بیوگرافی کاری اسکاگلند

4 سال پیش
بیوگرافی کاری اسکاگلند
Rate this post

بیوگرافی کاری اسکاگلند به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 کری اسکوگلند یک کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده کانادایی می باشد. به گفته خبرنگاران هالیوودی او یکی از ده کارگردانی می باشد که باید فیلمهایش را دید.

زندگینامه کاری اسکاگلند

بیوگرافی کاری اسکاگلند

فعالیت هنری

اسکوگلند در شهر اوتاوتا، آنتاریو، کانادا به دنیا آمد. او کار خود در سینما را با ویراستاری فیلم آغاز کرد. سپس به سمت حرفه کارگردانی رفت و تعدادی تبلیغات بازرگانی و موزیک ویدئو ساخت که برخی از آنها برنده جوایزی نیز در فستیوال ای مختلف شدند. از سال ۱۹۹۶، وی با کارگردانی نمایش ها و سریال های تلویزیونی نظیر مرگ در ساعت ۲۱(۱۹۹۴) و معامله گر(۱۹۹۷ تا ۱۹۹۸) کار خود در تلویزیون را آغاز کرد.

این مجموعه نامزد چندین جایزه جمینیز از جمله بهترین کارگردان، و بهترین سریال تلویزیونی گردید. اولین فیلم سینمایی وی نیز با نام اندازه هندوانه ها(۱۹۹۶) برنده جایزه نقره فستیوال جهانی هیوستون گردید. سپس در سریالی به نام نیکیتا(۱۹۹۷) که با اقتباس از فیلمی فرانسوی به همین نام به کارگردانی لوک بسون ساخته شده بود، کارگردانی خود را ادامه داد. این سریال به مدت ۳ سال پیاپی نامزد و برنده جوایز بسیاری از جمینی آواردز گردید.

کودکان ذرت ۶۶۶: بازگشت آیزاک(۱۹۹۹) یک فیلم در سبک ترسناک است که توسط اسکوگلند کارگردانی شد. این فیلم ششمین قسمت از این مجموعه به حساب می آید. از بازیگران آن می‌توان به ناتالی رمزی، جان فرانکلین، و نانسی آلن اشاره کرد. سپس فیلمی تلویزیونی و تاریخی به نام شجاعت برای عاشقی(۲۰۰۰) را با بازی ونسا ال ویلیامز، فرزندانش جیلیان، ملانی و دوین هاروی وبرادرش کریس ویلیامز کارگردانی کرد. داستان این فیلم که در قرن ۱۸ میلادی و در نیو اورلن اتفاق می افتد درباره دختری از یک خانواده اشرافی است که برخلاف عقیده والیدنش مبنی بر ازدواج با یک سفیدپوست ثروتمند عمل می کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی افخم مهاجر
استراحتگاه گورخر

استراحتگاه گورخر(۲۰۰۱) فیلمی شهوانی و هیجان انگیز از این کارگردان می باشد که در آن کلیر مونتکمری و مونته مونت کمری بازی می کنند. داستان این فیلم درباره زوجی است که برای بهتر کردن روابط جنسی شان از فردی خبره کمک می گیرند که کم کم پی می برند او آن کس که ادعا می کند نیست.

لیبرتی هنوز ایستاده است(۲۰۰۰) فیلمی دیگر به کارگردانی کری اسکوگلند است که در این فیلم بازیگرانی همچون وسلی اسنایپس، لیندا فیورنتینو ایفای نقش کرده‌اند. داستان این فیلم درباره لیبرتی والاس همسر یکی از بزرگترین صادر کنندگان اسلحه است که توسط یک تک انداز تهدید می شود تا کارهایی انجام دهد و از این طریق از همسر لیبرتی امتیازهایی بگیرد. این فیلم عموماً نقدهای خوبی درسافت نکرد و از بانک اطلاعات فیلم ها امتیاز ۵٫۷ و از روتن تومیتو امتیاز ۳۷% را دریافت کرد.

دنیای رودخانه(۲۰۰۳) عنوان فیلمی دیگر از این کارگردان در سبک علمی تخیلی و فانتزی می باشد. این فیلم از روی اپیزود آغازین سریالی که هرگز تولید نگردید ساخته شد. داستان این فیلم با اقتباس از رمان برنده جایزه هیوگو از فیلیپ جوزه فارمر ساخته شد. بعد از این فیلم اسکوگلند، فیلمی تلویزیونی و اکشن به نام آتش سریع(۲۰۰۶) را با بازی جسیکا استین و دیوید کابیت کارگردانی کرد و در ادامه آن فیلم درام بانشی(۲۰۰۶) را با بازی تارین مانینگ بر روی آنتن برد.

فرشته سنگی

فرشته سنگی(۲۰۰۷) عنوان فیلمی کانادایی از این کارگردان می باشد که فیلمنامه آن را خودش با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته مارگارت لارنس در سال ۱۹۶۴ نوشته بود. الن بارستین برای بازی در این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جوایز جنی گردید. اسکوگلند نیز نامزد جایزه بهترین فیلم از انجمن نویسندگان فیلم کانادا گردید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مسعود صابری

پنجاه مرده متحرک(۲۰۰۸) عنوان فیلمی جنایی و هیجان انگیز به کارگردانی اسکوگلند می باشد که با اقتباس از اتوبیوگرافی مارتین مک گارتلند از سال ۱۹۹۷ نوشته شده بود. در این فیلم جیم استراگس در نقش یک مامور بریتانیایی بازی می کند که قصد دارد بطور مخفیانه وارد ارتش جمهوری خواه ایرلند گردد و بن کینگزلی نیز در نقش همکارش ایفای نقش می کند. منتقدین این فیلم را خوب ارزیابی کردند و توانست سه ستاره از منتقد معروف راجر البرت بگیرد. این فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم کانادایی از ۳۰امین جوایز جنی شد. همچنین چندین فیلم دیگر از جمله بهترین فیلم نامه اقتباسی و بهترین فیلم درام بلند را از جوایز لئو آواردز دریافت کرد.

از دیگر پروژه های کارگردانی اسکوگلند می توان به ساخت اپیزودهایی برای سریال های فراگیرنده(۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱)، پایان بازی(۲۰۱۱)، زیر گنبد(۲۰۱۳)، امپراتوری بوردواک(۲۰۱۲)، وایکینگ‌ها (۲۰۱۳)، از مردگان متحرک بترسید(۲۰۱۵)، مردگان متحرک(۲۰۱۷) و خانه پوشالی (۲۰۱۷) اشاره کرد.

تاریخ تولد:
اتاوا، کانادا
همسر:
جیم مونرو
نامزد دریافت جایزه:
جایزهٔ امی ساعات پر‌بیننده برای بهترین کارگردانی برای مجموعهٔ تلویزیونی درام
جوایز:
جایزهٔ جینی برای بهترین فیلم‌نامه

British Academy Television Award for Best International Programme

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کاری اسکاگلند
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه