بیوگرافی جسیکا چستین

4 سال پیش
بیوگرافی جسیکا چستین
5/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی جسیکا چستین به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جسیکا چستین بازیگری آمریکایی می باشد که تا کنون به افتخارات مهمی از جمله نامزدی اسکار و گلدن گلوب دست یافته است. از جمله این افتخارات می توان به نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سال ۲۰۱۲ برای فیلم خدمتکاران (۲۰۱۱) و نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن برای فیلم سی دقیقه پس از نیمه شب (۲۰۱۲) اشاره کرد.

زندگینامه جسیکا چستین

بیوگرافی جسیکا چستین

فعالیت هنری

چستین در تاریخ ۲۴ مارس ۱۹۷۷ در شمال کالیفرنیا بدنیا آمد. مادرش جری چستین، اصالتا اهل کانزاس و آشپز و ناپدری او آتش نشان بود. او از سن ۹ سالگی شروع به آموختن رقص کرد و در این زمینه نیز فعالیت کرد.او تا ۱۳ سالگی نیز در یک گروه رقص عضو بود. بعد از گرفتن دیپلم دبیرستان برای تحصیلات عالی راهی کالج شهر ساکرامنتو شد.

به گفته خودش: ” وقتی نوجوان بودم از مدرسه فرار می کردم و به پارک می رفتم تا کتاب های شکسپیر را بخوانم. هم سن هایم هم از این کارها می کردند ولی نه برای خواندن داستان های شکسپیر بلکه برای خوش گذرانی و عیاشی.” در همین زمان تئاتر شروع به فعالیت کرد. پس از موفقیت در عرصه تئاتر در کالیفرنیا، به نیویورک رفت و در مدرسه مشهور جولیارد مشغول تحصیل شد. در آنجا در نمایش های شکسپیر از قبیل نمایش رومئو و جولیت اجرا داشت و یکی از مشوق های او رابین ویلیامز بود که توانست تجارب ارزشمندی در کنار او به دست بیاورد.

در طول چند سال کوتاهی که در این مدرسه بود تبدیل به یکی از پرکار ترین هنرجویان شد. سال آخری که چستین در جولیارد بود همزمان در تئاتر و تلویزیون در نیویورک و لس آنجلس فعالیت می کرد. در نهایت در سال ۲۰۰۳ از جولیارد با درجه ی لیسانس هنر های زیبا فارغ التحصیل گشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی داگ لیمان
مجموعه‌های تلویزیونی

چستین کار خودش را با بازی در مجموعه‌های تلویزیونی آغاز کرد و اولین نقش رسمی او سال ۲۰۰۴ در تلویزیون با سریال سایه های تاریک رقم خورد. این سریال بازسازی همان سریال قدیمی سایه های تاریکی است. چاستین پس از ایفا نقش های کوچک و بزرگ در سریال های مختلف در سال ۲۰۰۸ به سینما راه یافت. این فیلم جولین(۲۰۰۸) به کارگردانی دن آیرلند نام داشت. فیلم چندان هم جالب از آب در نیامد ولی بازی او با تحسین رو برو شد و چستین توانست با این نقش آفرینی جایزه فستیوال فیلم سیاتل را دریافت کند. بدهی (۲۰۱۰) به کارگردانی جان مدن دیگر فیلم این بازیگر می باشد که در کنار هلن میرن و تام ویلکینسون به نقش آفرینی پرداختند.

سال ۲۰۱۱ سالی پرکار و بی نظیر در کارنامه ی جسیکا بود. او در نقش ها و فیلم های بسیار متفاوت و موفقی ظاهر شد و در همین سال نامزد دریافت جوایز مختلفی شد. او برای بازی در فیلم درام و تجربی درخت زندگی (۲۰۱۱) که کارگردان و نویسنده این فیلم ترنس مالیک بود توانست به شهرت برسد. سپس در فیلمی در سبک جنگی، تریلر سیاسی، و درام به نام کوریولانوس (۲۰۱۱) به کارگردانی رالف فاینس ایفای نقش کرد. اما مهمترین و اولین افتخار دوران بازیگریش را با فیلم خدمتکاران (۲۰۱۱) به کارگردانی تیت تیلور به دست آورد. بازی در این فیلم برای وی نامزدی اسکار و گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به ارمغان آورد.

بی قانون

وی پس از بازی در فیلم جنایی و درام بی قانون(۲۰۱۲) به کارگردانی جان هیلکات، با ایفای نقش در فیلم درام تاریخی سی دقیقه پس از نیمه‌شب(۲۰۱۲)، به کارگردانی کاترین بیگلو جایزه گلدن گلوب و منتخب منتقدین را به دست آورد و نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن گردید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرهنگ شریف

در این فیلم داستان عملیات یافتن و قتل اسامه بن لادن رهبر القاعده توسط ایالات متحده آمریکا به تصویر کشیده شده است. چستین در همین سال به صداپیشگی شخصیت جیا، یک ببر ایتالیایی و محبوب شخصیت الکس پرداخت. در همین سال بود که چستین اولین تجربه بازی در تئاتر برادوی را با نمایش وارثه و ایفای نقش شخصیت کاترین اسلوپر تجربه کرد. در سال ۲۰۱۲، مجله تایم وی را در فهرست ۱۰۰ انسان تأثیرگذار در جهان قرار داد. وی همچنین تقریبا در همه ی رده بندی های مدبوط به مد و لباس و زیبایی و جذابیت حضور دارد.

ماما (۲۰۱۳) فیلمی ترسناک به کارگردانی اندرس موچیتی بود که چستین در آن در نقش آنابل، زنی که به همراه همسرش سرپرستی دو دختر را که از جنگل آمدند را برعهده می گیرد، بازی کرد. یک سال بعد وی در فیلم حماسی علمی–تخیلی میان‌ستاره‌ای (۲۰۱۴) به کارگردانی کریستوفر نولان حضور یافت. ماجرای این فیلم دربارهٔ فضانوردانی است که از طریق کرم‌چاله‌ای سفر می‌کنند تا سیاره‌ای قابل سکنی بیابند.

یک سال بسیار خشن

این فیلم در گیشه موفق بود و نظرات مثبت منتقدان را در پی داشت. او در این فیلم در نقش مورفی، دختر کوپر با بازی متیو مک‌کانهی ایفای نقش کرد. جسیکا چستین وقتی که در ایرلند شمالی برای فیلم برداری فیلم خانوم جولی بوده، با وی تماس گرفته شده و فیلمنامه برایش ارسال شد. در همین سال او در فیلمی موفق و تحسین شده به نام یک سال بسیار خشن (۲۰۱۴) به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی جی. سی. چاندور ایفای نقش کرد. شخصیت او آنا مورالس، همسر رئیس یک شرکت نفتی است که در پی گسترش کسب و کارش است اما با مشکلاتی دست به گریبان می‌شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لورن لی اسمیت

قله‌ای به رنگ خون (۲۰۱۵) فیلمی در سبک ترسناک به کارگردانی گیرمو دل تورو است که چستین در آن در نقش لیدی لوسیل شارپ ایفای نقش کرد. در همین سال در فیلمی علمی–تخیلی به نام مریخی (۲۰۱۵) به کارگردانی ریدلی اسکات ظاهر شد. جدیدترین فیلم هایی که چستین در آنها بازی کرده است نیز نقش نقش سارا، جنگجو و معشوقهٔ اریک در فیلم اکشن ماجراجویی و خیال‌پردازی حماسی شکارچی: جنگ زمستان (۲۰۱۶) به کارگردانی سدریک نیکولاس ترویان و بازی در نقش آنتونیا زابینسکا در فیلم در آستانه اکران همسر نگهبان باغ وحش (۲۰۱۷) به کارگردانی نیکی کارو است.

آثار

بدهی (۲۰۱۰)
درخت زندگی (۲۰۱۱)
کوریولانوس (۲۰۱۱)
خدمتکاران (۲۰۱۱)
بی‌قانون (۲۰۱۲)
ماداگاسکار ۳: تحت تعقیب‌ترین‌های اروپا (۲۰۱۲)
سی دقیقه پس از نیمه‌شب (۲۰۱۲)
ماما (۲۰۱۳)
میان‌ستاره‌ای (۲۰۱۴)
یک سال بسیار خشن (۲۰۱۴)
قله‌ای به رنگ خون (۲۰۱۵)
مریخی (۲۰۱۵)
همسر نگهبان باغ وحش (۲۰۱۶)
شکارچی: جنگ زمستان (۲۰۱۶)
دارک فینکس (۲۰۱۹)

تاریخ تولد: ۲۴ مارس ۱۹۷۷ (سن ۴۳ سال)، سونوما، کالیفرنیا، آمریکا
قد: ۱٫۶۳ متر
فرزندان: ۱
همسر: جیان لوکا پاسی د پره‌پوسولو (ازدواج ۲۰۱۷)
نامزد دریافت جایزه: جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جسیکا چستین
5/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه