بیوگرافی ویکتور ورم

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی ویکتور ورم به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 در زندگی نامه ویکتور ورم اینگونه آمده است که : ویکتور ورم در ۹ اگوست سال ۱۹۳۲ در مونترال کانادا دیده به جهان گشود. وی لیسانس و فوق لیسانس خود را از دانشگاه مک گیل کانادا دریافت نمود و دکتری را از دانشگاه میشیگان امریکا اخذ نمود. پیش از انتصاب به عنوان استاد تمام وقت و رئیس دانشکده علوم اداری دانشگاه یل در دانشگاه های میشیگان، پنسیلوانیا و “مؤسسه فنی کارنیگی” تدریس میکرد. او سالها است که به عنوان مشاور در شرکتهای بزرگ کار میکند.

زندگینامه ویکتور ورم

بیوگرافی ویکتور ورم

زندگی شخصی

مهمترین کتاب او “رهبری و تصمیم گیری” است. او کتاب دیگری را در سال ۱۹۸۸ به عنوان “رهبری نوین و مدیریت مشارکتی” نوشت.

دورنمای اندیشه

نظریات ویکتور ورم کمک بسیار مؤثری در زمینه رابطه بین روانشناسی و مدیریت است. نمایه های ارائه شده توسط ویکتور ورم در حکم اصول روانشناسی صنعتی قرار گرفته است. الگوهای تصمیم گیری که توسط او و یتین مطرح شد برای مدت ربع قرن در رأس نظریه های روانشناسی در مدیریت قرار دارد. بر همین پایه است که امروزه تئوری های واگذاری اختیارات، ساختار سطح، و مدیریت ماتریسی برای رهبری سازمانها مطرح شده است. ویکتور ورم به این اعتقاد دارد که دنیای مدیریت همواره پویا و متغیر است. تغییرات در شغل، سازمان، محیط عملکرد حتی از کشوری به کشور دیگر و از بخشی به بخش دیگر تماماً چالشهای دنیای مدیریت است. بنابراین مدیران باید توانمندی لازم را در پاسخ گویی به تغییرات پویای محیطی داشته باشند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لئوناردو داوینچی
ارکان اندیشه

ویکتور ورم در دو سو نظریه خود را ارائه داد “مدیریت و روانشناسی” در گام اول در سال ۱۹۶۰ برای پایان نامه دوره دکتری خود به تحقیق در زمینه کاربرد روانشناسی در مدیریت پرداخت. در این نظریه توجه وی به نقش شخصیتی فرد در مشارکت در تصمیم گیریها بود و دامنه مطالعات او در سال ۱۹۶۴ گسترش پیدا کرد. نظریها و در زمینه “کار و انگیزه” در کتاب او انعکاس پیدا کرد که در نهایت تئوری انتظارات را ارائه داد. در نظریه انتظارات ویکتور ورم معتقد است افراد انگیزه هایی دارند که در رفتار آنها منعکس است و انگیزش در این مورد بهترین پاداش برای انجام بهینه فعالیت های آنها است.

بعدها ویکتور ورم نمایه و الگویی را مطرح ساخت که به نام الگوی اقتضایی نامیده شد. وی معتقد بود این مایه رهبری در موقعیت ها و فرصت های مختلف اجرا پذیرند. در این الگو سعی میشود تا به وسیله رهبری بتوان بهترین روشهای انگیزش را در افراد برای انجام فعالیتها به وجود آورد.

نظریه انتظار ویکتور ورم

نوآوری ویکتور ورم در مورد ارائه نظریه انتظار به مفهوم زنجیره اهداف است. ویکتور ورم معتقد است اگر کارکنان بدانند که با کوشش ها و تلاش های آنان اهداف سازمان تحقق می یابد به طور قطع کوشش خواهند کرد. و معکوس آن نیز اتفاق می افتد بدین ترتیب که اگر کوشش ها و تلاش های آنان برای بدست آوردن اهداف مفید نباشد فعالیت های خود را متوقف می کنند. ویکتور ورم اعتقاد دارد هنگامی فرد با انگیزه کار می کند که شرایط زیر برای او برقرار باشد:

مطلب مرتبط:  بیوگرافی گالیلئو گالیله

۱- نیاز به تحصیل اهداف، بیشتر از هر چیز دیگری برای او مهم باشد.

۲- هنگامی که هدف مورد نظر تحصیل پذیر شود؛

۳- هنگامی که انتظارات موردنظر به نتایج و پاداش بی انجامد.

به عبارت دیگر انگیزه ها می توانند به طور مستقیم و غیرمستقیم عمل کنند. او انگیزه را بدین ترتیب تعریف می کند:

“فرآیند اختیاری که گزینه ها و چالش ها را اداره و مدیریت می کنند.” تعیین برتری و اولویت گزینه ها به توانمندی های فردی در تحصیل اهداف بستگی دارد. مثلاً چرا یک فروشنده علاقمند به تلاش و کوشش در افزایش سهم فروش خود دارد و حتیبیش از هدف تعیین شده فعالیت می کند پاسخ این به دو علت برمی گردد. اول علاقه شخصی به تلاش و رسیدن به هدف عالی و بالاتر و دوم بهره گیری از هدف به دست آمده و در نتیجه ارتقاء شغلی و دریافت ترفیع در حقوق و مزایا. ویکتور ورم معتقد است انگیزه یک فرآیند ساده است و به دست آوردن هدف و یا پاداش نیست بلکه بستگی به اهداف شخصی و فردی نیز دارد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ویکتور ورم
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه