بیوگرافی هال هارتلی

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی هال هارتلی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 هال هارتلی کارگردان، تهیه کننده، آهنگساز و نویسنده آمریکایی است. او یکی از عناصر کلیدی در جریان فیلم های مستقل آمریکایی در دهه های ۸۰ و ۹۰ میلادی بود. از مشهورترین کارهای او می توان به فیلم اعتماد (۱۹۹۰)، آماتور (۱۹۹۴) و هنری فول(۱۹۹۷) یاد کرد. از ویژگی های فیلم های وی می توان به شخصیت هایی شوخ با میمیکی کاملا جدی و خشک و بی روح و با دیالوگ هایی روانشناسانه اشاره کرد.

زندگینامه هال هارتلی

بیوگرافی هال هارتلی

فعالیت هنری

هارتلی در تاریخ ۳ نوامبر سال ۱۹۵۹ رد لیندرهارست نیویورک به دنیا آمد. پدرش آهنگر بود. او اوایل به نقاشی علاقه داشت و در کالج هنر ماساچوست در بوستون درس هنر خواند و علاقه ای را دنبال کرد. در سال ۱۹۸۰، وی در کلاس فیلم سازی در دانشگاه ایالتی نیویورک در پورچز قبول شد و به همراه گروهی از بازیگران و تکنسین ها از قبیل دوست فیلمبردارش مایکل اسپیلر درس خواند. او اولین فیلمش را به نام حقیقت باورنکردنی(۱۹۸۸) کارگردانی کرد.

این فیلم در سبک کمدی رمانتیک و کمدی-درام با بازی آدرین شلی، رابرت جان برک و ادی فالکو می باشد. این فیلم در سال ۱۹۹۰ نامزد جایزه بزرگ هیئت داوران جشنواره فیلم ساندنس شد. داستان این فیلم درباره دختری نوجوان است که قرار است که با دوست پسرش دوران دبیرستانش بماند و یک مانکن موفق بشود ولی او عاشق مرد اسرارآمیزی می‌شود که در گذشته متهم به قتل شبه عمد بوده. این فیلم با هزینه ۷۵ هزار دلاری ساخته شد و توانست بیش از ۵۴۶ هزار دلار فروش داشته باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نیما رئیسی

اعتماد (۱۹۹۰) دومین فیلم بلند به نویسندگی و کارگردانی هال هارتلی است که در سبک کمدی رمانتیک با بازی آدرین شلی، مارتین دونوان، و ادی فالکو ساخته شد. این فیلم داستانی رمانتیک غیرمعمول درباره دو جوان ناهمگن در شهر لانگ ایلند را بیان می کند. فیلم برنده جایزه والدو سالت بهترین فیلمنامه از فستیوال فیلم ساندنس و نیز نامزد قرار گیری در لیست ۱۰۰ سال ۱۰۰ اشتیاق از انستیتو فیلم آمریکا گردید. وی در ادامه فیلمی در سبک کمدی-درام به نام اشتیاق ماندگار(۱۹۹۱) را کارگردانی کرد که درباره یک پروفسور دانشگاه می باشد که عاشق یکی از دانشجویانش می گردد. مرد ساده(۱۹۹۲) نیز با بازی رابرت جان بارک، بیل سیگ و کارن سیلاس دیگر فیلم هارتلی می باشد که وارد بخش رقابتی فستیوال فیلم کن نیز گردید.

آماتور

آماتور (۱۹۹۴) فیلم بعدی هال هارتلی است که فیلمی در سبک کمدی-درام با بازی ایزابل هوپر، الینا لوونسن، مارتین دونوان و مایکل گاستون می باشد. این فیلم با موضوعی تاریک تر و کمی تراژدیک تر از فیلم های قبلی وی ساخته شد که تحت عنوان یک تریلر ماواء الطبیعی شناخته می شود. داستان این فیلم حول شخصیت هایی از قبیل یک زن که سابقاً راهبه بود و اکنون در حال نوشتن یک داستان شهوانی می باشد، یک مردی که از بیماری فراموشی رنج می برد و همسرش و یک بازیگر فیلم های پورن که فاش می سازد وی قبلا یک جنایتکار ماهر و یک نویسنده‌مط‌الب‌ شهوت‌ انگیز بوده است، قرار دارد.

لاسیدن (۱۹۹۵) فیلمی به کارگردانی هال هارتلی با بازی بیل سیج، پارکر پوزی و مارتین دونوان می باشد که داستان آن در سه شهر نیویورک، برلین و توکیو اتفاق می‌افتد و دیالوگ‌های هر کدام از این بخش‌ها همانند همدیگر است. میهو نیکایدو از دیگر هنرپیشگان زن این فیلم بود که بعدها در سال ۱۹۹۶ با هارتلی ازدواج کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پویان مختاری
هنری فول

هنری فول(۱۹۹۷) با بازی توماس جی رایان، پارکر پوزی، لیام ایکن، جیمز سایتو، و کوین کوریگان، کتاب زندگی(۱۹۹۸) با داستانی درباره بازگشت مسیح به زمین در شب عید و وقوع آخرالزمان می باشد، فیلم کمدی رماتیک چنین چیزی نیست (۲۰۰۱) که داستان بئاتریس خبرنگاری را روایت می‌کند که نامزدش را هیولایی در ایسلند می‌کشد، دختری از ماندی(۲۰۰۵) که درباره موجودی از سیاره‌ای دیگر که به شکل انسان پا به زمین می‌گذارد که به چند نفر احساسات جدیدی آشنا می‌کند، شوخی شوم(۲۰۰۶) که ادامه فیلم هنری فول(۱۹۹۷) می باشد از دیگر فیلم های هارتلی می باشد.

ند رایفل۰۲۰۱۴) نیز آخرین فیلم بلند به کارگردانی هال هارتلی است که سومین و آخرین فیلم از سه‌گانهای است که شخصیت‌هایش در دو فیلم قبلی هارتلی به نام‌های هنری فول (۱۹۹۷) و فی گریم (۲۰۰۶) معرفی شده بودند. فیلم برای اولین بار در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو ۲۰۱۴ به نمایش درآمد.

فیلم‌های بلند
حقیقت باورنکردنی (۱۹۸۹)
اعتماد (۱۹۹۰)
اشتیاق ماندگار (۱۹۹۱)
آدم‌های ساده (۱۹۹۲)
آماتور (۱۹۹۴)
لاسیدن (۱۹۹۵)
هنری فول (۱۹۹۷)
کتاب زندگی (۱۹۹۸)
چنین چیزی نیست (۲۰۰۱)
دختری از ماندی (۲۰۰۵)
فی گریم (۲۰۰۶)
Meanwhile (۲۰۱۱)
ند رایفل (۲۰۱۴)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی هال هارتلی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه