بیوگرافی زلاتان ابراهیموویچ

6 سال پیش
بیوگرافی زلاتان ابراهیموویچ
Rate this post

بیوگرافی زلاتان ابراهیموویچ به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی
زلاتان ابراهیموویچ متولد ۳ اکتبر سال ۱۹۸۱ (۱۱ مهر ۱۳۶۰) است. او در باشگاه های بزرگی مثل یوونتوس، بارسلونا، PSG و منچستر بازی کرده است.

زندگینامه زلاتان ابراهیموویچ

بیوگرافی زلاتان ابراهیموویچ

شروع فعالیت ورزشی

زلاتان از ۶ سالگی فوتبال خودش را آغاز کرد. او در همان کودکی در یکی از بازی هایی که تیمش نیمه اول با چهار گل عقب بود ابتدای نیمه دوم به زمین آمد و هشت گل به ثمر رساند. او اولین قرارداد ورزشی اش را در سال ۱۹۹۶ در سن ۱۵ سالگی با مالمو امضا کرد و سه سال بعد موفق شد در ترکیب تیم اصلی مالمو در لیگ سوئد بازی کند.

زلاتان خیلی سریع مورد توجه تیم های بزرگ قرار گرفت و در ۲۲ مارس سال ۲۰۰۱ در حالی که آرسن ونگر مربی آرسنال هم خواهان جذب او بود با قراردادی معادل ۸۰ میلیون کرون سوئد، به تیم آژاکس هلند پیوست. او در تیم مالمو ۴۰ بازی انجام داد و توانست ۱۶ گل به ثمر برساند.

تیم های ورزشی

زلاتان در آژاکس
وقتی که زلاتان به آژاکس پیوست در اوایل حضورش در این تیم فرصت زیادی برای بازی پیدا نکرد اما زمانی که رونالد کومان مربی آژاکس شد او در ترکیب اصلی قرار گرفت و توانست در قهرمانی آژاکس در آن فصل نقش موثری داشته باشد. او در آخرین فصل حضورش در آژاکس در ۲۲ اکتبر سال ۲۰۰۴ گل زیبایی مقابل ناک بردا به ثمر رساند که توسط بینندگان یورو اسپورت به عنوان بهترین گل سال انتخاب شد. زلاتان در تیم آژاکس ۷۴ بازی انجام داد و ۳۵ گل به ثمر رساند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی صائب محبی

زلاتان در یوونتوس‌
ابراهیموویچ در ۱۸ آگوست سال ۲۰۰۴ در یک بازی دوستانه مقابل تیم ملی هلند باعث مصدومیت هم باشگاهی خود رافائل فان در فارت شد که او اتهاماتی را مبنی بر عمدی بودن این خطا به زلاتان وارد کرد. همین حادثه باعث شد تا تیم آژاکس او را به طور ناگهانی در ۳۱ آگوست با قراردادی به ارزش ۱۶ میلیون یورو به تیم یوونتوس بفروشد.

حضور او در تیم یوونتوس همزمان بود با مصدومیت دیوید ترزگه، بهترین گلزن این تیم؛ همین مساله باعث شد تا خیلی زود در ترکیب اصلی قرار بگیرد و در اولین فصل حضورش ۱۶ گل بزند. او دو سال در تیم یوونتوس بازی کرد و بعد از رسوایی فوتبال ایتالیا که منجر به کسر امتیاز و سقوط تیم یوونتوس به سری بی شد از این تیم جدا شد. زلاتان ۷۰ بازی برای یوونتوس انجام داد و ۲۳ گل به ثمر رساند.

زلاتان در اینترمیلان‌
زلاتان در تاریخ ۱۰ آگوست ۲۰۰۶ با قراردادی ۴ ساله به ارزش حدود ۲۵ میلیون یورو به اینترمیلان پیوست و توانست در اولین فصل حضورش در این تیم با زدن ۱۵ گل، بهترین گلزن اینترمیلان بشود و از عوامل اصلی قهرمانی اینتر بعد از ۱۷ سال باشد. او در تیم اینتر میلان در ۸۸ بازی توانست ۵۷ گل بزند که رکورد فوق العاده ای برای یک مهاجم می باشد.

زلاتان در بارسلونا‌
نوبتی هم باشد نوبت حضور ابراهیموویچ در تیم بارسلونا بود. او در سال ۲۰۰۹ به تیم بارسلونا پیوست. حضور او در این تیم به دلیل مشکلاتی که با پپ گواردیولا سرمربی وقت بارسا پیدا کرد چندان طولانی نشد و او در ۲۰ آگوست ۲۰۱۰ به سری آ بازگشت و به طور قرضی به آث میلان پیوست. زلاتان ۲۹ بازی برای کاتالان ها انجام داد و ۱۶ گل به ثمر رساند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی احمد محمدی

زلاتان در آث میلان‌
زلاتان با این که به طور قرضی به آث میلان پیوسته بود ولی فصل بعد قراردادش را دائمی کرد و یک فصل دیگر برای این تیم بازی کرد. او در طول این دو فصل ۶۱ بازی انجام داد و ۴۲ گل به ثمر رساند.

زلاتان در پاریسن ژرمن‌
حالا دیگر قیمت زلاتان نجومی شده بود و تیم های ثروتمندی همچون پاریسن ژرمن برای داشتن اش وسوسه می شدند. او در اواسط ژوئیه سال ۲۰۱۲ در ازای دستمزد سالانه ۱۵ میلیون یورو به این تیم فرانسوی پیوست. او در این تیم به عنوان ستاره و رهبر تیم شناخته می شد و در طی ۱۲۲ بازی ای که انجام داد ۱۱۳ گل زد. حضور زلاتان در این تیم فرانسوی مصادف بود با ۱۱ عنوان قهرمانی که چهار تای آن مربوط به قهرمانی در لوشامپیونه بود.

زلاتان در منچستر یونایتد‌ و آمریکا
او در سال ۲۰۱۶ بعد از کش و قوس های فراوان به این تیم انگلیسی

پیوست و همچنان در این تیم بازی می کند. او در اولین فصل حضورش

در منچستر ۲۸ بازی انجام داد و ۱۷ گل به ثمر رساند. زلاتان هم اکنون در باشگاه ال ای گلگسی در لیگ MLS توپ میزند.

حضور در تیم ملی سوئد

ابراهیموویچ می توانست بین تیم های ملی سوئد، بوسنی و کرواسی

یکی را برای بازی انتخاب کند ولی انتخاب او تیم ملی زادگاهش، سوئد بود.

اولین بازی ملی ایبرا در روز ۳۱ ژانویه ۲۰۰۱ در بازی دوستانه مقابل جزایر

فارو بود که بدون گل ژایان یافت. او اولین بازی رسمی خودش را در بازی

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمد نادری

های مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ مقابل آذربایجان انجام داد که یک گل

هم به ثمر رساند. او در جام جهانی ۲۰۰۲ نیز مقابل تیم های سنگال

و آرژانیتن به عنوان یار ذخیره به میدان رفت.

ایبرا در طول سال هایی که برای تیم ملی سوئد بازی کرد تلاش زیادی

برای کسب جام انجام داد ولی موفق نبود. زلاتان در سال ۲۰۱۶ پس

از بازی مقابل بلژیک در رقابت های یورو ۲۰۱۶ بعد از انجام ۱۱۶ بازی

ملی در طول ۱۵ سال و زدن ۶۲ گل از بازی های ملی خداحافظی کرد.

او در حال حاضر بهترین گلزن ملی تیم سوئد به شمار می رود.

حاشیه ها

زندگی خصوصی زلاتان‌
نام همسر زلاتان، هلنا سگر (Helena Seger) است. آن ها دو فرزند به نام های ماکسیمیلیان و وینسنت دارند.

ایبرا در ۱۷ سالگی کمربند مشکی تکواندو گرفته است و همچنین به زبان های سوئدی، بوسنیایی، انگلیسی، اسپانیایی و ایتالیایی تسلط دارد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی زلاتان ابراهیموویچ
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه