بیوگرافی استیون مونروی

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی استیون مونروی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 استیون آر مونروی کارگردان و فیلم‌نامه‌نویسی آمریکایی می باشد که از سال ۱۹۸۶ تا کنون مشغول فعالیت می باشد. او در دوران فعالیت خود موزیک ویدئو، آگهی های بازرگانی، مستند، مجموعه های تلویزیونی زیادی کارگردانی کرده است و در ژانرهای مختلفی از ترسناک گرفته تا خانوادگی و هیجان انگیز فیلم ساخته است. او تاکنون بیش از دو جین فیلم تلویزیونی و بیشتر از ده فیلم بلند کارگردانی کرده است که از جمله آنها می توان به فیلم تحسین شده و ترسناک خانه ۹ (۲۰۰۵)، سمت چپ در تاریکی (۲۰۰۶)، تف می‌کنم به قبرت ۱ و ۲ (۲۰۱۰ و ۲۰۱۳) اشاره کرد.

زندگینامه استیون مونروی

بیوگرافی استیون مونروی

فعالیت هنری

مونروی در تاریخ ۱۵ سپتامبر ۱۹۶۴ در آمریکا به دنیا آمد. او که به عنوان فرزند فیلم نیز شناخته می شود در خانواده ای سینمایی متولد شد. وی از ۸ سالگی و با یک دوربین سوپر ۸ میلیمتری اولین فیلمش را ساخت و در ۱۲ سالگی با ورود به صنعت سینما اولین حقوق و دستمزدش را برای ساخت فیلم کوتاهی دریافت کرد. در ۲۰ سالگی او فعالیت حرفه ای خود را با بیش از ۱۰ سال گذراندن در یک دپارتمان فیلمبرداری و به عنوان دستیار فیلمبردار و اپرا تور گذراند. رویای فیلمسازی او که از کودکی دوست داشت به آن برسد در ۳۰ سالگی و با ساخت اولین فیلم بلندش محقق شد.

خانه ۹ (۲۰۰۵) اولین فیلم مطرح این کارگردانی بود که در ژانر روانشناسانه و ترسناک با بازی دنیس هوپر و کلی بروک ساخته شد. این فیلم در ابتدا در فستیوال فیلم کن در سال ۲۰۰۴ اکران شد. داستان این فیلم درباره ۹ نفر غریبه هستند که توسط شخصی ربوده و در درون یک خانه زندانی شده اند که صدایی مرموز به آنها می گوید که درون یک بازی هستند که تنها آخرین نفری که زنده می ماند می تواند از آنجا خارج شود و ۵ میلیون دلار نیز به دست می آورد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی امیر اشکان غلامی

او در همین سال فیلم ترسناک دیگری را نیز به نام منتظر مانده (۲۰۰۵) با بازی سرینا وینسنت و دومینیک زامپروگنا کارگردانی کرد. داستان این فیلم نیز درباره موجودی مخوف است که شروع به کشتن انسانها در یک پارک جنگلی می کند. کوه ساسکواچ (۲۰۰۶)، سمت چپ در تاریکی (۲۰۰۶) همزاد (۲۰۰۸) در ژانر وسترن و فیلم ترسناک غول (۲۰۰۸) از دیگر فیلم های نه چندان مطرح استیون آر مونروی می باشد.

اژدهای بالدار

فیلم تلویزیونی و ترسناک اژدهای بالدار (۲۰۰۹) که از شبکه Syfy پخش شد، توسط مونروی کارگردانی شد و داستان آن درباره راننده کامیونی است که باید مردمان یک شهر را از خورده شدن بوسیله یک اژدهای بالدار بزرگ نجات دهد. وی سپس گرد بادهای یخ (۲۰۰۹) را کارگردانی کرد که درباره مواجهه چندین محقق با طوفانی عظیم و مرگ اسا می باشد. به گورت تف می‌کنم (۲۰۱۰) فیلمی در ژانر تجاوز و انتقام ترسناک به کارگردانی مونروی می باشد که بازسازی فیلمی به همین نام محصول سال ۱۹۷۸ کانادا است. داستان این فیلم درباره یک زن نویسنده می باشد که در یک کلبه جنگلی توسط چند مرد غریبه مورد تجاوز قرار میگیرد و پس از گریختن از چنگ آنان برای گرفتن انتقامی سخت باز می گردد.

این فیلم سرشار از صحنه های زننده آزار جنسی و اسلشر می باشد. دنباله این فیلم به نام به گورت تف می‌کنم ۲ (۲۰۱۳) نیز توسط همین کارگردان ساخته شد که این بار اتفاقات بدی برای زنی جوان که آرزوی مدلینگ شدن دارد، رخ می دهد. انتقادهای منفی زیادی بر این فیلم وارد شد و حتی یکی از منتقدین روزنام لس آنجلس تایمز بیان کرد که باید این فیلم را درون سطل زباله ای اسیدی انداخت. با این حال این موضوع باعث نشد قسمت های سوم و جهارم آن توسط دیگر کارگردانان ساخته نشود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ‏فی داناوی‏
کرم مرگبار مغولی

کرم مرگبار مغولی (۲۰۱۰) و فیلم تلویزیونی کانادایی-آمریکایی ۱۲ مصیبت کریسمس (۲۰۱۲) از دیگر فیلم های این کارگردان می باشد. یک سال بعد وی در ادامه تهیه فیلم های تلویزیونی ترسناک، فیلم قبر هالووین (۲۰۱۳) را برای کانال Syfy با فیلمنامه ای به قلم رایان دبلیو اسمیت و شلدون اسمیت کارگردانی کرد.

حوادث این فیلم در ژاپن رخ می دهد ولی فیلم در کانادا ساخته شد. داستان این فیلم درباره دانش آموزی آمریکایی اما متولد ژاپن است که در یک دانشگاه ژاپنی درس می خواند و برای یافتن مادرش وارد جنگلی می شود. در این بین چندین تن از هم کلاسی هایش به هدف ساختن یک مستند برای پروژه دانشگاهی او را همراهی می کنند. مونروی سپس فیلم درام و معمایی مورد سایبری (۲۰۱۵) را کارگردانی کرد درباره خطرات قرار دادن اطلاعات شخصی در شبکه های اجتماعی می باشد. در این فیلم یک زن جوان به همراه دوستش و پلیس و با استفاده از شبکه اجتماعی و اطلاعات جغرافیایی عکس ها به ردگیری ربودن برادرش می پردازد.

تاریخ تولد:
۱۵ سپتامبر ۱۹۶۴ (سن ۵۵ سال)، ایالت نیویورک، آمریکا
همسر:
ملانی منرو (ازدواج ۲۰۰۱)
خواهر و برادر:
جولی مونرو

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی استیون مونروی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه