بیوگرافی جوزف روبن

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی جوزف روبن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 روبن در تاریخ ۱۰ مه سال ۱۹۵۰ در حومه شهرستان وستچستر، نیویورک چشم به جهان گشود. اولین فیلم بلند او زن برادر(۱۹۷۴) نام داشت. او که نویسنده و تهیه کننده این فیلم نیز بود، از بازیگرانی هم چون جان سویج، ویل مک میان و آن ساکیون برای بازی در آن بهره گرفت. داستان این فیلم درباره نویسنده ای است که پس از ملاقات با برادر و همسر خسته کننده اش، سعی در کمک به آنها برای دوری از شغل حمل مواد مخدر می شوند. سپس فیلم دختران مسلسلی(۱۹۷۶) را با فیلمنامه خودش که از داستانی از رابرت جی روزنتال کارگردانی کرد. این فیلم در مکانی در دبیرستان چامینید در لس آنجلس فیلم برداری شد. این فیلم بیش از ۲۶ میلیون دلار فروش داشت.

زندگینامه جوزف روبن

بیوگرافی جوزف روبن

فعالیت هنری

سرقت تفریحی اتوموبیل(۱۹۷۷) و فصل پیروزی ما(۱۹۷۸) دیگر فیلم های بعدی این کارگردان می باشد. سپس سریال تلویزیونی گسستن(۱۹۸۰) که در سبک کمدی درام بود را بر اساس فیلمی به همین نام از پیتر ییتس در سال ۱۹۷۹ کارگردانی کرد. این مجموعه تنها در ۸ قسمت ساخته شد. او در همین سال فیلم کمدی آجیل (۱۹۸۰) را نیز با بازی مایکل لمبک، دنیس کواید و فرن درشر کارگردانی کرد. داستان این فیلم که در یک کمپ تابستانی یهودی اتفاق می افتد سرشار از صحنه های خنده دار فیزیکی، جنسی و شوخی های توالتی می باشد. سپس فیلمی تحسین شده به نام ناپدری(۱۹۸۷) را کارگردانی کرد.

در این فیلم روانشناسانه و تریلر ترسناک بازیگرانی از قبیل تری اوکوئین، جیل اسکولن و شلی هک بازی می کردند. داستان این فیلم درباره قاتل زنجیره ای است که پس از کشتن خانواده اش و عوض کردن هویتش با زن بیوه که دختری نوجوان دارد ازدواج می کند، سپس با مشکوک شدن دختر به او، خوی کشتار او بیدار می شود. این فیلم با اقتباسی ضعیف از زندگی قاتلی زنجیره ای به نام جان لیست نوشته شده بود. این فیلم با اکرانش در هفته اول بیش از ۲٫۴ میلیون دلار فروش داشت و به خوبی از جانب متقدین تحسین گردید. همچنین دنباله این فیلم نیز در سال های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۲ ساخته شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی میشل فایفر
معتقد حقیقی

وب سایت روتن تومیتو نیز به آن امتیاز خوب ۸۶% داد. از افتخارات فیلم نیز می توان به برنده شدن جایزه بهترین کارگردان از جوایز منتقدین و نامزدی همین جایزه از فستیوال فیلم های فانتزی اشاره کرد. معتقد حقیقی(۱۹۸۹) نیز فیلمی دادگاهی از این کارگردان می باشد که فیلمنامه آنرا وزلی استریک نوشته بود. در این فیلم جیمز وودز، رابرت داونی جونیور و یوجی اوکوموتو بازی می کردند. این فیلم با اقتباس از مجموعه مقالات تحقیقاتی و بازجویی نوشته کی دابلیو لی درباره مهاجری به نام چول سو لی که مضنون به قتل های محله چینی های سان فرانسیسکو می باشد، ساخته شد. فیلمنامه این فیلم توانست نامزد دریافت جایزه ادگار بهترین فیلم اسرارآمیز گردید.

خوابیدن با دشمن(۱۹۹۱) فیلمی دیگر از این کارگردان است که در این فیلم بازیگرانی همچون جولیا رابرتس، پاتریک برگین، کوین اندرسون، الیزابت لارنس ایفای نقش کرده‌اند. داستان این فیلم درباره زنی می باشد که دست شوهر بدرفتارش فرار می کند و به شهری دیگر می رود و در آنجا توجه معلم تئاتر کالجی را جلب می کند.

این فیلم گرچه نتوانست نظر منتقدین را جلب کند اما با فروشی بالغ بر ۱۷۴ میلیون دلار به موفقیتی خوب در گیشه دست یافت. این فیلم نامزد جایزه ساترن بهترین فیلم علمی تخیلی، فانتزی و ترسناک در ۴ رشته بهترین بازیگر زن، بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد، بهترین فیلم ترسناک و بهترین موسیقی گردید. پس از این موفقیت روبن فیلمی روانشناسانه و هیجان انگیز به نام فرزند خوب(۱۹۹۳) را با بازی مکلی کالکین و الیجا وود کارگردانی کرد. این فیلم نیز مانند فیلم قبلی وی علارقم توجه منتقدین، توانست به فروش خوبی دست یابد و بیش از ۶۰ میلیون دلار فروش کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمدرضا عیوضی
قطار پول

قطار پول (۱۹۹۵) فیلمی زوج هنری در سبک سرقت به کارگردانی جوزف روبن است که وسلی اسنایپس، وودی هارلسون، رابرت بلیک، جنیفر لوپز و کریس کوپر در آن بازی می کردند. داستان این فیلم درباره مردی است که پس از اخراج از کارش دست به سرقت قطاری که حاوی محموله باارزشی می باشد می کند. روبن سپس فیلمی درام و هیجان انگیز به نام بازگشت به بهشت(۱۹۹۸) را با بازی وینس واگن، آن هچ و ژاکلین فونیکس کارگردانی کرد. این فیلم با صرف هزینه تولید ۱۴ میلیون دلاری تنها توانست ۸ میلیون دلار فروش داشته باشد. البته منتقدین نظر متفاوتی داشتند و فیلم را خوب توصیف کردند.

روتن تومیتو به آن امتیاز ۷۱% و راجر البرت نیز از چهار ستاره به ۳٫۵ ستاره اختصاص داد. همچنین برای اطلاعات بیشتر می‌توانید اخبار سینمای جهان را دنبال کنید.

فراموش شده (۲۰۰۴) فیلمی دیگر به کارگردانی جوزف روبن است که آن بازیگرانی همچون جولیان مور، دومینیک وست، گری سینایس، آنتونی ادواردز ایفای نقش کرده‌اند. داستان این فیلم درباره زنی می باشد که فرزندش توسط موجودات بیگانه جهت ازمایشاتی ربوده می شود ولی هیچ کس از این موضوع چیزی به یاد نمی آورد. این فیلم با هزینه تولید ۴۲ میلیون دلاری ساخته شد و توانست بیش از ۱۱۷ میلیون دلار فروش داشته باشد.

پس از غیبتی طولانی در حدود ۱۰ سال، روبن فیلمی هیجان انگیز

به نام پنت هاوس شمالی(۲۰۱۴) را با بازی مایکل کیتون و میشل

موناگان کارگردانی کرد. دیگر فیلم او ستوان عثمانی(۲۰۱۶) نام دارد .

داستان این فیلم که محصول کشور ترکیه و آمریکا می باشد در زمان

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دنیل شارمن

جنگ جهانی اول اتفاق می افتد. میشل هیوزمن، هرا هیلمار و بن کینگزلی

از بازیگران این فیلم می باشند.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جوزف روبن
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه