بیوگرافی مجید اخشابی

6 سال پیش
عکس اینستاگرام مجید اخشابی با کت قرمز
3.5/5 - (10 امتیاز)

بیوگرافی مجید اخشابی همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

مجید اخشابی (زاده ۲۷ دی ۱۳۵۱ تهران) خواننده موسیقی پاپ اهل ایران است.

زندگینامه مجید اخشابی

بیوگرافی مجید اخشابی

فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی عمران و فوق لیسانس موسیقی و داشنجوی دکترای پژوهش هنر می باشد، به جز این‌که نوازنده، خواننده و تنظیم‌کننده‌ای چیره‌دستی است، از لحاظ اخلاقی هم، انسانی وارسته و اهل کمال است، در بین پنج فرزند سه برادر و دو خواهر، ته‌ تغاری است. شش سال از سالهای ابتدائی عمر را در تهران سپری کرد سپس به علت انتقال محل کار پدر از هفت سالگی به همراه خانواده در زادگاه پدری اش، تنکابن سکنی گزید.

آغاز کار هنری

وی میگوید: دوست پدرم یک روز به منزلمان آمد و با خود سنتوری آورد و کمی سنتور نواخت، همان مسئله باعث شد تا به این ساز دل ببندم، پس از آن با نخ نایلون و چوب، یک سنتور برای خودم درست کردم که در واقع یک نوع کاردستی بود، آن زمان حدود ۸ ساله بودم، پس از مدتی پدرم پس از جستجوی بسیار، برایم یک سنتور تهیه کرد و من با سعی و تلاش زیاد توانستم نواختن این ساز را یاد بگیرم.

شروع فعالیت حرفه ای
فعالیت حرفه ای وی از سال ۱۳۷۰ در زمینه های نوازندگی، آهنگسازی، تنظیم، نظارت بر ضبط و تولید آثار موسیقی آغاز شد. حاصل این تلاش آثار متعددی در گونه ها و فرمهای مختلف موسیقی است که به صورت کاست و CD منتشر شده است وی از سال ۱۳۷۵ با تشکیل گروه هنری مهرآوا ضمن همکاری با صدا و سیما کنسرت های متعددی را در ایران و مراکز معتبر علمی و فرهنگی کشور های مختلف به اجرا در آورد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لی شیالو

حاشیه ها

پاپ و سنتی کار کردن مجید اخشابی
مجید اخشابی کارش را با موسیقی سنتی آغاز کرد و سپس به پاپ رو آورد، اما سبکی از موسیقی را انتخاب کرد که باعث شد ترانه‌ هایش ماندگار شود، یعنی تلفیق موسیقی سنتی و پاپ که به دل شنونده می‌ نشیند.

نصیحت فوتبالی پدر مجید اخشابی
پدربزرگ من همیشه نصیحت می کرد به جای این که ۲ ساعت از وقت خود را مقابل تلویزیون برای دیدن مسابقه فوتبال بگذرانید، به کوچه بروید و فوتبال بازی کنید. ترجیح می دهم وقتی که قرار است برای تماشای فوتبال بگذرانم را ورزش کنم.

فعالیت های دیگر مجید اخشابی
مدیریت مجله زیر و بم و آموزشگاه موسیقی همراز از دیگر فعالیت های مجید اخشابی می باشد.
وی میگوید: همیشه می‌ خواستم مجله‌ ای داشته باشم و بنویسم. نوشتن خیلی کار سختی است. اعتراف می‌ کنم آهنگسازی برایم به مراتب ساده‌ تر از نوشتن یک مقاله است. مجله‌ داری برایم تجربه بسیار خوبی بوده و مرا به دنیای مکتوب فرو برد که بیشتری اهالی موسیقی از آن دور هستند.

آشپزی و غذای مورد علاقه مجید اخشابی
زمانی که تنها در تهران زندگی می کردم، وقتی که از غذا های بیرون از منزل خسته می شدم، خودم سراغ آشپزی می رفتم کسانی هم که طعم غذا را می چشیدند، همگی آن را تایید می کردند، من ذاتاً آشپزی کردن را دوست دارم منتهی فرصت کمی برای پرداختن به آن پیدا می کنم، قورمه سبزی جا افتاده که نمک، ترشی و روغن آن رژیمی نباشد، باب طبع و سلیقه من است

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سوشمیتا سن

ازدواج مجید اخشابی
فعلا ازدواج نخواهم کرد به دلیل اینکه دنیای موسیقی با دنیای هنر بسیار متفاوت است و بدون شک با ازدواج با دنیای هنر فاصله خواهم گرفت، او در حال حاضر با مادر خود زندگی می کند پدرش در سال ۸۱ فوت شده است. اخشابی در خصوص سال تولد و عاشق شدن خود اظهار داشت: متولد سال۵۱ هستم، من تاکنون عاشق نشده‌ام. به هر حال اکنون که معنی عشق را می‌فهمیم شاید یک تعلق خاطر به یک چیزی داشته باشم اما آن را نمی‌توان عاشق شدن گفت.

ساز تخصصی مجید اخشابی
ساز همیشگی و تخصصی اش سنتور است که در کنار آن با سازهایی از قبیل سه تار، تنبک، پیانو، دیوان و گیتار نیز آشنایی کامل دارد، او در آهنگسازی دلبسته ی نواها و الحان موسیقی شرق بخصوص موسیقی ایران است بطوریکه همیشه در ساخته هایش اصالت ایرانی قابل تشخیص است

خصوصیات اخلاقی مجید اخشابی
عاشق طبیعت است؛ صدای دریا، جویبارها، وزش نسیم در میان شاخ و برگ درختان از دوست داشتنی ترین صداهای زندگی او هستند. وی معتقد است که زندگی در دامان طبیعت در روزگار نوجوانی موجب پرورش استعدادهای وی شده است، علاقمند به سینما، نقاشی و بیش از همه خط است.

شهرت مجید اخشابی
وی بیشتر به خواندن تیتراژهای سریال‌های ماه رمضان شهرت دارد. اخشابی در سریال‌ها و برنامه‌هایی چون همراز، عروج، مهتاب، محله بنده نواز، مسافری از هند، یک وجب خاک، متهم گریخت و… آهنگ‌هایی را اجرا کرده است.

سوابق تحصیلی مجید اخشابی
مقطع دیپلم: رشته ریاضی فیزیک (دبیرستان امام خمینی)
مقطع کارشناسی/لیسانس: مهندسی عمران (دانشگاه فنی مهندسی چالوس)
مقطع کارشناسی/لیسانس: موسیقی (دانشگاه هنر و معماری تهران مرکز)
مقطع کارشناسی ارشد: نوازندگی موسیقی ایرانی (دانشگاه هنر تهران)
دکترا: پژوهش هنر (دانشگاه هنر تهران)

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آن بنکرافت

فعالیت های هنری مجید اخشابی

آلبوم‌ها

۱۳۸۱ گمگشته
۱۳۸۳ همراز
۱۳۸۴ پریزاد

تلویزیون

مسابقه ستاره بیست (خواننده تیتراژ)

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی مجید اخشابی
3.5/5 - (10 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه