بیوگرافی رزاریو داوسون

4 سال پیش
بیوگرافی رزاریو داوسون
Rate this post

بیوگرافی رزاریو داوسون به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 رزاریو ایزابل داوسون یک هنرپیشه، خواننده، نویسنده کتاب های کمیک و فعال سیاسی آمریکایی می باشد. او که اولین فیلم خود را در نوجوانی و با فیلم بچه ها (۱۹۹۵) آغاز کرد در ادامه با ایفای نقش در فیلم هایی از قبیل مردان سیاه‌پوش ۲ (۲۰۰۲)، به جنگل خوش آمدید (۲۰۰۳)، شهر گناه (۲۰۰۵)، زن شگفت‌انگیز (۲۰۰۹)، توقف‌ناپذیر (۲۰۱۰)، خلسه (۲۰۱۳) و گرفتار (۲۰۱۴) توانست جای خود را در بین هنرپیشگان هالیوودی تثبیت نماید.

زندگینامه رزاریو داوسون

بیوگرافی رزاریو داوسون

فعالیت هنری

داوسون در تاریخ ۹ مه ۱۹۷۹ در شهر نیویورک متولد شد. مادر او، ایزابل سلست، نویسنده و خواننده پورتوریکویی بود و زمانیکه تنها ۱۶ سال داشت رزاریو را به دنیا آورد. مادرش هیچ وقت با پدر بیولوژیکی رزاریو ازدواج نکرد. وقتی او یکساله بود، مادرش با گرگ داوسون، که یک کارگر ساختمانی بود ازدواج کرد، که رزاریو را همانند دختر خودش دوست می داشت. والدینش در سال ۲۰۰۱ از یکدیگر طلاق گرفتند. در ۲۱ سالگی، ایزابل به همراه خانواده اش به یک آپارتمان اجاره ای در منهتن نقل مکان کردند.
در کودکی، داوسون نقش کوتاهی در شو تلویزیونی خیابان کنجد (۱۹۶۹ تا ۲۰۱۶) داشت.

در ۱۵ سالگی او توسط دو فیلمبردار به نام های لری کلارک و هارمونی کورین کشف شد، که کورین از او به عنوان الهامی برای نوشتن فیلم نامه ای که بعدها فیلمی به نام بچه ها (۱۹۹۵) به کارگردانی لری کلارک از روی آن ساخته شد، یاد کرد. او تاکنون در فیلم های مختلفی از جمله فیلم های مستقل با هزینه های پایین و نیز فیلم های پرهزینه هالیوودی بازی کرده است. در سال ۱۹۹۸، او به همراه تیم موسیقیدانی به نام پرنس در آهنگ معروفی به نام ۱۹۹۹ شرکت کرد. در ادامه او در موزیک ویدئویی از برادران شیمیایی به نام خارج از کنترل ظاهر شد.

مطلب مرتبط:  بيوگرافی نازنین فراهانی

سال ۲۰۰۲ برای وی سال پرکاری محسوب می شد. او در این سال در ۴ فیلم بازی کرد. دیوارهای چلسی (۲۰۰۲) که فیلمی مستقل به کارگردانی ایتن هاک بود اولین آن بود. وی سپس در نقش ناتارلا ریورا، معشوق یک تاجر موادمخدر با بازی ادوارد نورتون در فیلم ساعت بیست و پنجم (۲۰۰۲) به کارگردانی اسپایک لی و توبی مگوایر بازی کرد. فیلمی جنایی و درام چهارشنبه خاکستر (۲۰۰۲) به کارگردانی ادوارد برنز و فیلم پرفروش مردان سیاه‌پوش ۲(۲۰۰۲) به کارگردانی بری ساننفلد از دیگر فیلم های داوسون می باشد. او در این فیلم نقش لارا واسکوئز را بازی کرد. به جنگل خوش آمدید (۲۰۰۳) عنوان فیلمی به کارگردانی پیتر برگ می باشد که او در آن در کنار دواین جانسون و آرنولد شوارتزنگر بازی کرد.

اسکندر

داوسون سپس در نقش روشنک، عروس اسکندر بزرگ در فیلمی از الیور استون به نام اسکندر (۲۰۰۴) که بر اساس داستان زندگی اسکندر ساخته شده است، حضور پیدا کرد. او سپس اولین تجربه حضور در صحنه تئاتر را در نقش جولیا با نمایشی در تئاتر عمومی به نام شکسپیر در پارک را کسب کرد. او سپس در فیلمی درام و موزیکال به نام اجاره (۲۰۰۵) به کارگردانی کریس کلمبوس که اقتباسی از نمایشی برادوی به همین نام می باشد، در نقش بیگانه ای رقاص به نام میمی مارکز بازی کرد. در همین سال او در فیلم شهر گناه (۲۰۰۵) به کارگردانی رابرت رودریگز در نقش زنی روسپی به نام گیل ایفای نقش کرد.

همچنین در همین سال در صحنه ای از فیلم مطرودین شیطان (۲۰۰۵) به نویسندگی و کارگردانی راب زامبی ظاهر شد، که البته این صحنه در ویرایش نهایی فیلم برداشته شد اما بر روی نسخه های dvd فیلم موجود می باشد.

داوسون سال ۲۰۰۶ را با بازی درنقش بکی در فیلم کارمندان۲(۲۰۰۶) به کارگردانی کوین اسمیت آغاز کرد. در همین سال او که یکی از طرفداران کتاب های کمیک می باشد، مجموعه کتاب های گروه جنایی سری را بازسازی کرد و در سال ۲۰۰۷ در فستیوال کمیک-کان سن دیگو از آن رونمایی کرد. در این سال او با همکاری با کوئنتین تارانتینو، در فیلم اکشن و ترسناک او به نام ضد مرگ(۲۰۰۷) و بعد از آن در فیلم دیگری از او و جمعی دیگر از کارگردانان از قبیل رابرت رودریگز، ادگار رایت، راب زامبی، و الی راث در فیلمی اکشن، مهیج، و ترسناک به نام گرایندهاوس (۲۰۰۷) بازی کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آیدا نامجو
تقسیم توام

در انتهای همین سال وی در کنسرت زمین زنده، که با هدف اطلاع‌رسانی در مورد خطرات گرم شدن دمای زمین به همت ال گور، معاون سابق رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در طی ۲۴ ساعت و در هشت کشور مختلف جهان برپا می شود، حضور یافت. برای تماشای فیلم‌های روز دنیا می‌توانید بر روی دانلود فیلم با لینک مستقیم کلیک کنید.

داوسون سال ۲۰۰۸ را با دو فیلم مطرح آغاز کرد. یکی نقش زویی پرز، افسر اداره تحقیقات هوایی در فیلم چشم عقاب (۲۰۰۸) به کارگردانی دی جی کاروسو و دیگری در نقش امیلی پوسا در کنار ویل اسمیت در فیلم هفت زندگی (۲۰۰۸) به کارگردانی گابریله ماکسنو. در آگوست همین سال وی در مجموعه تلویزیونی آنلاین تقسیم توام(۲۰۰۸) و نیز در مجموعه انیمیشینی بعداز دنیا به صداپیشگی شخصیت افسر دلوندر بانیز حضور یافت. در تاریخ ۱۷ ژانویه سال ۲۰۰۹ او میزبان برنامه شب یکشنبه شد.

در سال بعد او در نقش شخصیت آرتمیس در انیمیشن زن شگفت انگیز صحبت کرد. اما او سال ۲۰۱۰ را با بازی در فیلمی اکشن و دلهره‌آور آمریکایی به کارگردانی تونی اسکات به نام توقف‌ناپذیر (۲۰۱۰) آغاز کرد. سپس در نقش در نقش لیلی در یک فیلم تلویزیونی از شبکه لایف‌تایم به نام پنج (۲۰۱۱) که گلچینی از پنج فیلم کوتاه است که به بررسی تاثیرات مثبت یا منفی سرطان پستان بر زندگی مردم می پردازد، در بخشی به نام لیلی بازی کرد. ۱۰ سال (۲۰۱۱) و آتش در ازاء آتش (۲۰۱۲) به کارگردانی دیوید برت در کنار بروس ویلیس از دیگر فیلم های داوسون می باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رابرت زمکیس
فیلم خلسه

داوسون سپس در نقش الیزابت، یک روانشناس که با هیپنوتیزم به درمان بیماران می‌پردازد، در فیلم خلسه(۲۰۱۳) به کارگردانی دنی بویل و در ادامه آن در فیلمی از کریس راس به نام پنج‌تای برتر (۲۰۱۴) بازی کرد. در همین سال دوباره در نقش گیل در فیلم شهر گناه: بانویی که به خاطرش می‌کشم (۲۰۱۴) به کارگردانی رابرت رودریگز و فرانک میلر بازی کرد. در همین سال در ۳ فیلم دیگر به نام های گرفتار (۲۰۱۴)، سزار چاوز (۲۰۱۴) و اسیر (۲۰۱۴) ایفای نقش کرد. رچت و کلنک (۲۰۱۶) یک پویانمایی سه‌بعدی به کارگردانی کوین مونرو می باشد که در آن به صداپیشگی شخصیت الاریس، پشتیبانی کننده گروه کماندوی گالاکتیک می پردازد.

فیلم‌شناسی
بچه‌ها (۱۹۹۵)
دیوارهای چلسی (۲۰۰۱)
چهارشنبه خاکستر (۲۰۰۲)
مردان سیاه‌پوش ۲ (۲۰۰۲)
به جنگل خوش آمدید (۲۰۰۳)
اسکندر (۲۰۰۴)
شهر گناه (۲۰۰۵)
فروشنده‌ها، قسمت دوم (۲۰۰۶)
گرایندهاوس (۲۰۰۷)
ضد مرگ (۲۰۰۷)
چشم عقاب (۲۰۰۸)
هفت زندگی (۲۰۰۸)
زن شگفت‌انگیز (۲۰۰۹)
توقف‌ناپذیر (۲۰۱۰)
پنج (۲۰۱۱)
۱۰ سال (۲۰۱۱)
آتش در ازاء آتش (۲۰۱۲)
خلسه (۲۰۱۳)
پنج‌تای برتر (۲۰۱۴)
شهر گناه: بانویی که به خاطرش می‌کشم (۲۰۱۴)
گرفتار (۲۰۱۴)
سزار چاوز (۲۰۱۴)
اسیر (۲۰۱۴)
رچت و کلنک (۲۰۱۶)
ببخشید مزاحم شما شدم (۲۰۱۸)
بی‌باک (مجموعه تلویزیونی)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی رزاریو داوسون
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه