بیوگرافی جان استاکول

4 سال پیش
بیوگرافی جان استاکول
Rate this post

بیوگرافی جان استاکول به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جان استاکول یک مدل سابق، هنرپیشه، تهیه کننده، نویسنده و کارگردان امریکایی می باشد. او تاکنون در فیلم های بسیاری از جمله همچنان عالی (۱۹۸۱)، از دست دادن آن (۱۹۸۱)، پروژه علمی من (۱۹۸۵) و تاپ گان (۱۹۸۶) بازی کرده است. در کنار بازیگری او به کارگردانی نیز پرداخته است و توانست فیلم های خوبی از جمله ؟؟؟؟ را کارگردانی نماید.

زندگینامه جان استاکول

بیوگرافی جان استاکول

فعالیت هنری

استاکول در تاریخ ۲۵ مارس سال ۱۹۶۱ در گالوستون تگزاس به دنیا آمد. پدرش یک وکیل بود. او حرفه خود را از مدلینگ بین المللی در ایتالیا آغاز کرد. در همین حین که به شغل مدل بودن مشغول بود با اَندی وارهول، هنرمند، نویسنده و فیلم‌ساز پیشرو آمریکایی دوست شد. او حرفه سینمایی خود را با بازیگری در نقش کوتاهی از فیلم همچنان عالی (۱۹۸۱) به کارگردانی اندرو برگمن اغاز کرد. اولین نقش شناخته شده وی در فیلمی کمدی به نام از دست دادن آن (۱۹۸۱) به کارگردانی کرتیس هنسن بود که در آن در نقش اسپایدر بازی کرد.

سپس در فیلمی ترسناک از جان کارپنر به نام کریستین (۱۹۸۳) در نقش دنیس گیلدر و در فیلمی کمدی به نام پروژه علمی من (۱۹۸۵) در نقش مایکل هارلن بازی کرد. البته او در همین سال در فیلمی ناموفق به نام محدودیت های شهری (۱۹۸۵) بازی کرد که با شکست تجاری همراه شد. در سال ۱۹۸۶، او در فیلم موفق و پرفروش تاپ گان (۱۹۸۶) به کارگردانی تونی اسکات و به همراه تام کروز، کلی مک گیلس، آنتونی ادواردز و وال کیلمر ایفای نقش کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سوسن (گل‌اندام طاهرخانی)

شروع فعالیت کارگردانی استاکول به ساخت فیلمی تلویزیونی به نام متقلبین (۲۰۰۰) بود که از شبکه HBO پخش گردید. داستان این فیلم که روی واقعیت ساخته شده است درباره تیم دبیرستان استینمتز است که در ورزشهای‌ ده‌گانه‌ دوومیدانی‌ ایالات متحده دست به تقلب زدند. وس سپس فیلمی رمانتیک و درام به نام دیوانه/زیبا (۲۰۰۱) با بازی کریستین دانست و جی هرناندز کارگردانی کرد.

تصادف آبی

این فیلم با هزینه ۱۳ میلیون دلاری تولید توانست نزدیک به ۲۰ میلیون دلار درآمد داشته باشد. تصادف آبی (۲۰۰۲) عنوان فیلمی در سبک درام به کارگردانی جان استاکول است که از بازیگران آن می‌توان به کیت باسورث، میشل رودریگز، متیو دیویس، سنو لیک، و میکا بورم اشاره کرد. داستان این فیلم درباره عشق بین یک دختر موج سوار حرفه ای و یک بازیکن فوتبال می باشد. این فیلم با فروش نسبتا خوبی همراه شد ومنتقدین نیز نظرات مثبتی در آن داشتند.

توی دریا (۲۰۰۵) فیلم بعدی از این کارگردان با بازی پل واکر، جسیکا آلبا، اسکات کان، اشلی اسکات می باشد. این فیلم ورزشی و موج سواری هم از نظر فروش تجاری نتوانست به موفقیت برسد و هم منتقدین نظرات منفی بسیاری در این فیلم داشتند. این فیلم با مجموع ۱۱۹ دیدگاه منتقدین از روتن تومیتو امتیاز پایین ۲۱% را دریافت کرد. همچنین جسیکا آلبا نیز نامزد دریافت تمشک طلایی بدترین هنرپیشه زن گردید. گردشگران (۲۰۰۶) فیلمی در ژانر ترسناک به کارگردانی استاکول می باشد که درباره گروهی کوهنورد می باشد که در برزیل خود را به ناگاه گرفتار چرخه برداشت اعضای بدن می بینند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لی‌لی آلن

این فیلم نیز با نظرات منفی منتقدین و عدم استقبال مخاطبین مواجه گردید. فیلم بعدی این کارگردان در میان ناکجاآباد (۲۰۰۸) است که فیلمی کمدی درام با بازی سوزان ساراندون و دختر واقعی او می باشد. این فیلم توانست در جوایز گلدن تریلر نامزد جایزه بهترین موسیقی شود.

فرار گربه

فرار گربه (۲۰۱۱) فیلمی کمدی به کارگردانی جان استاکول می‌باشد که در صربستان و مونته‌نگرو فیلمبرداری و تهیه شده است. داستان این فیلم درباره زنی است که شاهد قتل یک زن فاحشه به دست یک سناتور بانفوذ آمریکایی می باشد و آنها به دنبال کشتن او هستند. قسمت دوم این فیلم به نام فرار گربه ۲ (۲۰۱۴) نیز توسط جان استاکول و با بازی اسکات مکویز، وینتر اَوِه زالی و آلفونزو مک آلی ساخته شد.

جذر ومد تاریک (۲۰۱۲) نیز فیلمی اکشن تریلر از این کارگردان می باشد. این فیلم نیز با نقدهای بسیار منفی همراه شد و حتی نتوانست از روتن تومیتو امتیازی را کسب نماید. استاکول سپس مجموعه ای تلویزیونی به نام سیل تیم ۶ (۲۰۱۲) را کارگردانی کرد که درباره دستگیری و کشتن اسامه بن لادن بود. وی دو سال بعد فیلمی اکشن به نام در خون (۲۰۱۴) را با بازی جینا کارانو کارگردانی نمود. داستان این فیلم درباره تازه عروسی ۲۶ ساله است که بعد از اینکه همسرش در ماه عسلشان در کارائیب ربوده می شود به دنبال او می‌گردند.

بچه حشیش (۲۰۱۴) فیلمی درام و بیوگرافی از این کارگردان می باشد که درباره داستان واقعی نوجوانانی از آیداهو می باشد که از طریق جاسازی ماریجوانا در داخل چوب و عبورشان از مرز کانادا-آمریکا چندین میلیون دلار به جیب زدند. کیک‌بوکسور: انتقام (۲۰۱۶) نیز فیلمی در سبک رزمی به کارگردانی جان استاکول است که از بازیگران آن می‌توان به جینا کارانو و جان کلود ون دام اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ماریسا میلر
واکنش مسلح

داستان این فیلم درباره شخصی است که پس اینکه یک مبارز بی‌رحم با بازی دیوید باتیستا برادرش را می کشد به به تایلند سفر می‌کند تا نزد یک استاد افسانه‌ای هنرهای رزمی با بازی ژان کلود ون دام آموزش دیده و انتقام مرگ برادرش را بگیرد. فیلم اکشن شمارش معکوس (۲۰۱۶) و فیلم اکشن ترسناک واکنش مسلح (۲۰۱۷) با بازی وزلی اسنایپ و آن هچ و دیوید آنابل از دیگر فیلم های به کارگردانی استاکول می باشد.

تاریخ تولد:
۲۵ مارس ۱۹۶۱ (سن ۵۸ سال)، گلوستون، تگزاس، آمریکا
همسر:
هلین هندرسن
والدین:
جان استاکول ساموئلز سوم
آموزش:
دانشگاه هاروارد
کودکان:
کسپر هندرسن استاکول، سسیلیو هندرسن استاکول

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جان استاکول
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه