بیوگرافی تام سایزمور

4 سال پیش
بیوگرافی تام سایزمور
Rate this post

بیوگرافی تام سایزمور به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 تام سایزمور تهیه کننده و بازیگر آمریکایی سینما و تلویزیون است. او بیشتر به خاطر نقشش در فیلم های متولد چهارم ژوئیه(۱۹۸۹)، هادلی دیویدسون و مرد مارلبرو(۱۹۹۱)، مسافر ۵۷(۱۹۹۲)، نجات سرباز رایان(۱۹۹۸)، سقوط بلک داون(۲۰۰۱) و پرل هاربر (۲۰۰۱) شناخته شده می باشد.

زندگینامه تام سایزمور

بیوگرافی تام سایزمور

فعالیت هنری

سایزمور در تاریخ ۲۹ نوامبر ۱۹۶۱ در دیترویت، میشیگان به دنیا آمد. مادرش جودیت، عضو دادآور شهر دیترویت و پدرش، توماس ادوارد سایزمور، وکیل دادگستری و پروفسور فلسفه بود. او به مدت یک سال در دانشگاه ایالتی میشیگان درس خواند و بعد از آن به دانشگاه ایالتی وین رفت. او مدرک فوق لیسانس خودش را در رشته تئاتر از دانشگاه تمپل در سال ۱۹۸۶ دریافت کرد. او بلافاصله بعد از اتمام تحصیل به نیویورک رفت و به حرفه بازیگری پرداخت.

یکی از اولین فیلم هایی که او در آن بازی کرده است فیلم متولد چهارم ژوئیه(۱۹۸۹) به کارگردانی الیور استون و به همراه ستاره هالیوودی تام کروز بود. سپس در فیلم های دیگری از جمله بازداشتگاه(۱۹۸۹)، هادلی دیویدسون و مرد مارلبرو(۱۹۹۱)، نقطه توقف(۱۹۹۳)، رمانتیک(۱۹۹۳) و قلب ها و روح ها(۱۹۹۳)، قاتلین بالفطره(۱۹۹۴) و روزهای عجیب و غریب (۱۹۹۵) بازی کرد. سپس در فیلمی مستقل و درام به نام عشق شبیه آن است(۱۹۹۳) در کنار بازیگر و مدل معروف پالما گیدلی بازی کرد. سپس در نقش مکملی در فیلم وایت ارپ(۱۹۹۴) در کنار کوین کاستنر ایفای نقش کرد.

یکی از موفق ترین نقش های مکمل او و شاید شناخته شده ترین آنها، نقش مایکل کریتو، یک دزد مسلح در فیلم مخمصه (۱۹۹۵) به نویسندگی و کارگردانی مایکل مان می باشد. اما اولین فیلمی که وی در آن در نقش اصلی ظاهر گردید، نقش وینسنت دی آگوستا در فیلم ترسناک جسد (۱۹۹۷) به کارگردانی پیتر هیامز می باشد. سایزمور سپس به تلویزیون رفت و در نقش مردی به نام وینی عاشق شخصیت زن فیلم با بازی دانا دلانی می شود، در سریال ساحل چینی(۱۹۸۸ تا ۱۹۹۱) بازی کرد. سپس در فیلم هایی دیگری در نقش اصلی یا مکمل بازی کرد که از بین آنها می توان به شیطان در لباس آبی(۱۹۹۵)، نجات سرجوخه رایان(۱۹۹۸) و مرده رو بیرون بیاور(۱۹۹۹) بازی کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رامی مالک
اوایل دهه ۲۰۰۰

در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی، سایزمور در فیلم های اکشنی از قبیل پیرل هاربر(۲۰۰۱) در کنار بن افلک و فیلم سقوط شاهین سیاه(۲۰۰۲) از ریدلی اسکات بازی کرد. سپس در صداپیشگی شخصیت سانی فورلی در بازی ویدئویی گرند تیف اتو:ئایس سیتی حضور یافت. در سال ۲۰۰۱، وی در فیلم تلگراف(۲۰۰۱) به کارگردانی آلبرت پیون و در کنار استوین سیگال و دنیس هوپر بازی کرد. یک سال بعد وی در مجموعه ای تحسین شده اما کوتاه بخش دزدی و آدمکشی(۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳) بازی کرد.

تولید این مجموعه در اوایل پخش فصل اولش کنسل شد. سپس او در نقش یک پلیس مخفی در فیلم فریب(۲۰۰۲) و پاپاراتزی (۲۰۰۴) به کارگردانی پل آباسکال بازی کرد. در سال ۲۰۰۶ وی با بازی در فیلم باشگاه نابغه(۲۰۰۶) در نقش تروریستی که هفت نابغه را برای حل کردن یک شبه معمایی جهانی گرد هم جمع میکند، بازی کرد. در همین سال او نقش اصلی در فیلم اکشن و تریلر اسپلینتر(۲۰۰۶) به دست آورد. یک سال بعد، شبکه تلویزیونی VH1 یک مجموعه تلویزیونی شش قسمته به نام شکار سایزمور(۲۰۰۷) که یک مستند درباره زندگی او بود بر روی آنتن برد.

قرمز

از فیلم های اخیر سایزمور می توان به قرمز(۲۰۰۸) و پسر آمریکایی (۲۰۰۸) اشاره کرد. هر دوی این فیلم ها در فستیوال فیلم ساندنس در همان سال اکران شدند. البته در این سال سایزمور بسیار پرکار بود و در فیلم های دیگری نیز از قبیل آخرین لالایی(۲۰۰۸)، پسران پرنده(۲۰۰۸)، چاقو(۲۰۰۸)، زهر(۲۰۰۸) و زندگی ازهم گسسته(۲۰۰۸) بازی کرد.

سپس در فیلمی کمدی به نام سوپرکاپرز(۲۰۰۹) بازی کرد. بعد از آن در پنچ اپیزود از سریال تصادف(۲۰۱۰) به همراه دنیس هوپر ایفای نقش کرد. البته در این سال همزمان در فیلمی ترسناک به نام قاتل ۱۰۱(۲۰۱۰) در نقش مامور اف بی ای، ریدلی بازی کرد. او سپس به همراه هنرپیشه رزمی کار مارک داکاسکوس در فیلم اکشن سایه هایی در بهشت(۲۰۱۰) به نویسندگی و کارگردانی جی استفن ماندر بازی کرد. کمپانی قهرمانان(۲۰۱۳)، قبل از اینکه بخوابم(۲۰۱۳)، یواس‌اس ایندیاناپلیس: مردان دلیر(۲۰۱۶) به کارگردانی ماریو فن پیبلز از دیگر فیلم های سال های اخیر این بازیگر می باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دلکش (عصمت باقرپور بابلی)

سایزمور از وقتی ۱۵ ساله بود درگیر استعمال مواد مخدر بود و در سال ۲۰۰۳ به دلیل تجاوز و ضرب و شتم دوست دخترش، هایدی فلیز به مدت ۷ ماه در زندان و ۴ ماه نیز در کلینیک ترک اعتیاد زندانی بود تا اینکه بلاخره در ۲۵ مارس سال ۲۰۰۵ بعد از تعداد بار زیادی که در تست اعتیاد رد شد، بلاخره توانست از کلینیک آزاد شود.

فیلم‌ها
از فیلم‌های معروف او عبارت‌اند از:

مخمصه
نجات سرباز رایان
قاتلین بالفطره
سقوط شاهین سیاه
مسافر ۵۷
پسر آمریکایی
قبل از اینکه بخوابم
دشمن کشور
زندان
جسد
احیای مردگان
گروهان قهرمانان
کوره
صلیب
رادیکال
پرتقال‌ها
پاپاراتزی
سرخ
زندان
فاصله قابل توجه
داستان عاشقانه واقعی
یواس‌اس ایندیاناپلیس: مردان دلیر
در مظان جرم
به من برس
قبل از اینکه بخوابم
فلت
شیطان در لباس آبی
نقطه شکست
روز عجیب و غریب
فولاد آبی
وایت ایرپ
تا مغز استخوان مبارزه کن

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی تام سایزمور
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه