بیوگرافی جاناتان هنزلی

4 سال پیش
بیوگرافی جاناتان هنزلی
Rate this post

بیوگرافی جاناتان هنزلی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جاناتان هنزلی یک کارگردان فیلم، فیلم‌نامه‌نویس و وکیل آمریکایی می باشد که از فیلم‌ها یا مجموعه‌های تلویزیونی که وی در آن‌ها نقش داشته است می‌توان به نویسندگی فیلم های جومانجی(۱۹۹۵)، جان‌سخت۳(۱۹۹۵) و آرماگدون (۱۹۹۸) و کارگردانی فیلم های مجازاتگر (۲۰۰۴)، به جنگل خوش‌آمدید (۲۰۰۷) و کشتن مرد ایرلندی(۲۰۱۱) اشاره نمود.

زندگینامه جاناتان هنزلی

بیوگرافی جاناتان هنزلی

فعالیت هنری

هنزلی در فوریهٔ سال ۱۹۵۹ میلادی در شهرستان میدلسکس، ماساچوست، ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد. تحصیلات اولیه وی در دانشگاه ماساچوست در رشته تاریخ می باشد که در سال ۱۹۸۱ فارغ التحصیل گردید. سپس وارد دانشکده حقوق دانشگاه ویرجینیا گردید و مدرک وکالت خود را از دانشگاه حقوق تولین در سال ۱۹۸۵ دریافت نمود. وی قبل از اینکه به نویسندگی روی آورد، چندین سال به عنوان وکیل کار می کرد. او از سن ۳۱ سالگی نوشان فیلمنامه و نمایشنامه را آغاز نمود.

هنزلی کار خود را درصنعت سرگرمی آغاز کرد و برای اپیزودهایی از سریال های تلویزیونی افسانه های ایندیانا جونز جوان فیلمنامه نوشت. سپس اولین فیلمنامه فیلمش را برای درام ماجراجویانه مکان دورافتاده(۱۹۹۳) تجربه کرد. دو پروژه بعدی وی جومانجی(۱۹۹۵) و جان‌سخت۳(۱۹۹۵) بودند. سپس فیلمنامه فیلمی علمی–تخیلی مهیج به نام آرماگدون (۱۹۹۸) را نوشت که به کارگردانی مایکل بی و تهیه‌کنندگی جری بروکهایمر ساخته شد. داستان فیلم دربارهٔ گروهی کارگر دکل حفاری است که توسط ناسا برای جلوگیری از برخورد یک سیارک غول‌پیکر در طی مسیرش با کرهٔ زمین اعزام می‌شوند.

آرماگدون به طور کلی با وجود نقدهای منفی که از منتقدان دریافت نمود، یک موفقیت بین‌المللی در فروش گیشه محسوب می‌شد و توانست عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۹۹۸ را از آن خود کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کریستال جانگ
مجازاتگر

او اولین تجربه کارگردانیش را با فیلم مجازاتگر (۲۰۰۴) آغاز کرد. این فیلم عنوان دومین فیلمی است که براساس کمیک بوک مجازاتگر ساخته است و در این فیلم توماس جین نقش فرانک کاستل/پانیشر و جان تراولتا نقش منفی این فیلم را ایفا کرده است. داستان این فیلم درباره فردی است که به همراه همسرش ترور میشوند اما او از این حادثه شوم جان سالم بدر برده و در پی انتقام برمی آید و تبدیل به مامور مجازات می شود. به جنگل خوش‌آمدید (۲۰۰۷) یک فیلم در سبک ترسناک از این کارگردان می باشد.

فیلمنامه این فیلم توسط خودش و فیلم با هزینه پایین ۲۰۰هزار دلاری ساخته شد. داستان این فیلم درباره گروهی از گزارشگران جاه طلب و جسور می باشد که گرفتار قبیله ای تشنه به خون می شوند. در ۳ اکتبر سال ۲۰۰۸، هنزلی سریالی به نام مریخ قرمز را بر اساس رمانی به همین نام از شبکه AMC بر روی آنتن برد.

کشتن مردایرلندی(۲۰۱۱) نیز دیگر فیلم به کارگردانی هنزلی می باشد که یک درام زندگینامه ای با بازی ری استیونسن، وینسنت داونوفریو، کریستوفر واکن و دول کیلمر می باشد. داستان این فیلم درباره زندگی گانگستر ایرلندی آمریکایی به نام دنی گرین در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی می باشد که از روی کتابی به همین نام اقتباس شده بود.

فیلمنامه ها

جای خالی (۱۹۹۳)- A Far Off Place
جان‌سخت ۳(۱۹۹۵)
جومانجی(۱۹۹۵)
قدیس (فیلم ۱۹۹۷)
آرماگدون (فیلم ۱۹۹۸)
مجازاتگر (فیلم ۲۰۰۴)
آینده (فیلم ۲۰۰۷)
به جنگل خوش‌آمدید (فیلم ۲۰۰۷)
ایرلندی را بکش (۲۰۱۱) – Kill the Irishman
مرد ماه جوزا (فیلم۲۰۱۹)

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ایوا لاگونا
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جاناتان هنزلی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه