بیوگرافی مایکل جای وایت

4 سال پیش
4.5/5 - (314 امتیاز)

بیوگرافی مایکل جای وایت به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 مایکل جای وایت یک هنرپیشه و استاد هنرهای رزمی اهل ایالات متحده آمریکا است. او اولین هنرپیشه افریقایی آمریکایی می باشد که در درنقش یک ابرقهرمان از کتاب های کمیک در سینما و در فیلم اسپاون (۱۹۹۷) در نقش اسپاون بازی کرده است. از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به شوالیه تاریکی، سرباز جهانی: بازگشت، هیچ وقت عقب نشینی نکن: تسلیم نه!!شکست‌ناپذیر ۲: آخرین مرد مقاوم، زخم‌های خروج ،دینامیت سیاه،دینامیت سیاه (مجموعه تلویزیونی) اشاره کرد.

زندگینامه مایکل جای وایت

بیوگرافی مایکل جای وایت

فعالیت هنری

وی در تاریخ ۱۰ نوامبر ۱۹۶۷ در بروکلین، نیویورک به دنیا آمد و زمانی که کودک بود به بریجپورت رفتند. او در آنجا در دبیرستان مرکزی درس خواند و در سال ۱۹۸۵ فارغ التحصیل شد. او که از ۷ سالگی آموزش رزمی را شروع کرد، فنون رزمی را کامل فراگرفته است و در ۸ رشته ورزشی از قبیل شوتوکان، تکواندو، جودو، کیوکوشین و ریو دارای کمربند مشکی می باشد.

وی در ابتدا یک معلم بود. اولین بازی مهم او و پل ترقی وی بازی در مجموعه تلویزیونی تایسون(۱۹۹۵) و در نقش بوکسور سنگین وزن قهرمان جهان مایک تایسون بود. سپس در فیلم اکشن ابرقهرمانی ترسناک اسپاون(۱۹۹۷) به نویسندگی آلن بی. مک‌اِلروی و کارگردانی مارک ای.زی. دیپه بازی کرد. این فیلم بر اساس شخصیتی خیالی به همین نام، از شرکت ایمیج کامیکس ساخته شد. وی اولین هنرپیشه آفریقایی-آمریکایی بود که در نقش یک ابرقهرمان فیلم های کمیک آمریکایی بازی کرده است. او برای این فیلم یک نامزدی بهترین هنرپیشه تازه وارد را از جوایز سرگرمی های بلاک باستر به دست آورد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سولماز آقمقانی

وایت سپس در مقابل ژان کلود ون دام در فیلم سرباز جهانی: بازگشت(۱۹۹۹) بازی کرد. در سال ۲۰۰۱، در مقابل هنرپیشه هنرهای رزمی، استیون سیگال در فیلم زخم‌های خروج(۲۰۰۱) به کارگردانی آندری بارتکویاک بازی کرد که توانست تجربیات خوبی در زمینه بازی در فیلم های رزمی به دست آورد.

میدانم چه میخواهی

وایت سپس در موزیک ویدئویی از باستا رایمز و ماریا کری به نام “میدانم چه میخواهی” ایفای نقش کرد. از سال ۲۰۰۳، علاوه بر بازی در فیلم، وایت به گویندگی و صداپیشگی نیز پرداخت و در انیمیشن های ضربه ساکن(۲۰۰۰) و لیگ عدالت(۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴) شرکت کرد. سپس هنرهای رزمی خود را در فیلم توقف ناپذیر: آخرین مرد ایستاده(۲۰۰۶) که بر روی DVD پخش گردید نشان داد و در نقش فردی که در زندان با ورود به مسابقات غیرقانونی زیرزمینی مشکلاتش زیاد می شود، بازی کرد.

وایت سپس در فیلم کیل را بکش: قسمت دوم(۲۰۰۴) بازی کرد که البته نقش او در نسخه منتشر شده سینمایی حذف گردید. چرا ازدواج کردم؟(۲۰۰۷) یک فیلم در سبک کمدی-درام به کارگردانی تایلر پری می باشد که وایت در آن بازی کرد. این فیلم با ۵۵ میلیون دلار فروش موفقیت خوبی در گیشه داشت.

وی سپس در فیلم شوالیه تاریکی (۲۰۰۸) و بعد از آن در فیلم رزمی خون و استخوان(۲۰۰۹) به کارگردانی بن رمزی بازی کرد. از دیگر فعالیت های وی می توان به بازی در فیلم دینامیت سیاه(۲۰۰۹) اشاره کرد. این فیلم که یک اثر سینمای تجارتی سیاهان(آن دسته از فیلم‌های تولید شده در دهه هفتاد میلادی که برای جلب تماشاگران سیاه‌پوست درنظر گرفته شده) می باشد، به یک افسانه اکشن آمریکایی-آفریقایی دهه‌های قبل به نام دینامیت سیاه مربوط می‌شود که در جستجوی قاتل برادرش و یک دلال مواد مخدر، همه جا از خانه‌های خون آلود شهر تا کلوپ‌های رقص را می گردد.

مطلب مرتبط:  بيوگرافی الهام پاوه نژاد
چرا دوباره ازدواج کردم

وایت در تاریخ ۳۰ مارس سال ۲۰۱۰ در شو تلویزیونی مونیک حضور یافت و حضورش در فیلم چرا دوباره ازدواج کردم؟(۲۰۱۰) را تایید کرد. از دیگر بازیگران این فیلم جنت جکسون و تایلر پری بود. این فیلم به درآمد و فروش بالایی دست یافت. از دیگر موزیک ویدئوهایی که وایت در آنها بازی کرد می توان به آهنگ دستان بسته از تونی براکستون و عشق تو از نیکی میناج اشاره کرد. وی سپس در فیلم کوتاهی به نام موتال کمبات: تولددوباره(۲۰۱۰) به کارگردانی کوین تانچاروئن در نقش جکس بریگز بازی کرد و همین نقش را در قسمت بعدی آن مورتال کمبات:افسانه(۲۰۱۱) ادامه داد.

هیچ وقت عقب نشینی نکن ۲ (۲۰۱۱) الوین تجربه کارگردانی وایت می باشد که خودش نیز در آن بازی کرد. از دیگر بازیگران این فیلم رزمی می توان به اوان پیترز و دن گریر اشاره کرد. این فیلم توسط کمپانی سونی پیکچرز بر روی DvD منتشر گردید. سپس به صداپیشگی شخصیت فانوس سبز در مجموعه بازیهای ویدئویی لیگ عدالت پرداخت.

تاریخ تولد:
۱۰ نوامبر ۱۹۶۷ (سن ۵۲ سال)، بروکلین، نیویورک، ایالت نیویورک، آمریکا
قد:
۱٫۸۵ متر
هنرهای رزمی:
کیوکوشین، تکواندو، تانگ سودو، شوتوکان، جوجیتسو، هنرهای رزمی چینی، گوجوریو، کوبودو اوکیناوایی
نمایش‌های تلویزیونی:
کماندار، For Better or Worse
همسر:
جیلین ایلیانا واترز (ازدواج ۲۰۱۵)، کورتنی چتمن (ازدواج ۲۰۰۵–۲۰۱۱)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مایکل جای وایت
4.5/5 - (314 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه