بیوگرافی کیوشی کوروساوا

4 سال پیش
بیوگرافی کیوشی کوروساوا
Rate this post

بیوگرافی کیوشی کوروساوا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 کیوشی کوروساوا منتقد، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس سینما و تلویزیون اهل کشور ژاپن می باشد. او همچنین پروفسور دانشکده هنرهای توکیو می باشد. اگرچه او در ژانرهای مختلفی فیلم ساخته است اما بیشتر به‌خاطر ژانر وحشت ژاپنی شناخته شده‌است. لازم به ذکر است او نسبتی با کارگردان معروف ژاپنی، آکیرا کوروساوا ندارد.

زندگینامه کیوشی کوروساوا

بیوگرافی کیوشی کوروساوا

فعالیت هنری

کوروساوا در تاریخ ۱۹ ژوئیه ۱۹۵۵ در کوبه، ششمین شهر بزرگ ژاپن و مرکز استان هیوگو به دنیا آمد. بعد از تحصیل زیر نظر و مشاروه منتقد بزرگ فیلم، شیگیکو هاسومی، در دانشگاه ریکیو در توکیو وی به تولید فیلم های ۸ میلیمیتری پرداخت و کارگردانی را از دهه ۱۹۸۰ و با آگهی های بازرگانی در شرکت هایی از قبیل پانک فیلمز و وی سینما آغاز کرد. وی سینما یک کمپانی با بودجه کم بود که بیشتر فیلم هایی در ژانر یاکوزای ژاپنی تولید می کرد. یکی از اولین فیلم هایش در این کمپانی کانداگاوا جنگ ها را منحرف می کند(۱۹۸۳) نام داشت.

او سپس فیلمی ترسناک به نام خانه دوست داشتنی(۱۹۸۹) تولید کرد که مستقیما بر روی DVD منتشر شد. محافظان زیرزمینی(۱۹۹۲) نیز فیلم ترسناک دیگری از این کارگران می باشد. در اوایل دهه ۱۹۹۰، او موفق به دریافت یک بورسیه تحصیلی از انستیتو ساندنس گردید که به او این شانس را میداد که بتواند در آمریکا فیلم بسازد، اگرچه قبل از آن وی به مدت ۱۰ سال بطور حرفه ای مشغول کارگردانی بود.

اولین فیلم این کارگردان که بطور گسترده ای در جوامع بین المللی مورد تحسین واقع شد، تریلری جنایی به نام درمان(۱۹۹۷) بود که در آن کوجی یاکوشو، آنا ناکاگاوا، ماساتو هاگیوارا، رن اوسوگی و دندن بازی می کردند. داستان این فیلم درباره قاتلینی است که در توکیو در کنار جسد مقتولانشان پیدا می شوند ولی هیچ خاطره ای از قتلی که انجام داده اند ندارند. تا اینکه یک کاراگاه و یک روانشناس برای حل این ماجرای مرموز دست به کار می شوند. البته او در همین سال بطور آزمایشی دو فیلم تریلر به نام های مسیر مار و چشمان عنکبوت، که هر دوی آنها داستانی مشابه داشتند( پدری که قصد دارم از قاتل فرزندش انتقام بگیرد) کارگردانی کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کوروش تهامی
جذبه

کوروساوا سپس فیلمی به نام جذبه (۱۹۹۹) که درباره افرادی است که در یک جنگل بی‌نام بر سر یک درخت که شاید سمی باشد با یکدیگر درگیر می‌شوند، را کارگردانی کرد. در فیلم می‌توان کنایه‌ها و رمزهای بسیاری به ساختار جامعه ژاپن دید، درگیری بین تنهایی و بودن با گروه.

همچنین اشاره به مسائل زیست‌محیطی را نیز می‌توان دید. سپس او فیلمی به نام تلویزیونی به نام احضار ارواح(۲۰۰۱) را با بازی کوجی یاکوشو و جون فابوکی کارگردانی کرد. این فیلم بر اساس رمانی به نام احضار روح در بعدازظهری بارانی نوشته مارک مک شین ساخته شد. در همین سال فیلمی دیگر به نام نبض (۲۰۰۱) را کارگردانی کرد. این فیلم با تحسین منتقدین همراه شد و توانست هواداران خاص خود را پیدا کند. فیلمی آمریکایی نیز به همین نام در سال ۲۰۰۶ با بازی کریستن بل ساخته شده است.

کوروساوا سپس درامی ژاپنی به نام آینده درخشان(۲۰۰۳) را نوشت و کارگردانی کرد. این فیلم وارد فستیوال فیلم کن نیز شد. در همین سال فیلمی دیگر در ژانر کمدی سیاه به نام همزاد(۲۰۰۳) را با بازی کوجی یاکوشو، هیرومو ناگاساگو، و آکیرا اموتو کارگردانی کرد. پس از دو سال استراحت وی با فیلم ترسناک اط‌اق‌ زیر شیروانی‌(۲۰۰۵) به سینما بازگشت. در ادامه فیلمی معمایی و ترسناک به نام مجازات(۲۰۰۶) را کارگردانی کرد. در این فیلم کوجی یاکوشو، در نقش یک بازپرس قتل های سریالی که به سمت زنی مرموز کشیده می شود که به تدریج او را به تاریکی می کشاند، ایفای نقش کرد.

توکیو سوناتا(۲۰۰۸)

این فیلم با نقدهای مختلفی مواجه شد. این کارگردانی در پروژه بعدی خودش، توکیو سوناتا(۲۰۰۸) به ژانر خانوادگی و درام برگشت. این فیلم در سومین جوایز فیلم های اسیایی برنده جایزه بهترین فیلم شد و توانست نامزد دریافت جایزه جوایز فیلم های آسیا اقیانوسیه شود. همچنین در فستیوال فیلم کن در سال ۲۰۰۸ نیز برنده جایزه هئیت داوران شد. از دیگر افتخارات فیلم می توان به برنده شده جایزه ویژه از ۴۴امین فستیوال فیلم های بین المللی شیکاگو، ۱۰امین فستیوال فیلم آسیایی عربی اشاره کرد. او همچنین در همین سال رمانی از فیلم خودش، پالس را به همراه کارگردانی دیگر به نام موکوتو شینوزاکی نوشت. برای خواندن خبرهای روز سینمای دنیا بر روی اخبار سینمای جهان کلیک کنید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مبینا نصیری

در سال ۲۰۱۲ او کارگردانی فیلمی نسبتا پرهزینه به نام ۱۹۰۵ (فیلم) را با بازی تونی لیانگ، شوتا ماتسودا، و آتسوکو مائدا را شروع کرد، اما یکسال بعد تولیدش متوقف شد. همچنین در همین سال او پنج قسمت از مجموعه تلویزیونی پشیمانی(۲۰۱۲) را کارگردانی کرد. او سپس فیلم اکشن و هیجان انگیزی به نام هفتمین کد(۲۰۱۳) را کارگردانی کرد. این فیلم برنده جایزه بهترین کارگردان و بهترین همکاری تکنیکی از فستیوال فیلم رم گردید. داستان این فیلم درباره دختری است که برای دیدن تاجری که تنها یک بار او را در توکیو دیده بود به شهر ولادی‌وستوک روسیه می رود.

واقعی

اما آن شخص دوباره ترکش می کند و آن دختر در کشوری غریب مورد حمله چند آدمکش قرار می گیرد. او در این سال فیلمی علمی تخیلی و درام به نام واقعی(۲۰۱۳) را کارگردانی کرد. این دومین فیلم اکران گسترده این کارگردان بعد از توکیو سوناتا(۲۰۰۸) می باشد. داستان این فیلم با اقتباس از رمان روزی خوب برای پلسیوسار نوشته روکورو اینیو نوشته شده بود.

اما یکی دیگر از فیلم های موفق او سفر به ساحل (۲۰۱۵) بود که در بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن ۲۰۱۵ به نمایش درآمد و برنده جایزه بهترین کارگردانی بخش نوعی نگاه شد. داستان این فیلم درباره زنی می باشد که شوهرش پس از سه سال ناپدید بودن به یکباره سر می رسد و از او می‌خواهد که با او به سفری برود. او سپس در سال بعد دوباره به ژانر ترسناک بازگشت و این بار فیلم وحشت زده(۲۰۱۶) را که بر اساس رمانی اسرارآمیز ار یوتاکا ماکاوا می باشد، را کارگردانی کرد. این فیلم ابتدا در ۶۶امین فستیوال بین الملللی فیلم برلین اکران شد. از آخرین فیلم های این کارگردان نیز می توان به فیلم فانتزی داگروئوتایپ(۲۰۱۶) و فیلم علمی–تخیلی پیش از این که ناپدید شویم(۲۰۱۷) اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کارلوت رائی

تاریخ تولد:
۱۹ ژوئیهٔ ۱۹۵۵ (سن ۶۴ سال)، کوبه، استان هیوگو، ژاپن
کتاب‌ها:
Kairo
آموزش:
Sundance Institute، دانشگاه ریکیئو
جوایز:
Jury Prize – Un Certain Regard، Directing Prize of Un Certain Regard، Asian Film Award for Best Screenplay
نامزد دریافت جایزه:
Japan Academy Prize for Director of the Year

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کیوشی کوروساوا
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه