بیوگرافی لیندا کاردلیانی

4 سال پیش
3.7/5 - (6 امتیاز)

بیوگرافی لیندا کاردلیانی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 لیندا کاردلیانی بازیگری آمریکایی می باشد که از سال ۱۹۹۷ تا کنون مشغول فعالیت در عرصه بازیگری حرفه ای می باشد. از فیلم هایی که وی آنها ایفای نقش کرده است می توان به اسکوبی-دو(۲۰۰۲)، اسکوبی-دو ۲: هیولا رهاشده(۲۰۰۴)، انتقام‌جویان: عصر اولتران(۲۰۱۵)، و از فعالیت های تلویزیونی وی به سریال های بخش فوریت‌های پزشکی و آبشار جاذبه اشاره کرد.

زندگینامه لیندا کاردلیانی

بیوگرافی لیندا کاردلیانی

فعالیت هنری

کاردلیانی در تاریخ ۲۵ ژوئن ۱۹۷۵ در ردوود سیتی، کالیفرنیا در خانواده ای کاتولیک به دنیا آمد. مادرش خانه دار و پدرش یک تاجر بود. او اولین بازی خود را در ۱۰ سالگی، و در نمایشی در تئاتر مدرسه آغاز کرد. متعاقبا، او در چندین تولیدات مدرسه ای بازی کرد و سپس به تحصیل دروس بازیگری پرداخت. او از دبیرستان کاتولیک سنت فرانسیس در سال ۱۹۹۳ فارغ التحصیل شد و بعد از آن به لس آنجلس رفت تا حرفه بازیگری در سینما و تلویزیون را دنبال کند. او اولین نقش مهم خود را در سال ۱۹۹۶ و با بازی در نقش سارا در سریالی کودکانه که صبح های یکشنبه از شبکه BBC به نام استخوان های کودکان پخش می شد، شرکت کرد.

به دنبال این پروژه، او به عنوان هنرپیشه مهمان در برنامه هایی از قبیل قدم به قدم(۱۹۹۷ تا ۱۹۹۸) و بدون مدرک(۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹) از شبکه ABC بازی کرد. اما موفقیتش اصلی خود را با بازی در سریال عجیب ها و منقاردارها(۱۹۹۹) از شبکه NBC به دست آورد. سپس وی در نقش شخصیت کارتونی ولما دینکلی در فیلم اسکوبی-دو(۲۰۰۲) بازی کرد. این فیلم با فروشی نزدیک به ۲۸۰ میلیون دلار مواجه گردید. او در همین نقش در قسمت دوم این مجموعه به نام اسکوبی-دو ۲: هیولا رهاشده(۲۰۰۴) به کارگردانی راجا گاسنل بازی کرد. سپس به سریال بیمارستانی بخش فوریت‌های پزشکی(۲۰۰۳) پیوست و در نقش یک پرستار به نام سامانتا تاگارت، بازی کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی داوود رشیدی

از فیلم هایی که او در آنها بازی کرده است می توان به فیلم کمدی سیاه مرده ای در زمین دانشگاه(۱۹۹۸) به کارگردانی آلان کوهن، فیلم ترسناک سرزمین غریبه ها(۱۹۹۸) به کارگردانی جان پایپلو، فیلم کمدی همبرگر خوب(۱۹۹۷) به کارگردانی برایان رابینز، لگالی بلاند(۲۰۰۱) به کارگردانی رابرت لوکتیک اشاره کرد. کاردلینی برای بازی در نقش کسی در فیلم برنده جایزه اسکار کوهستان بروکبک(۲۰۰۵) که توسط آنگ لی کارگردانی شد، توانست نامزد دریافت جایزه گاتهام و جایزه انجمن بازیگران سینما گردد.

فرزند مادربزرگ

وی سپس در نقش سامانتا در فیلمی از هپی مدیسون به نام فرزند مادربزرگ(۲۰۰۶) بازی کرد. سپس برای صداپیشگی به جای شخصیت اورسولا در بازی ویدئویی گلادیوس برگزیده گردید. در سال ۲۰۰۷، وی در نقش دختری عاشق و دلخسته به نام کلارا در سریال کوتاه شبکه CBS به نام ماه کمانچی بازی کرد.

در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ وی به استیج برگشت و نمایش کمدی دکتر گاد را در لس آنجلس و سن فرانسیسکو بازی کرد. در همین زمان در فیلم اکشن، کمدی-درام، و ابرقهرمانی سوپر(۲۰۱۰) به کارگردانی جیمز گان و فیلم کشتن مرد ایرلندی(۲۰۱۱) به کارگردانی جاناتان هنزلی و فیلم مستقل بازگشت (۲۰۱۱) در کنار مایکل شنون بازی کرد.

از دیگر فعالیت های وی صداپیشگی برای شخصیت وندی در انیمیشن تلویزیونی ماجراجویی آبشار جاذبه از شبکه دیزنی بود. انتقام‌جویان: عصر اولتران(۲۰۱۵) یکی از فیلم های پرهزینه و پرفروشی می باشد که در آن نقش لارا بارتون را بازی کرد. در همین سال در فیلم خونه بابا (۲۰۱۵) به کارگردانی شان آندرس در نقش سارا وایتاکر بازی کرد. بنیان‌گذار (۲۰۱۶) نیز آخرین فیلم اکران شده با بازی لیندا کاردلیانی می باشد که در ژانر زندگی‌نامه‌ای درام به کارگردانی جان لی هنکاک می باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی انوش معظمی

فیلم‌شناسی

فهرست برخی از فیلم‌هایی که لیندا کاردلیانی در آنها به ایفای نقش پرداخته‌است:

اسکوبی-دو
اسکوبی-دو ۲
انتقام‌جویان: عصر اولتران
لگالی بلاند
بازگشت
سوپر
خونه بابا ۲
بخش فوریت‌های پزشکی (مجموعه تلویزیونی)
آبشار جاذبه (انیمیشن تلویزیونی)
خط خون
برگر خوب
مرد مرده در محوطه دانشگاه
ناگفته
شاهزاده و سرپرست
عشق لولی
تفنگ آمریکایی
کشتن مرد ایرلندی
کتاب سبز

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی لیندا کاردلیانی
3.7/5 - (6 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه