بیوگرافی الیزابت پرکینز

4 سال پیش
بیوگرافی الیزابت پرکینز
Rate this post

بیوگرافی الیزابت پرکینز به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 الیزابت پرکینز بازیگری آمریکایی می باشد که از سال ۱۹۸۴ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. از مهمترین فیلم هایی که او بازی کرده است می توان به درباره شب قبل (۱۹۸۶)، بزرگ(۱۹۸۸)،اوالون(۱۹۹۰)، عصر حجری‌ها(۱۹۹۴)، معجزه در خیابان سی و چهارم (۱۹۹۴) اشاره کرد. او همچنین به خاطر بازی در مجموعه تلویزیونی علف(۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲) شناخته شده می باشد.

زندگینامه الیزابت پرکینز

بیوگرافی الیزابت پرکینز

فعالیت هنری

پرکینز در تاریخ ۱۸ نوامبر سال ۱۹۶۰ در کوئینز، نیویورک سیتی به دنیا آمد. مادرش یک وکیل و همچنین پیانیست و پدرش مزرعه دار، نویسنده و یک تاجر بود. خانواده پدی او از مهاجرین یونانی بودند. آنها در سال ۱۹۶۳ از یکدیگر جدا شدند. او کارش را در تئاتر با گروهی از بازیگرانی که در گرینفیلد ماساچوست مستقر بودند آغاز کرد. وی بین سال های ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۱ در شیکاگو توانست مدرک بازیگری خود را از مدرسه تئاتر گودمن از دانشگاه دی پاول دریافت کند.

در سال ۱۹۸۴، اولین تجربه تئاتر خود را در برادوی با نمایشی از نیل سیمون آغاز کرد. در سال ۱۹۸۶ وی در لیست ۱۲ نفره بهترین هنرپیشه های زن تازه وارد از سول جان ویلیس قرار گرفت. او اولین تجربه فیلم سینماییش را با درباره شب قبل (۱۹۸۶) از ادوارد زوئیک آغاز کرد. او در این فیلم و کنار بازیگرانی همچون دمی مور و جیم بلوشی تجارب ارزشمندی را کسب کرد.

سپس در فیلمی از باب کلارک به نام از روی سهو(۱۹۸۷) بازی کرد. اما پیشرفت با بازی در فیلم کمدی بزرگ(۱۹۸۸) به کارگردانی پنی مارشال و در کنار هنرپیشه بزرگی همچون تام هنکس رخ داد. سپس برای بازی در فیلم آوالون(۱۹۹۰) مورد تحسین بسیاری واقع گردید. همچنین برای ایفای نقش یک بیماری که در مرحله پایانی بیماری سرطان می باشد، در فیلمی از ویلیام هارت به نام دکتر(۱۹۹۱) توانست انتظار منتقدین را برآورده سازد.

مطلب مرتبط:  بيوگرافی نیلوفر خوش خلق
برای خدایشان

در سال ۱۹۹۳ وی فعالیت خود را در تلویزیون آغاز کرد و در پروژه هایی از قبیل برای خدایشان(۱۹۹۳)، پارک باتری(۱۹۹۴) و همچنین فیلم تلویزیونی معجزه در خیابان سی و چهارم (۱۹۹۴) به کارگردانی له مایفیلد به بازی پرداخت. عصر حجری‌ها(۱۹۹۴) نیز فیلمی به کارگردانی برایان لوانت بود که پرکینز در آن به بازی پرداخت. البته فیلم زیاد موفق نبود و برنده جایزه تمشک طلایی بدترین فیلم‌نامه در سال ۱۹۹۴ شد. وی همچنین در صداپیشگی نیز فعالیت داشت و در انیمیشن در جستجوی نمو(۲۰۰۳) در نقش مادر نمو که در ابتداری فیلم کشته می شوند، به صداپیشگی پرداخت. همچنین در دومین قسمت فیلم های ترسناک روانشناسانه حلقه ۲(۲۰۰۵) در کنار نائومی واتس با بازی پرداخت.

در سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ پرکینز در نقش سلیا هودز، مادری الکلی در انجمن اولیا و مربیان مدرسه، در مقابل بازیگرانی از جمله مری لوئیس پارکر و جاستین کیرک در مجموعه تلویزیونی علف(۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲) به بازی پرداخت. او برای این کارش دو نامزدی گلدن گلوب بهترین هنرپیشه نقش مکمل در یک سریال تلویزیونی را در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ دریافت کرد. او همچنین سه بار توانست نامزد جایزه امی بهترین هنرپیشه نقش مکمل به خاطر بازی در این فیلم شود. در سال ۲۰۱۳ نیز وی در مجموعه چگونه با والدینتان زندگی کنید(برای باقی عمرتان) بازی کرد.

چیزهایی درباره مردمم

از دیگر فیلم های او می توان به بازی در نقش راشل در فیلم چیزهایی درباره مردمم(۲۰۰۵)، نقش کارول نولان در فیلم باید سگ ها را دوست داشته باشید(۲۰۰۵) در کنار جان کیوساک و دایان لین، بچه ها در آمریکا(۲۰۰۵)، اشاره کرد. وی همچنین در انیمیشن هاپ(۲۰۱۱) به کارگردانی تیم هیل در نقش بانی اوهیر به صداپیشگی پرداخت و در آخرین تجربه سینماییش در نسخه توسعه یافته فیلم شکارچیان روح(۲۰۱۶) بازی کرد. البته در نسخه سینمایی فیلم قسمت هایی که وی بازی کرد است موجود نیست.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بایی لینگ

تاریخ تولد:
۱۸ نوامبر ۱۹۶۰ (سن ۵۹ سال)، کویینز، نیویورک، ایالت نیویورک، آمریکا
قد:
۱٫۷۳ متر
همسر:
خولیو ماکات (ازدواج ۲۰۰۰)، تری کینی (ازدواج ۱۹۸۴–۱۹۸۸)
کودکان:
حنا جو فیلیپس
کتاب‌ها:
Moon Nicaragua، Granada & San Juan Del Sur

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی الیزابت پرکینز
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه