بیوگرافی آدام وینگارد

4 سال پیش
بیوگرافی آدام وینگارد
Rate this post

بیوگرافی آدام وینگارد به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 آدام وینگارد کارگردان، فیلم‌بردار، فیلم‌نامه‌نویس، تدوین‌گر، و هنرپیشه آمریکایی می باشد. او بیتر به خاطر کارگردانی فیلم های ترسناکی از جمله تو بعدی هستی(۲۰۱۱)، میهمان (۲۰۱۴) و جادوگر بلر (۲۰۱۶) شناخته شده می باشد.

زندگینامه آدام وینگارد

بیوگرافی آدام وینگارد

فعالیت هنری

وینگارد در تاریخ ۳ دسامبر ۱۹۸۲ در اوک ریج، تنسی به دنیا آمد. تحصیلاتش را در دانشگاه فول سیل در سال ۲۰۰۲ به پایان رساند و بعد از فارق التحصیلی مشغول به کار در صنعت سینما شد. او ابتدا دو فیلم کوتاه به نام های کوتوله(۲۰۰۴) و دوست دختر(۲۰۰۵) کارگردانی کرد. اولین فیلم بلند او نیز یک فیلم کمدی ترسناک به نام بیمار خانگی(۲۰۰۷) بود که در آن بیل موزلی و تیفانی شپیس بازی می کردند. این فیلم باعث شد در همین سال به فکر ساختن بک فیلم دیگر نیز بافتد.

دومین فیلمش که جمجمه پاپ(۲۰۰۷) نام داشت با بودجه ۲ هزار دلاری ساخته شد و توانست در افتتاحیه فستیوال فیلم رم نمایش پیدا کند. همچنین در ۲ نوامبر در انستیتو فیلم های آمریکایی نمایش داشت. بخشی از داستان این فیلم دارای تمی روان پریشی، بخشی ترسناک و بخشی رمانتیک بود. استفن سوسکو نویسنده معروف فیلم های کینه، در یادداشتی نوشت که ” من فکر می کردم این فیلم همانند دیگر فیلم های ترسناک می باشد اما با هر چیزی که تا به حال دیدم تفاوت داشت، من ترجیح می دهم ژانر جدیدی به سینما اضافه شود، ترسناک اسیدی. ”

یک راه وحشتناک برای مردن

فیلم بعدی این کارگردان فیلم ترسناکی به نام یک راه وحشتناک برای مردن(۲۰۱۰) بود. این فیلم سفر یک قاتل سریالی فراری را دنبال می کند که در تعقیب دوست دختر سابق خود می باشد. این فیلم در جشنواره فنتاستیک فیست نیز اکران شد و به سه جایزه مهم دست یافت. بهترین فیلمنامه، بهترین هنرپیشه زن و مرد. این فیلم در وب سایت راتن تومیتو امتیاز خوب ۶۳% و در متاکریدیت امتیاز ۵۲ از ۱۰۰ را کسب کرد. تو بعدی هستی(۲۰۱۱) یک فیلم اسلشر مستقل به کارگردانی آدام وینگارد است که در این فیلم بازیگرانی همچون شارنی وینسون، نیکلاس توچی، وندی گلن و جو سوانبرگ ایفای نقش می‌کنند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی عنایت الله بخشی

این فیلم در سال ۲۰۱۳ در آمریکا منتشر شد و مورد تقدیر قرار گرفت. همچنین به فروشی معادل ۲۶ میلیون دلار رسید، که فراتر از بودجهٔ ۱ میلیون دلاری خود بود. داستان این فیلم درباره خانواده ای می باشد که در منزلشان زندانی می شوند و قاتلانی با ماسک های روباه سعی در کشتن آنها دارند. در همین سال وینگارد فیلم هیجان انگیز و تریلری به نام چه سرگرمی داریم(۲۰۱۱) با بازی هانا هیوگز و براندان کارولز ساخت. داستان این فیلم نیز در یک شهر کوچک آمریکایی رخ می دهد و درباره تجاوزهای جنسی و منع آن می باشد.

در سال ۲۰۱۱ وی برای کارگردانی یک قسمت از مجموعه فیلم الفبای مرگ انتخاب شد. این فیلم شامل ۲۶ فیلم کوتاه که هرکدام توسط یک کارگردان از ۱۵ کارگردان کشورهای مختلف کارگردانی می‌شود. یک سال بعد یک فیلم ترسناک دیگر به نام وی/اچ/اس(۲۰۱۲) نوشت و کارگردانی کرد. قسمت دوم این فیلم را نیز به نام وی/اچ/اس ۲(۲۰۱۳) کارگردانی کرد.

میهمان

میهمان (۲۰۱۴) فیلم ترسناک مهیج و اکشن به کارگردانی آدام وینگارد است که در آن دن استیونز، ایتان امبری و ژول دیوید مور بازی می کنند. داستان این فیلم درباره فردی است که خود را سربازی معرفی می کند که هم خدمت فرزند زوجی است که در افغانستان کشته شده است. پس از ورود به خانه و با گذشت چند روز مرگ های مرموزی اطراف آنها رخ میدهد و دختر خانواده آن مرد مرموز را مقصر این حوادث می داند. فیلم توانست برنده جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر جوایز فیلم های ترسناک BloodGuts بریتانیا گردید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اما استون

در سال ۲۰۱۶ این کارگردان دو پروژه داشت. یکی ساخت اپیزود ” تاریکی اطراف او” برای سریال درام و ترسناک رانده‌شده که درباره مردمی است که توسط شیطان به تسخیر شده‌اند، و دیگری فیلم جادوگر بلر (۲۰۱۶) یک فیلم وحشت روان‌شناختی با فیلمنامه از سایمون برت که در آن بازیگرانی از جمله جیمز آلن مک‌کیون، کلی هرناندز، براندون اسکات و والری کری بازی می کنند. این فیلم به طور مستقیم دنباله‌ای بر فیلم پروژه جادوگر بلر(۱۹۹۹) به کارگردانی دانیل مایریک و ادواردو سانچز به شمار می‌رود. این فیلم توانست با بودجه تولید ۵ میلیون دلاری نزدیک به ۱۶ میلیون دلار فروش داشته باشد.

دفتر مرگ

جدیدترین فیلمی که آدام وینگارد قصد کارگردانی آن را دارد فیلم اکشنی با اقتباس از مجموعه مانگا ژاپنی به نام دفتر مرگ(۲۰۱۷) از تسوگومی اوبا و تاکشی اوباتا می باشد. تمام فیلم های وینگارد برگشتی به زمان معاصر، گریزی کوتاه به اتفاقات زمان حال و با طرز تفکر دهه ۲۰۱۰ ساخته شده است. به عنوان مثال در میهمان (۲۰۱۴) مسئله جنگ افغانستان دست مایه این کارگردان است و در فیلم تو بعدی هستی(۲۰۱۱) یکی از کاراکترهای فیلم شخصی با فرهنگ نوپرستانه که در دهه ۲۰۱۰ شایع شد می باشد.

تاریخ تولد:
۳ دسامبر ۱۹۸۲ (سن ۳۷ سال)، اووک ریج، تنسی، آمریکا
کمپانی ناشر موسیقی:
Lakeshore Records
آموزش:
Full Sail University (۲۰۰۲)
فیلم آینده:
گودزیلا در برابر کونگ
آلبوم‌ها:
Blair Witch (Original Motion Picture Soundtrack)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آدام وینگارد
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه