بیوگرافی مت دیلون

4 سال پیش
بیوگرافی مت دیلون
Rate this post

بیوگرافی مت دیلون به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ماتئو ریموند «مت» دیلون بازیگر و کارگردان آمریکایی می باشد. او که اولین حضورش در سینما را با فیلم روی لبه(۱۹۷۹) آغاز کرد توانست با بازی در فیلم هایی از قبیل بادیگارد من(۱۹۸۰)، پسر فلامینگو(۱۹۸۴)، ولگرد دراگ‌استورها(۱۹۸۹)، مجردها (۱۹۹۲)، به خاطرش مردن(۱۹۹۵)، چیزهایی درباره مری(۱۹۹۸) به دنیای هالیوود معرفی گردید. وی همچنین به خاطر بازی در فیلم تصادف(۲۰۰۴) برنده جایزه ایندپندت اسپریت و نامزد جایزه اسکار و گلدن گلوب و بفتای بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد گردید. همچنین به خاطر بازی در مجموعه تلویزیونی معمایی و علمی–تخیلی ویوارد پاینز(۲۰۱۵ تا کنون) نامزد دریافت جایزه ساترن گردیده است.

زندگینامه مت دیلون

بیوگرافی مت دیلون

فعالیت هنری

دیلون در تاریخ ۱۸ فوریه ۱۹۶۴ در نیو راچل، نیویورک به دنیا آمد. مادرش مری الن بردلی خانه دار و پدرش پل دیلون مربی گلف، صورتگر و مدیر فروش بود. برادرش کوین دیلون هم بازیگر است. او اصالتی ایرلندی- اسکاتلندی دارد. او در یک خانواده کاتولیکی رومی بزرگ شد. استعداد بازیگری دیلون بر اساس یک تصادف کشف شد. گروه کشف استعدادی در مدرسه هاموک ناگهان به دیلون بر می خورند و از او می خواهند که در صورت علاقه به بازیگری با آنها تماس بگیرد. او با آنها تماس می گیرد و با اعتماد به نفس کامل به تست بازیگری اش می رود و در نهایت از سوی کارگردانی به نام جاناتان کاپلان برای بازی در فیلم روی لبه(۱۹۷۹) استخدام می شود.

بازی او در این فیلم به حدی خوب بود که در سال بعد پیشنهاد بازی در چندین فیلم دیگر به او شد. یکی فیلم سکسی نوجوانانه عزیزان کوچک(۱۹۸۰) به کارگردانی رونالد مکسول که در آن در نقش نوجوانی بازی می کرد که باکره بودن کاراکتر کریستی مک نیکولز را بر میدارد و دیگری فیلم بادیگارد من(۱۹۸۰) به کارگردانی تونی بیل که در نقش یا دانش آموزدبیرستانی قلدر بازی می کرد. از دیگر نقش های دوران ابتدایی بازیگری او در سریال آمریکای بزرگ چهارم جولای ساخته جین شفرد می باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جسیکا بیل
=

از دیگر فیلم های او می توان به ماه دروغ(۱۹۸۲) به کارگردانی دیوید اندرو اشاره کرد که در نقش یک پسر تگزاسی فقیر که عاشق دختر یک بانکدار پولدار می شود. در اوایل دهه ۱۹۸۰، او در چندین فیلم دیگر از جمله تکس(۱۹۸۲)، ماهی جنگی(۱۹۸۳) و بیگانگان (۱۹۸۳) به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا بازی کرد که هر سه این فیلم ها در تولسا، اوکلاهاما فیلمبرداری شد. او در سال ۱۹۸۴ در فیلم پسر فلامینگو(۱۹۸۴) به کارگردانی گری مارشال بازی کرد و اولین تجربه بازی در تئاتر برادوی را نیز با نمایش پسران زمستان در سال ۱۹۸۵ تجربه کرد.

مجردها

بازی در نقش کلیف پانسیر در فیلم کمدی رمانتیک مجردها (۱۹۹۲) به کارگردانی کامرن کرو در مقابل بریجیت فوندا و کمپبل اسکات از دیگر نقش های مهم او می باشد. سپس او در نقش لری مارتو، همسر پولدار شخصیت سوزان استون با بازی نیکول کیدمن در فیلم به خاطرش مردن(۱۹۹۵) به کارگردانی گاس ون سنت ایفای نقش کرد. گرچه اکثر جوایزی که این فیلم برنده شد از آن نیکول کیدمن بود اما نمی توان از بازی درخشان دیلون در این فیلم چشم پوشی کرد. در ادامه او در فیلم هایی از قبیل فیلم اروتیک، جنایی و مرموز به نام جنایات جنسی(۱۹۹۸) به کارگردانی جان مک‌ناتن در نقش سم لومباردو، یک مشاور مدرسه که در یک دبیرستان توسط دو دانش‌آموز متهم به تجاوز می‌شود، بازی کرد.

اولین تجربه ساخت فیلم

دیلون اولین تجربه ساخت فیلم را با کارگردانی و بازیگری فیلم شهر ارواح(۲۰۰۲) که درباره دو شخص می باشد که برای جمع کردن پول به کامبوج میروند. سپس در فیلمی از بنت هامر به نام فاکتوتام(۲۰۰۵) که اقتباسی از رمانی به همین نام از چارلز بوکوفسکی بود بازی کرد. اما اوج افتخار دیلون با فیلم تصادف (۲۰۰۴) به کارگردانی پل هگیس رقم خورد. فیلم در اصل به بررسی موضوع نژادپرستی در بین نژادهای گوناگون (همانند سیاه‌پوست، ایرانی، عرب، آمریکایی و…) می‌پردازد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی چارلی ایکس‌سی‌ایکس

وی برای بازی در این فیلم که مورد تحسین همگان قرار گرفت، نامزد جایزه گلدن گلوب و اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد گردید. از دیگر فیلم های او می توان به شما، من و دوپری(۲۰۰۶) به کارگردانی برادران روسو اشاره کرد که در فستیوال فیلم سن سباستین برنده جایزه افتخاری شد. از دیگر بازیگران این فیلم می توان به کیت هادسون و اوون ویلسون اشاره کرد.

سال ۱۹۸۷

دیلون تاکنون در چندین موزیک ویدئو نیز حضور داشته است که از جمله آنها می توان به نقش یک کاراگاه در موزیک ویدئوی مدونا به نام دختر بد اشاره کرد. همچنین در سال ۱۹۸۷ در موزیک ویدئوی افسانه پری نیویورک از گروه پانک ایرلندی، پوگوس حضور یافت. در سال ۲۰۱۵، وی در یک مجموعه تلویزیونی معمایی و علمی–تخیلی از شبکه رسانه‌ای فاکس به نام ویوارد پاینز(۲۰۱۵) در نقش ایتن بُرک بازی کرد. او برای بازی در این سریال نامزد دریافت جایزه ساترن بهترین بازیگر یک مجموعه تلویزیونی گردید. طبق سبک جلورفتن(۲۰۱۷) عنوان آخرین فیلمی می باشد که دیلون در آن بازی کرده است.

تاریخ تولد:
۱۸ فوریهٔ ۱۹۶۴ (سن ۵۶ سال)، نیو راشل، ایالت نیویورک، آمریکا
قد:
۱٫۸۳ متر
خواهر و برادر:
کوین دیلون، برایان دیلین، کتی دیلین، تیمثی دیلین، پاول دیلین
نامزد دریافت جایزه:
جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد
نمایش‌های تلویزیونی:
ویوارد پاینز، خانواده امروزی، Fishing with John، Miradas 2، Wayward Pines: Extras، Breakfast with Hunter

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مت دیلون
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه