بیوگرافی بنوآ ژکو

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی بنوآ ژکو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 بنوآ ژکو یک کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس فرانسوی می باشد که از سال ۱۹۷۵ میلادی تاکنون مشغول فعالیت در سینمای اروپا بوده‌است. وی تاکنون بیش از ۴۰ فیلم کارگردانی کرده است که از مهمترین آن ها می توان به یک دختر مجرد (۱۹۹۵)، توسکا (۲۰۰۱) و ساد (۲۰۰۰) اشاره کرد.

زندگینامه بنوآ ژکو

بیوگرافی بنوآ ژکو

فعالیت هنری

ژکو در تاریخ ۵ فوریه سال ۱۹۴۷ در پاریس، فرانسه به دنیا آمد. او فعالیت خود را با دستیار کارگردانی در فیلم های مارگریت دوراس، نویسنده و فیلمساز فرانسوی آغاز کرد، که از جمله آنها می توان به ناتالی رعیت (۱۹۷۲) و ترانه هندی (۱۹۷۵) اشاره کرد. وی اولین فیلم را در سال ۱۹۷۵ به نام قاتل موسیقیدان (۱۹۷۵) با بازی آنا کارینا ساخت.

فیلم بعدی او که بچه منزوی (۱۹۷۷) نام داشت توانست برای بازیگر نقش اصلی زن آن یعنی بریجیت فوسی نامزدی جایزه سزار بهترین بازیگر زن را به ارمغان بیاورد. بال های فاخته (۱۹۸۱) فیلمی درام از این کارگردان بود که ایزابل هاپرت در نقش اصلی این فیلم ظاهر شد.ژکو سپس تله فیلمی به نام ویلایی در حومه نیویورک (۱۹۸۲) کارگردانی کرد که توانست نامزد دریافت جایزه نوعی نگاه از فستیوال فیلم کن گردد. این جایزه به منظور تشویق و حمایت از فیلم‌سازان ملیت‌های مختلف و با اعطای جایزه از سوی فرانسه ایجاد شد.

یک دختر مجرد (۱۹۹۵)، عنوان فیلمی درام از این کارگردان می باشد که درباره یک روز زندگی دختری پاریسی می باشد که شغل تازه ای را در هتلی چهارستاره به دست می آورد و در همین روز قصد دارد باردار بودن خودش را به دوست پسرش بگوید. تمام ۹۰ دقیقه زمان این فیلم به صورت واقعی می باشد و شیوه فیلم برداری حمل دوربین با دست که در موج نوی فرانسه رایج بود در آن استفاده شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سیسیل بی. دمیل
ساحل

این فیلم باعث پیشرفت و معرفی هنرپیشه ۱۹ ساله فیلم، ویرجین لدوئن بود که بعدها با فیلم ساحل (۲۰۰۰) از دنی بویل در آمریکا مطرح شد. او برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه سزار گردید. هفتمین بهشت (۱۹۹۷) عنوان فیلم بعدی این کارگردان می باشد که نامزد دریافت جایزه شیر طلایی فستیوال فیلم ونیز گردید. موفقیت ژکو در جشنواره های فیلم با فیلم درام دیگرش به نام مدرسه هوس (۱۹۹۸) که با اقتباس از رمانی نوشته یوکیو میشیما ساخته شده بود تکمیل شد و توانست نامزد دریافت جایزه نخل طلای فستیوال فیلم کن گردد. وی بار دیگر توانست با فیلم بدون رسوایی(۱۹۹۹) با بازی فابریک لوچینی و ایزابل هاپرت نامزد دریافت جایزه شیر طلایی فستیوال فیلم ونیز گردد.

ساد (۲۰۰۰) یک فیلم در سبک درام به کارگردانی بنوآ ژکو است که از بازیگران آن می‌توان به دانیل اوتوی، ماریان دنیکو، ژان-پیر کسل، ژان بالیبار، و سیلوی تستود اشاره کرد. فیلمنامه این فیلم با اقتباس از رمانی از سرگی براملی نوشته شده بود. داستان این فیلم درباره دختری است که عاشق فردی بدنام از خاندان سلطنتی فرانسه شده که در زندان به سر می برد. این فیلم گرچه نتوانست به فروش خوبی دست یابد اما به خوبی از جانب منتقدین تحسین شد. ژکو سپس فیلم توسکا (۲۰۰۱) را با بازی آنجلا گورگیو و روجرو ریموندی کارگردانی کرد. فیلم همین الان(۲۰۰۴) از وی نیز توانست نامزد دریافت جایزه نوعی نگاه فستیوال کن گردد.

بدرود، ملکه من

فیلم درام بدرود، ملکه من (۲۰۱۲) دیگر فیلم ژکو می باشد که با اقتباس از رمانی به همین نام از چانتال توماس ساخته شد. این فیلم داستان آخرین روزهای سلطنت ماری آنتوانت، آخرین ملکه پیش از انقلاب کبیر فرانسه، از دید پیشخدمت جوانش می باشد. در این فیلم دایان کروگر در نقش ملکه و لیا سیدوکس و ویرجینیا لدوئن بازی می کنند. فیلم نامزد دریافت جوایز بسیاری از جمله خرس طلایی فستیوال فیلم برلین، بهترین فیلم و بهترین کارگردان جوایز سزار گردید. فیلم بعدی ژکو سه قلب (۲۰۱۴) نام دارد که برای رقابت بر سر جایزه شیر طلایی ۷۱ امین فستیوال بین المللی فیلم ونیز انتخاب گردید. این فیلم همچنین چهار نامزدی جایزه لومیرس را نیز داشت. داستان این فیلم درباره یک مثلت عشقی بین یک بازرس مالیاتی و همسر و خواهرش می باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمد سلوکی

خاطرات یک خدمتکار (۲۰۱۵) عنوان فیلمی درام به کارگردانی ژکو می باشد که توسط خودش و هلن زیمر نوشته شد. داستان این فیلم که با اقتباس از رمانی به همین نام از اوکتاو میربئو ساخته شده بود درباره زنی جوان و جاه طلب می باشد که در اوایل قرن بیستم به عنوان خدمتکار برای زوجی ثروتمند کار می کند. این فیلم نامزد دریافت جایزه شیر طلایی فستیوال فیلم برلین، جایزه بهترین اقتباس سینمایی از جوایز سزار و برنده بهترین هنرپیشه زن از جوایز لومیرس گردید. آخرین فیلم بلند این کارگردان هرگز اصلا (۲۰۱۶) می باشد که در آن متیو آمالریک و جین بالیبار بازی می کنند.

تاریخ تولد:
۵ فوریهٔ ۱۹۴۷ (سن ۷۳ سال)، منطقه ۱۶ پاریس، پاریس، فرانسه
کودکان:
ولادمیر کنسینی، لوئیس کنسینی
نامزد دریافت جایزه:
نخل طلا، شیر طلایی
جوایز:
René Clair Award

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی بنوآ ژکو
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه