بیوگرافی فرن درشر

4 سال پیش
بیوگرافی فرن درشر
Rate this post

بیوگرافی فرن درشر به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 فرن درشر یک بازیگر و فعال حقوق بشر آمریکایی می باشد. محبوبیت او بیشتر به خاطر بازی در نقش فرن فاین در سریال پرستاربچه(۱۹۹۳ تا ۱۹۹۹) و همچنین تودماغی صحبت کردن و لهجه نیویورکی وی می باشد. او که بازیگری را با نقش کوتاهی در فیلم تب یکشنبه شب(۱۹۷۷) آغاز کرد در ادامه کار خود با فیلم هایی از قبیل شوالیه های هالیوود(۱۹۸۰)، دکتر دترویت(۱۹۸۳)، یو اچ اف(۱۹۸۹) ادامه اداد. سپس با بازی در مجموعه پرستار بچه به شهرت بسیاری دست یافت و نامزد جایزه امی و گلدن گلوب شد.

زندگینامه فرن درشر

بیوگرافی فرن درشر

فعالیت هنری

از دیگر فیلم هایی که او با بازی در آنها تحسین منتقدین را برای خود به ارمغان آورد می توان به جک(۱۹۹۶)، متخصص زیبایی و جانور(۱۹۹۷) و همچنین مجموعه های زندگی با فرن(۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶) و مطلقه خوشبخت(۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳) اشاره کرد. او همچنین به عنوان فرستاده سیاسی امریکا در کشورهای مختلف در زمینه سلامتی زنان به فعالیت می پردازد. در سال ۲۰۱۴ نیز او اولین تجربه بازی در تئاتر براودی را با نمایش سیندرلا در نقش نامادری او ایفا کرد.

فرانکین جوی درشر در تاریخ ۳۰ سپتامبر سال ۱۹۵۷ در یکی از شهرهای حومه نیویورک متولد شد. خانواده فرن اصالتاً از یهودیان اشکنازی جنوب شرق اروپا هستند. مادرش سیلویا یک مشاور عروسی و پدرش مورتی، تحلیل گر سیستم های کشتی رانی بود. درشر در سال ۱۹۷۳ به مقام دوم بانوی نوجوان شایسته نیویورک رسید. سپس وارد دبیرستان هیلکرست شد و در آنجا با همسر آینده اش، پیتر مارک جیکوبسن، نیز همکلاسی بود.

او در سال ۱۹۷۸ و در ۲۱ سالگی با وی ازدواج کرد. جیکوبسن حامی و پشنیبان ثابت او در حرفه بازیگری بود و همچنین نویسندگی و تولید و کارگردانی مجموعه تلویزیونی او یعنی پرستار بچه را بر عهده داشت. درشر در سال ۱۹۷۵ از دبیرستان فارغ التحصیل شد. سپس به همراه جیکوبسن به کالج کوئنز در دانشگاه نیویورک رفتند اما به دلیل اینکه تمام کلاس های بازیگری پر شده بودند از آنجا بیرون رفتند و در مدرسه آرایشگری ثبت نام کردند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اریکا النیاک
فیلم ها

اولین تجربه حضور درشر در سینما به سال ۱۹۷۷ و بازی در نقش یک رقصنده به نام کانی در فیلم پرفروش و معروف آن دوران یعنی تب یکشنبه شد(۱۹۹۷) بر می گردد. دیالوگ جالب او به شخصیت جان تراولتا در این فیلم ” خب، حالا به همان اندازه که در رقص خوبی در تخت خواب هم خوبی؟” می باشد. یک سال بعد، او با بازی در فیلم موم داغ آمریکایی(۱۹۷۸) به کارگردانی فلوید میوتراکس و فیلم تلویزیونی ترسناک غریبه ای در خانه(۱۹۷۸) بیشتر به مخاطبان شناخته شد. در دهه ۱۹۸۰ میلادی درشد موفقیت های نسبی و نسبتا خوبی در سینما به دست آورد. او ابتدا در فیلم آجیل (۱۹۸۰) به کارگردانی جوزف روبن و سپس در فیلم رگتایم (۱۹۸۱) به کارگردانی میلوش فورمن به بازی پرداخت.

او سپس در نقش کارن بلیتشتاین در فیلمی کمدی به کارگردانی مایکل پرسمن به نام دکتر دترویت(۱۹۸۳) بازی کرد. درشر در زندگینامه خود درباره این فیلم نوشته است که قرار بود این فیلم به یکی از معروف ترین و پرفروش ترین فیلم های آن تابستان بدل شود، اما همه چیز آن طور که انتظار می رفت پیش نرفت و فیلم با بودجه ۸ میلیون دلاری تنها ۱۰ میلیون دلار فروش داشت. در سال بعدی او در فیلمی از راب رینر که یک فیلم در سبک شبه‌مستند و کمدی به نام این اسپینال تپ است(۱۹۸۴) بود در کنار راب رینر و مایکل مک کین بازی کرد.

در اواسط این دهه او دراپیزودی از فصل دوم سریال رئیس کیه(۱۹۸۵) حضور داشت. همچنین در سریال دادگاه شب(۱۹۸۶) در نقش یک بیمار اسکیزوفرنی بازی کرد. از دیگر فیلم های این دهه درشر می توان به بسامد فرابالا (۱۹۸۹)، فیلم بزرگ(۱۹۸۹) و گروه عروسی(۱۹۹۰) اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رضا فیاضی
همکاری با شبکه CBS

در سال ۱۹۹۱، درشر در مجموعه ای کوتاه و زنده از شبکه CBS به نام پرنسس ها بازی کرد. پول مهم(۱۹۹۱) و بدون اخطار(۱۹۹۳) از دیگر فیلم های درشر می باشد. اما در همین سال های او به همراه همسرش مجموعه تلویزیونی به نام پرستار بچه(۱۹۹۳) را ساختند. این برنامه از شبکه CBS و طی سال های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۹ بر روی آنتن رفت. درشر با این مجموعه به سرعت مبدل به یک ستاره شد.

در این مجموعه او در نقش زنی به نام فرن فاین که پرستار دختری به نام مارگارت، بریتون و گریس بود ایفای نقش کرد. او با هوش و درایت خود را در دل پدر مجرد این بچه ها، استافی جا می کند. درشر برای این مجموعه ۱۴۶ قسمتی برنده جوایز مختلفی از جمله جایزه بهترین هنرپیشه زن برای یک مجموعه تلویوزیونی از جوایز فیلم های کمدی آمریکا، جایزه گلدن گلوب بهترین هنرپیشه زن در یک مجموعه کمدی یا موزیکال، جایزه بهترین نقش اصلی از جوایز امی و جایزه بهترین بازیگر از جوایز ساتلایت اشاره کرد.

از دیگر فیلم های مهم و موفق او در دهه ۱۹۹۰ می توان به فیلم جک(۱۹۹۶) به کارگردانی فرانسیس فورد کوپولا اشاره کرد که در کنار بازیگرانی همچون رابین ویلیامز ، دایان لین ، جنیفر لوپز ، بیل کازبی به بازی پرداخت. سپس او در فیلم متخصص زیبایی و دیو(۱۹۹۷) بازی کرد که البته زیاد موفق نبود و نامزد دریافت جایزه تمشک طلایی بدترین بازیگر زن شد. در دهه ۲۰۰۰ میلادی، او به تلویزیون بازگشت و در نقش های اصلی و نیز میهمان در چندین مجموعه تلویزیونی بازی کرد. در سال ۲۰۰۳، او در اپیزودهایی از مجموعه زنده صبح به خیر میامی در نقش روبرتا دیاز بازی کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اوا مندس
دختر زیبا

در سال ۲۰۰۵، او با مجموعه زندگی با فرن برگشت که در آن در نقش فرن ریوز، مادر میانسال دو بچه که با مردی با نصف سن خودش زندگی می کند، بازی می کرد. در این این سریال کمدی موقعیت آمریکایی فرن یک طراح دکوراسیون منزل است که پسرش جاش، ۲۱ سال و دخترش الیسون ۱۵ سال و دوست پسرش با بازی رایان مک‌پارتلین تنها ۲۶ سال سن دارد. او در همین سال ها در چندین فیلم تلویزیونی نظیر دختر زیبا(۲۰۰۳) و قتل بابانوئل(۲۰۰۵) بازی کرد. همچنین در انیمیشن طعمه کوسه(۲۰۰۶) به صداپیشگی پرداخت. از دیگر انیمیشن هایی که او در آنها به صداپیشگی پرداخته است می توان به نقش اونیس، همسر فرانکشتاین در هتل ترانسیلوانیا(۲۰۱۲) و هتل ترانسیلوانیا۲(۲۰۱۵) اشاره کرد.

در سپتامبر ۲۰۰۸ فرن درشر از سوی گلی عامری به عنوان فرستاده سیاسی امریکا در کشورهای مختلف در زمینه سلامتی زنان به فعالیت پرداخت. او در سال ۲۰۰۸ از هیلاری کلینتون در جریان رقابت های درون حزبی حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا حمایت کرد اما در نهایت علیه او تصمیم گرفت.

تاریخ تولد:
۳۰ سپتامبر ۱۹۵۷ (سن ۶۲ سال)

Kew Gardens

نیویورک

ایالت نیویورک

آمریکا
قد:
۱٫۶۴ متر
همسر:
پیتر مارک جاکوبسون (ازدواج ۱۹۷۸–۱۹۹۹)
فیلم:
The Beautician and the Beast، تب شب یکشنبه
والدین:
سیلویا درشر، موری درشر

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی فرن درشر
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه