بیوگرافی برت راتنر

4 سال پیش
بیوگرافی برت راتنر
Rate this post

بیوگرافی برت راتنر به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 برت راتنر تهیه کننده، تاجر بازار سرگرمی، کارگردان فیلم و تلویزیون و موزیک ویدئو می باشد. عمده شهرت وی به خاطر کارگردانی سری فیلم های ساعت شلوغی(۱۹۹۸، ۲۰۰۱، ۲۰۰۷)، مرد خانواده (۲۰۰۰)، اژدهای سرخ (۲۰۰۲)، مردان ایکس: آخرین ایستادگی (۲۰۰۶) و سرقت از برج (۲۰۱۱) می باشد. او همچنین تهیه کننده مجموعه تلویزیونی فرار از زندان از شبکه فاکس می باشد. او یکی از موسسان شرکت رت‌پک انترتینمنت که در زمینه سرگرمی و فیلم و تأمین مالی تصاویر متحرک آمریکایی فعالیت می کند، می باشد.

زندگینامه برت راتنر

بیوگرافی برت راتنر

فعالیت هنری

راتنر در تاریخ ۲۸ مارس ۱۹۶۹ در میامی بیچ، فلوریدا در یک خانواده سطح متوسط یهودی به دنیا آمد. پدرش فرزند یک تاجر ثروتمند میامی و مادرش متولد کوبا بود که به آمریکا مهاجرت کرده بودند. وقتی رانتر به دنیا آمد مادرش ۱۶ ساله بود. او در آکادمی گراس هبرو و سپس در دبیرستان الکساندر ماس در اسرائیل درس خواند. سپس در سال ۱۹۹۰ از دانشگاه نیویورک فارق التحصیل شد. او در ابتدا کار کارگردانی را در عرصه موزیک ویدئو آغاز کرد که از کارهای وی می توان به ساخت موزیک ویدئویهایی برای ران دی ام سی، اریک سرمون، ردمن، دی آنجلو اشاره کرد. بعدها نیز در حین فیلم سازی موزیک ویدئوهایی نیز برای ستارگان دنیای موسیقی از قبیل آهنگ غریبه زیبا(۱۹۹۹) از مدونا،آنبریکبل(۲۰۰۲) از مایکل جکسون، ماریا کری، جسیکا سیمبسون کارگردانی کرد.

اولین تجربه کارگردانی رتنر فیلم اکشن کمدی حرف پول، یا، پول حلال مشکلات است(۱۹۹۷) با بازی بازیگرانی همچون کریس تاکر، چارلی شین ، الیز نئال، هتر لوکلیر می باشد. این فیلم با فروش ۴۸ میلیون دلاری در مقابل هزینه تولید ۲۵ میلیون دلاری توانست موفقیت خوبی برای اولین تجربه وی به حساب بیاید. تاکر که اولین تجربه کار با رتنر را داشت در فیلم های بعدی او نیز بازی کرد. ساعت شلوغی (۱۹۹۸) دومین فیلم رتنر می باشد که با هنرپیشگی جکی چان، کریس تاکر، تام ویلکینسون، کریس پن توانست به فروش بالایی برسد. این فیلم درباره دو مأمور پلیس می باشد که کوچکترین نقطه اشتراکی ندارند، و مجبورند با همکاری یکدیگر یک دختر بچه دزدیده شده را به پدرش برگردانند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پرویز صیاد
=

فیلم با بودجه تولید ۳۳ میلیون دلاری به درآمد ۲۴۴ میلیون دلاری رسید. پس از این موفقیت فیلمی کمدی-درام به نام مرد خانواده (۲۰۰۰) را با بازی نیکلاس کیج و تیا لئونی کارگردانی کرد. داستان این فیلم درباره مردی بسیار موفق در یک شرکت مالی معتبر است که در شب سال نو در طی یک اتفاق به زندگی بر می‌گردد که در صورت ازدواج با دوست دخترش در ۱۷ سال قبل و نرفتن به نیویورک ممکن بود آن را داشته باشد. این فیلم، فیلم موفقی در گیشه بود با آنکه ۶۰ میلیون دلار بودجه آن به شمار می‌رفت ولی فروشی دو برابری به دست آورد. تولید این فیلم را استودیوی خود نیکلاس کیج یعنی Saturn Films بر عهده داشته است.

ساعت شلوغی

ساعت شلوغی ۲ (۲۰۰۱) عنوان قسمت دوم فیلم ساعت شلوغی است که توسط رتنر کارگردانی شد. بازیگران این قسمت نیز همان بازیگران قبلی بودند. موفقیت این فیلم نیز همانند قسمت قبلی تکرار شد و به فروش بالای ۳۵۰ میلیون دلاری درست یافت و تبدیل به یازدهمین فیلم پرفروش سال ۲۰۰۱ جهان گردید. ضمن اینکه فیلم موفق با دریافت ۲۷ نامزدی و ۱۰ جایزه فیلم، از جمله جایزه بهترین مبارزه از جوایز MTV و جایزه بهترین هنرپیشه از انتخاب کودکان گردید. سپس رتنر یکی از چندگانه فیلمهای دلهره آور مربوط به شخصیت هانیبال لکتر به نام اژدهای سرخ (۲۰۰۲) را کارگردانی کرد.

داستان این فیلم ۲ سال قبل از حوادث فیلم سکوت بره‌ها اتفاق می‌افتد. آنتونی هاپکینز در این فیلم در نقش دکتر هانیبال لکتر و ادوارد نورتون در نقش ویل گراهام بازی می کند.رتنر پس از کارگردانی فیلم جنایی، سرقت و کمدی پس از غروب(۲۰۰۴) با بازی پیرس برازنان، سلما هایک و نیز کارگردانی اپیزود ابتدایی سریال فرار از زندان(۲۰۰۵)، فیلم مردان ایکس: آخرین ایستادگی (۲۰۰۶) را کارگردانی کرد. البته قرار بود که این فیلم را برایان سینگر کارگردانی کند، اما او به خاطر ساختن فیلم بازگشت سوپرمن از کارگردانی این فیلم انصراف داد. این فیلم با بودجهٔ ۲۱۰ میلیون دلاری در زمان انتشار خود، پرخرج‌ترین فیلم در تاریخ سینما محسوب می‌شد. داستان این قسمت از فیلم مردان ایکس درباره جنگ بین جهش یافته ها با انسان هایی است که قصد دارتد ژن جهش یافتگی را نابود سازند.

مطلب مرتبط:  بيوگرافی ژاله صامتی
نیویورک، دوستت دارم

ساعت شلوغی ۳ (۲۰۰۷) نیز که سومین و آخرین قسمت این فرانشیز است توسط رتنر کارگردانی گردید. کریس تاکر و جکی چان بار دیگر در این فیلم بازی می کردند. رومن پولانسکی کارگردان و برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی نیز به طور افتخاری در این فیلم بازی کرد. نیویورک، دوستت دارم (۲۰۰۸) نیز فیلمی در سبک کمدی رمانتیک می باشد که چندین کارگردان از جمله برادران هیوز، ناتالی پورتمن، برت راتنر، فاتح آکین و شکهار کاپور در ساخت آن حضور داشتند. وی پس از تهیه کنندگی چندین فیلم از جمله ۲۱(۲۰۰۸)، اسکای لاین(۲۰۱۰) و روز مادر(۲۰۱۰) فیلمی کمدی-پلیسی به نام سرقت از برج (۲۰۱۱) با بازی بن استیلر، تیا لئونی، ادی مورفی و کیسی افلک کارگردانی کرد. این فیلم نیز توانست با فروش ۱۵۲ میلیون دلاری درآمد نسبتا خوبی داشته باشد.

سپس رتنر یک اپیزود از فیلم ۴۳ (۲۰۱۳) را کارگردانی کرد که در آن کیت وینسلت، هیو جکمن، هلی بری، نائومی واتس، کریستن بل، ریچارد گی‌یر ایفای نقش کردند. از دیگر کارگردانان این فیلم می توان به پیتر فارلی، الیزابت بنکس، استیون بریل، گریفین دان، جیمز گان، و باب ادنکیرک اشاره کرد. این فیلم با نقدهای منفی بسیاری روبرو شد تا جایی که تمام فیلمسازان آن برنده جایزه بدترین فیلم و ۱۰ تا ۱۳ کارگردان فیلم برنده جایزه بدترین کارگردان از ۳۴امین جوایز تمشک طلایی شدند.

هرکول (۲۰۱۴) نیز یک فیلم ماجرایی به کارگردانی برت رتنر است که بازیگرانی همچون دواین جانسون، یان مک‌شین، روفوس سیول، جوزف فینز، جان هارت و ایرینا شایک در آن ایفای نقش می‌کنند. داستان این فیلم درباره یک انسان قدرتمند به نام هرکول است که مزدوری است که برای طلا به هر شاهی خدمت می کند تا اینکه متوجه می شود فرزند خدایان رم می باشد. وی پس از این فیلم به تهیه کنندگی فیلم پرداخت که از کارهای وی می توان به پسران نیوجرسی (۲۰۱۴) و رئیس‌های وحشتناک(۲۰۱۱ و ۲۰۱۴) اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اسفندیار قره‌باغی
گزیده فیلم‌شناسی

پول حلال مشکلات است (۱۹۹۷)
ساعت شلوغی (۱۹۹۸)
مرد خانواده (۲۰۰۰)
ساعت شلوغی ۲ (۲۰۰۱)
اژدهای سرخ (۲۰۰۲)
مردان ایکس: آخرین ایستادگی (۲۰۰۶)
ساعت شلوغی ۳ (۲۰۰۷)
نیویورک، دوستت دارم (۲۰۰۸)
۲۱ ( ۲۰۰۸ فقط تهیه‌کننده)
سرقت از برج (۲۰۱۱)
فیلم ۴۳ (۲۰۱۳)
هرکول (۲۰۱۴)
پسران نیوجرسی (۲۰۱۴ فقط تهیه‌کننده)
رئیس‌های وحشتناک ۲ (۲۰۱۴ فقط تهیه‌کننده)
رئیس‌های وحشتناک (۲۰۱۰ فقط تهیه‌کننده)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی برت راتنر
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه