بیوگرافی رابرت تاونزند

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی رابرت تاونزند به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 رابرت تاونزند یک بازیگر، کمدین، کارگردان و نویسنده می باشد. او بیشتر به خاطر کارگردانی فیلم هایی از قبیل برزدن هالیوود(۱۹۸۷)، ادی مورفی بی‌تجربه(۱۹۷۸) و مترومن (۱۹۹۳) شناخته شده می باشد. از فیلم‌های معروفی هم که بازی کرده است می‌توان به فیلم کوئین توانا(۱۹۸۹) به کارگردانی کارل شنکل اشاره کرد.

زندگینامه رابرت تاونزند

بیوگرافی رابرت تاونزند

فعالیت هنری

تاونزند در تاریخ ۶ فوریه سال ۱۹۵۷ در شیکاگو، ایلینویز به دنیا آمد. زمانیکه داشت در مدرسه قسمت اول از سه‌گانهٔ ایدیپ در کولونوس و آنتیگونی از تراژدی «افسانه‌های تبای» نوشته نمایش‌نامه‌نویس یونانی سوفوکل را می خواند، توجه تئاتر X Bag شیکاگو را به خود جلب کرد و به طور آزمایشی در آنجا به بازی پرداخت. او کار کمدی خود را در کلوپی به نام ابتکار در شیکاگو آغاز کرد. در سال ۱۹۷۴، وی در آزمون هنرپیشگی انجمن بازیگران تجربی شیکاگو قبول شد و در نمایش های محلی در کلوپی در شیکاگو آغاز به کار کرد. سپس در دانشگاه ایالتی ایلینویز ثبت نام کرد و یک سال در آنجا درس خواند و سپس به نیویورک رفت تا در کمپانی تئاتر NEC درس بازیگری بخواند.

علارقم اصرار مادرش مبنی بر اینکه درسش را ادامه دهد و کمتر بازی کند، وی آنقدر درگیر بازیگری شده بود که از دانشگاه اخراج شد و پس از آن به طور تمام وقت با شغل بازیگری پرداخت. از فیلم هایی که قبل از اولین کارگردانیش در آنها بازی کرده است می توان به کول زدن میمونی(۱۹۷۶)، خیابان های آتش(۱۹۸۴)، داستان یک سرباز(۱۹۸۴)، هوانوردان آمریکایی(۱۹۸۵) اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نصرالله رادش

اولین فیلم به کارگردانی، تهیه کنندگی و نویسندگی تاونزند برزدن هالیوود(۱۹۸۷) نام داشت که یک کمدی هزلی درباره کلیشه نژادی آمریکایی های آفریقایی تبار بود. او خودش در این فیلم در نقش بابی تیلور فردی که میخواهد یک هنرپیشه موفق شود بازی کرد. این فیلم یک نیمه اتوبیوگرافی نیز محسوب می شود که حاصل تجربیات شخصی تاونزند به عنوان یک بازیگر سیاه پوست می باشد. این فیلم که با بودجه ۱۰۰هزار دلاری ساخته شد توانست بیش از ۵ میلیون دلار فروش داشته باشد.

ادی مورفی بی‌تجربه

ادی مورفی بی‌تجربه(۱۹۷۸) دیگر فیلم به کارگردانی تاونزند می باشد که ادی مورفی و کینن ایووری وایانز نویسندگی آنرا و رابرت دی. واچز و کینن ایووری وایانز تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشتند. این فیلم که یک استندآپ کمدی بود، با موفقیت خوبی همراه شد و با بودجه تولید ۸ میلیون دلاری، نزدیک به ۵۰ میلیون دلار فروش داشت.

مترومن (۱۹۹۳) یک فیلم در سبک اکشن، علمی–تخیلی، ابرقهرمانی، و کمدی به کارگردانی رابرت تاونزند است که در آن مارلا گیبس، ادی گریفن، رابرت گویلام و جیمز ارل جونز بازی می کنند. داستان این فیلم درباره یک معلم مقطع دبیرستان که متعلق به محله ای جنجالی از شهر واشینگتن دی.سی می باشد که تبدیل به یک ابرقهرمان پرقدرت شده و به جان گروه هایی می افتد که خیابان ها را به آشوب میکشند. این فیلم با نقدهای بسیاری مواجه شد و در گیشه هم با شکست مواجه گردید. فیلم با صرف هزینه بالای ۳۰ میلیون دلاری تنها ۸ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش داشت.

روتن تومیتو هم امتیاز ضعیف ۲۹% را به آن اختصاص داد. البته این فیلم در همان سال نامزد دریافت جایزه ساترن بهترین فیلم علمی تخیلی گردید ولی آنرا به فیلم پارک ژوراسیک(۱۹۹۳) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ باخت. فیلم بعدی این کارگردان بی.ای.پی.اس(۱۹۹۷) نام داشت که یک کمدی با بازی هال بری و مارتین لاندائو بود. این فیلم هم در گیشه و هم در نظر منتقدین یک شکست واقعی بود. روتن تومیتو هم امتیاز پایین ۱۳% را به آن اختصاص داد و راجر البرت نیز هیچ ستاره ای به این فیلم نداد و آنرا یک وراجی سطح پایین بد توصیف کرد. این کارگردان سپس فیلمی تلوزیونی به نام برگشت جکی(۱۹۹۹) کارگردانی کرد که از شبکه لایف تایم در ۱۴ ژوئن پخش گردید. داستان این فیلم درباره سرگذشت زندگی و کار جکی واشینگتون با بازی جنیفر لویس بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بهمن مفید
فعالیت های کارگردانی

از دیگر فعالیت های کارگردانی رابرت تاونزند می توان به فیلم کمدی ماجراجویانه ای به نام بالا، بالا و دوردست(۲۰۰۰) اشاره کرد که از شبکه دیزنی پخش شد. داستان این فیلم درباره پسربچه ای از خانواده ای ابرقهرمان است که هیچ قدرت ویژه و ابرقهرمانی ندارد و باید دنیا را نیز نجات دهد. فیلم تلویزیونی قبل تعطیلات(۲۰۰۰) دیگر فیلم این کارگردان است که از شبکه کابلی شوتایم پخش گردید.

فیلم موزیکال کارمن(۲۰۰۱) نیز که از تولیدات تلویزیونی شبکه MTV بود توسط تاونزند کارگردانی گردید. در این فیلم بیانسه در اولین حضورش در عرصه بازیگری به همراه موس دف، راه دیگا و ویسلف جین ایفای نقش کردند. این فیلم دومین فیلم موفق است که با اقتباس از اپرای کارمن از جوجس بیزل در سال ۱۸۷۵ ساخته شده است. ده هزار سیاه پوست به نام جورج(۲۰۰۲) عنوان فیلم بعدی این کارگردان می باشد که درباره فیلیپ راندولف، رهبر جنبش حقوق مدنی سیاهپوستان آمریکا و همکارش میلتون وبستر و اشلی توتن می باشد. در لیست سیاه(۲۰۰۳) و منگنه خیالی(۲۰۰۸) که درباره زندگی سانی لیستون، بوکسور حرفه‌ای سنگین‌وزن اهل ایالات متحده آمریکا بود، در کندو(۲۰۱۲) از دیگر فیلم های این کارگردان می باشد.

استندآپ کمدی بیل کسبی۷۷(۲۰۱۴) نیز با اجرای بیل کسبی از دیگر فعالیت های کارگردانی تاونزند می باشد که البته فرصت پخش و اکران نیافت.

تاریخ تولد:
۶ فوریهٔ ۱۹۵۷ (سن ۶۳ سال)
شیکاگو
ایلینوی
آمریکا
قد:
۱٫۸ متر
همسر:
شری جونز (ازدواج ۱۹۹۰–۲۰۰۱)
کودکان:
اسکای توسند، سیرا توسند، گریس توسند، آیزیا توسند
آموزش:
دانشگاه ایالتی ایلینوی، Austin Community Academy High School، Negro Ensemble Company

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جسیکا لوکاس
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی رابرت تاونزند
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه