بیوگرافی کریستوفر لمبرت

4 سال پیش
بیوگرافی کریستوفر لمبرت
4.5/5 - (65 امتیاز)

بیوگرافی کریستوفر لمبرت به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 کریستوفر گای دنیس لمبرت هنرپیشه ای فرانسوی-آمریکایی می باشد که از سال ۱۹۷۸ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده است. او هجدهمین بازیگر نقش تارزان در سینما و در فیلم گریستوک: افسانه تارزان، ارباب میمون ها(۱۹۸۴) ست. او بیشتر برای بازی در نقش کانر مک لئود در فیلم کوهنشین(۱۹۸۶) و سری فیلم های دنباله آن اشاره کرد.

زندگینامه کریستوفر لمبرت

بیوگرافی کریستوفر لمبرت

فعالیت هنری

لمبرت در تاریخ ۲۹ مارس سال ۱۹۵۷ در گری تنک، نیویورک به دنیا آمد. پدرش دیپلماتی فرانسوی در سازمان ملل بود. او طفولیت خود را در ژنو گذراند و در نوجوانی به همراه خانواده اش به پاریس رفتند. بعد از ایفای نفش در قسمتهایی از فیلم های فرانسوی به عنوان نقش مکمل، توسط کارگردان هیو هادسون در فیلم گریستوک: افسانه تارزان، ارباب میمون ها(۱۹۸۴) در نقش تارزان به بازی کرفته شد و توانست در مجامع بین المللی خود را نشان دهد.

در سال ۱۹۸۵، او در نقش اصلی مرد در فیلمی از لوک بسون به نام زیرزمین(۱۹۸۵) بازی کرد که برای آن توانست در سال بعد برنده جایزه سزار بهترین بازیگر گردد. کوهنشین(۱۹۸۶) که وی در آن در نقش کانر مک لئود بازی کرد، فیلمی بود که با آن به موفقیت بین المللی رسید. این نقش مهمترین نقش اصلی او در طول دوران بازیگریش بود. او در هر سه قسمت این فیلم در سینما حضور داشت اما در فیلم تلویزیونی این سری که از شبکه Sci-Fi پخش گردید، بازی نکرد. وی همچنین در همین نقش در موزیک ویدئوی “شاهزاده جهان” از کویین بازی کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرامرز آصف

سیسیلی(۱۹۸۷) فیلمی اکسن به کارگردانی ماریو پوزو بود که لمپارت در آن در نقش سالواتوره گویلینانو بازی کرد که البته نسبت به فیلم های قبلی او به موفقیت کمتری رسید و بازخورد خوبی نیز از منتقدین دریافت نکرد. سپس در فیلم کشتن یک کشیش(۱۹۸۸) به کارگردانی آگنیژسکا هالند بازی کرد. بازی او توسط منتقدین تحسین شد اما خود فیلم نتوانست به موفقیت بالایی دست یابد. وی سپس در فیلم کوهنشین۲: احیاکننده(۱۹۹۱) بازی کرد که البته این فیلم نتوانست موفقیت قسمت قبلی آن را به دست آورد.

جنبش های شوالیه

در دهه ۱۹۹۰، لمپارت در فیلم های اکشن، تریلر و علمی تخیلی نظیر جنبش های شوالیه(۱۹۹۲)، قلعه (۱۹۹۲)، گانمن(۱۹۹۴) بازی کرد. البته در این بین فیلم قلعه (۱۹۹۲) که توسط کارگردانی استوارت گوردون به موفقیت و فروش بسیار بالایی دست یافت. او در این فیلم در نقش شخصیت اصلی فیلم، جان هنری برنیک بازی می کرد که به خاطر به داشتن فرزند دوم که خلاف سیاست‌های سختگیرانه تک‌فرزندی است، به زندانی با حداکثر تدابیر امنیتی فرستاده می‌شود. دنباله‌ای از این فیلم با نام قلعه ۲: بازگشت (۱۹۹۹) ساخته شد. فیلم بعدی او آدرنالین: ترس تهاجم(۱۹۹۶) نام داشت که البته با نقدهای ضعیفی همراه شد. البته او در خیلی از فیلم های دیگر در این دهه بازی کرد که فقط بر روی DVD منتشر شدند.

در سال ۱۹۹۵، او در نقش گاد ریدن در اقتباسی سینمایی از بازی ویدئویی معروف آن روزها، مورتال کمبات بازی کرد. سپس با علاقه مند شدن به این شخصیت برای بازی در قسمت بعدی آن نیز به نام مورتال کمبات: نابودی(۱۹۹۷) به کارگردانی جان آر لئونتی نیز اعلام آمادگی کرد که به جهت بازی در فیلن بیوولف(۱۹۹۹) نقشش به جیمز رمار سپرده شد. او همزمان با بازیگری در تهیه کنندگی فیلم های فرانسوی نظیر نه ماه(۱۹۹۴) حضور داشت. در سال ۲۰۰۱ نیز با بازی در نقش اصلی ورسینگتوریکس ، شخصیت رئیس قبیله در فیلم کاهن(۲۰۰۱) بازی کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی عبدالامیر ادریس
ماده سفید

از دیگر فعالیت های بازیگری لمپارت بازی در ماده سفید(۲۰۰۹) به کارگردانی کلیر دنیس بازی کرد. هم بازی وی و هم فیلم توسط منتقدین مورد تحسین زیادی واقع گشت.لمپارت سپس به همراه نیکلاس کیج در فیلم روح‌سوار: روح انتقام(۲۰۱۲)، یک فیلم ابرقهرمانی بر اساس کمیک‌های مارول به همین نام، ایفای نقش کرد. او برای ایفای نقش در این فیلم به مدت سه ماه آموزش شمشیربازی میدید. لمپارت سپس در ۶ قسمت از سریال پلیسی ان‌سی‌آی‌اس: لس آنجلس در نقش مارسل ژانویر بازی کرد. از فیلم های اخیر او نیز می توان به درود سزار(۲۰۱۶) به کارگردانی برادران کوئن، ۱۰روز در دیوانه خانه(۲۰۱۵) و کیک‌بوکسور: تلافی(۲۰۱۷) اشاره کرد.

لمپارت دچار نزدیک‌بینی شدیدی می باشد و بدون عینک هیچ چیزی نمیبیند و نمی تواند از لنز نیز استفاده کند. او اغلب مجبور بود بدون عینک و بدون دید و بینایی بصری ایفای نقش کند. همین موضوع باعث شد در حین بازیگری در برخی نقش هایش دچار آسیب دیدگی شود.

تاریخ تولد:
۲۹ مارس ۱۹۵۷ (سن ۶۲ سال)، گریت نک، نیویورک، ایالت نیویورک، آمریکا
قد:
۱٫۸ متر
شریک:
سوفی مارسو (۲۰۰۷–۲۰۱۴)
همسر:
جیمیز هفت (ازدواج ۱۹۹۹–۲۰۰۰)، داین لین (ازدواج ۱۹۸۸–۱۹۹۴)
کودکان:
الینور لمبرت

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کریستوفر لمبرت
4.5/5 - (65 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه