بیوگرافی استوارت برد

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی استوارت برد به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 استوارت برد یک کارگردان فیلم، تهیه‌کننده و تدوین‌گر بریتانیایی می باشد. وی از سال ۱۹۷۱ تاکنون مشغول فعالیت در عرصه سینما می باشد. او که بیشتر با کارگردان ریچارد دانر کار می کند، بیشتر فعالیتش در ژانر اکشن معطوف می شود و تاکنون در تدوین بیش از ۲۰ فیلم مشهور هالیوودی از جمله سوپرمن(۱۹۷۸)، جان سخت۲(۱۹۹۰)، کازینو رویال(۲۰۰۶)، لبه تاریکی(۲۰۱۰)، سالت(۲۰۱۰) و اسکای فال(۲۰۱۲) شرکت داشته است. از فیلم هایی که کارگردانی کرده است نیز می توان به تصمیم اداری(۱۹۹۶)، مارشال‌های آمریکایی (۱۹۹۸)، پیشتازان فضا: نمسیس(۲۰۰۲) اشاره کرد.

زندگینامه استوارت برد

بیوگرافی استوارت برد

فعالیت هنری

برد در تاریخ ۳۰ نوامبر ۱۹۴۷ در انگلستان به دنیا آمد. پس از پایان تحصیلاتش بلافاصه وارد عرصه سینما شد و به عنوان تدوین دستیار تهیه کننده و کارگردان مشغول به کار گردید. اولین دستیاری کارگردانی وی با فیلم اگر…(۱۹۶۸) به کارگردانی لیندسی اندرسن رقم خورد. سپس در فیلم شیاطین(۱۹۷۱) به کارگردانی کن راسل اولین دستیاری تدوینش را تجربه کرد. وی بعد از آن در ۵ فیلم از این کارگردان تدوین گر بود که از مهمترین آنها می توان به تامی(۱۹۷۵) که بر اساس آلبون اپرا راک تامی ساخته شده بود اشاره کرد. از این زمان تا سال ۱۹۹۶ که اولین فیلمش را کارگردانی کرد، بیشتر فعالیتش را به تدوین فیلم های سینمایی اختصاص داد.

او برای کارش در فیلم سوپرمن(۱۹۷۸) نامزد دریافت اسکار بهترین تدوین فیلم گردید. دومین نامزدی اسکارش را نیز با فیلم گوریل ها در مه(۱۹۹۸) به دست آورد. پس ازاین فیلم وی همکاری خود را با کارگردان ریچارد دانر ادامه داد و در فیلم اسلحه مرگبار ۲(۱۹۸۹) از این کارگردان تدوین گر بود. با عملکرد خوبش توانست جایگاه خوبی در کمپانی برادران وارنر به دست آورد و در ادامه کار با این کمپانی در فیلم هایی نظیر جان سخت۲(۱۹۹۰) و رابین هود:پرنسس تبس(۱۹۹۱) به عنوان تدوین گر حضور یافت. ضمن اینکه دو فیلم اول به کارگردانی خودش را نیز در این کمپانی ساخت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پل دبلیو اس اندرسون
تصمیم اداری

تصمیم اداری(۱۹۹۶) اولین فیلم به کارگردانی استوارت بایرد می باشد. در این فیلم اکشن هیجان انگیز ستارگانی از جمله کرت راسل، استیون سگال، هال بری و الیور پات بازی می کردند. داستان این فیلم درباره یک مامور اطلاعاتی آمریکا و یک ستوان ارتشی آمریکاست که مامور نجات مسافران هواپیمای ربوده شده ای می شوند. این فیلم با نقدهای مثبتی روبرو شد و از مجموع دیدگاه ۳۸ منتقد روتن تومیتو امتیاز خوب ۶۳% را کسب کرد. مارشال‌های آمریکایی (۱۹۹۸) دومین تجربه کارگردانی استوارت برد است که فیلمنامه آن توسط روی هیوگینز و جان پاگیو نوشته شد.

این فیلم دنباله فیلم فراری (۱۹۹۳) به کارگردانی اندرو دیویس می باشد. در این فیلم بازیگرانی همچون تامی لی جونز، رابرت داونی جونیور و وسلی اسنایپس بازی می کنند. این فیلم با فروش خوبی روبرو شد و توانست با هزینه تولید ۴۵ میلیون دلار، بیش از ۱۰۲ میلیون دلار درآمد داشته باشد. داستان این فیلم درباره مارشالی آمریکایی می باشد که مأمور می شود تبهکاری خطرناک را با هواپیما به زندانی در میزوری ببرد و در بین راه هواپیما دچار سانحه می شود و زندانی فرار می کند و او باید هر چه زودتر او را دستگیر کند.

پیشتازان فضا

فیلم عمی تخیلی پیشتازان فضا: نمسیس(۲۰۰۲) آخرین فیلم به کارگردانی استوارت بیرد می باشد که با بودجه زیاد ۶۰ میلیون دلاری ساخته شد. داستان این قسمت که دهمین قسمت از مجموعه پیشتازان فضا محسوب می شود درباره این است که بعد از اینکه سفینه اینترپرایز به طرف سیاره رومولوس منحرف می شود، فدراسیون متوجه می شود که رومولان ها قصد حمله به زمین را دارند. منتقدین نظرات خوبی در این فیلم نداشتند و روتن تومیتو با تجمیع نظرهای ۱۵۷ منتقد به آن امتیاز ۳۷% را داد. این دومین فیلم با رتبه پایین از این مجموعه فیلم می باشد. پاتریک استوارت، جاناتان فریک و برنت اسپینر از بازیگران اصلی این فیلم بودند. ضمن اینکه تام هاردی نیز که در بخشی از این فیلم حضور داشت توانست، نامزد جایزه ساترن بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد گردد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نصرالله رادش

تاریخ تولد:
۳۰ نوامبر ۱۹۴۷ (سن ۷۲ سال)، اوکسبریج، بریتانیا
آموزش:
St Nicholas Grammar School
نامزد دریافت جایزه:
جایزهٔ بفتای بهترین تدوین، جایزهٔ اسکار بهترین تدوین فیلم

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی استوارت برد
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه