک تعطیل شد و بعد از تغییر معماری و مدل به عنوان سیستم سرویس سرعتی مجدد بازگشایی شد. این رستوران جدید این بار با یک منوی محدود و یک سیستم تحویل سفارشات جدید، به استقبال مشتری ها آمد.

به جای پیش خدمت ها، پنجره های کوچکی تعبیه شد، که فروشنده ها در کمتر از یک دقیقه همبرگرهای مشتریان را با تمام مخلفات آماده می کردند. تمرکز سیستم مک دونالد بر روی همبرگرهای از پیش آماده شده بود و به همین خاطر مقدار اندکی پیاز به آن اضافه می کردند.

ریچارد در مصاحبه ای گفته بود: «ما به کسی نگفتیم که به همبرگر هامون پیاز اضافه می کنیم و هرچند مقدار آن ها زیاد نبود. ما نمی خواستیم چیزی مانع سرعتمان شود». درواقع این که از افراد مختلف بپرسند که آیا میل دارند پیاز یا ادویه های دیگری به برگرشان اضافه شود یا نه سرعت سیستم را کند می کرد.

موریس کارهای مربوط به آشپزخانه را انجام می داد و کارهای مربوط به فروش بر عهده برادر بزرگ تر ریچارد بود. طراحی معروف ساختمان های مک دونالدز با رنگ های قرمز و سفید، و همین طور نشان این فروشگاه ها که چند کمان قوسی طلایی رنگ است همگی به دست ریچارد انجام شده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لینوس کارن پاولینگ
ری کراک و تاسیس شرکت مک دونالد

ری کراک مردی ۵۷ ساله بود که تمام عمر را در آرزوی ثروتمند شدن با کارهای مختلفی سپری کرده بود که در هیچ کدام از آن ها نتوانست به موفقیتی که می خواهد دست یابد. در سال ۱۹۳۷ وارد تجارت جدیدی شد و خود را در آن عرصه به عنوان فروشنده انحصاری مطرح کرد. او مدت ۲۰ سال برای فروش یک مخلوط کن مخصوص که شش مواد مختلف را با هم مخلوط می کرد، وقت صرف کرد ولی به هیچ موفقیت و ثروتی دست نیافت.

تا این که در سال ۱۹۵۴ از رستوران سن برناردی نو در کالیفرنیا سفارش ۸ عدد مخلوط کن گرفت و از این بابت بسیار متعجب شد. ری کراک به آن جا رفت و با رستوران کوچکی مواجه شد که توسط برادران مک دونالد اداره می شد.

ری کراک ایده ی خود را با برادران مک دونالد در مورد گسترش رستوران های مک دونالد در سراسر آمریکا مطرح کرد. این گونه شد کخ در سال ۱۹۵۵ شرکت مک دونالد را تاسیس نمود و پس از گذشت ۵ سال انحصار نام مک دونالد را از ریچارد و موریس خریداری کرد.

افتتاح متل های زنجیره ای توسط برادران مک دونالد

با پیشرفت کار برادران مک دونالد تصمیم گرفتند کاری متفاوت انجام بدهند. بنابراین در سال ۱۹۶۱ ریچارد و موریس مک دونالد که حالا تبدیل به افرادی میلیونر شده بودند، تصمیم گرفتند از ری کراک جدا شوند.

در همین زمان بود که پروژه ی متفاوت خودشان را شروع کردند. متل های زنجیره ای در سراسر کشور! با این پروژه برادران مک دونالد غذای جهانگردها و مسافران را تهیه می کردند. البته موریس در ابتدای این پروژه به سختی بیمار شد و سلامت جسمی او به شدت تحلیل رفت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دیل کارنگی

ریچارد مک دونالد در این باره می گوید: «موریس مک دونالد بیمار شد

و از من درخواست کرد تا پروژه را ادامه بدهم

و او هم به هر اندازه ای که بتواند کمک می کند.

من هم به او گفتم که ما این کار را ۳۵ سال پیش با کمک هم شروع کرده ایم.

اگر تو بخواهی از آن کناره گیری کنی مطمئن باش من نیز کنار می کشم».

و این همان کاری بود که برادران مک دونالد انجام دادند و این گونه بود

که این دو برادر، انقلابی در رستوران های فست فود دنیا ایجاد کردند.

نکات جالب در مورد مک دونالد

در کشورهای هند، کشمیر و جامو شعبه هایی از مک دونالد

با تابلوهای مخصوص گیاهخواران افتتاح شده است.

مک دونالد با این روش سعی کرده حتی مشتریانی که گوشت خوار نیستند

را در این بازار پرجمعیت از دست ندهد.

منوهایی که مک دونالد در این شعبه ها ارائه می دهد

شامل سبزیجات، پودر کاری، سیب زمینی و سس فلفل می باشد.

صاحب یکی از شعبه های مک دونالد در کاخ باکینگهام «ملکه الیزابت» است.

مک دونالد هم اکنون یکی از بزرگ ترین توزیع کننده های اسباب بازی در سراسر دنیا می باشد.

The Founder «بنیان گذار» درباره ی سرگذشت ری کراک،

موسس شرکت مک دونالد و داستان موفقیت این برند فست

فود در سراسر دنیا می باشد. فیلم بنیان گذار در سال ۲۰۱۷ منتشر شد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی برادران مک دونالد
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه