بیوگرافی فردریک وینسلو تیلور

4 سال پیش
بیوگرافی فردریک وینسلو تیلور
Rate this post

بیوگرافی فردریک وینسلو تیلور به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 فردریک تیلور در سال ۱۸۵۶ دیده به جهان گشود. اگر چه تیلور در امتحان ورودی دانشگاه هاروارد پذیرفته شده بود اما به دانشگاه وارد نشد و به جای آن ترجیح داد تا کارآموزی خود را در کارخانجات گوناگون به عنوان ابزار کار و کارگر ماهر هیدرولیک آغاز کند و پس از طی دوره آموزش دوره های مهندسی مکانیک را به پایان رسانید.

زندگینامه فردریک وینسلو تیلور

بیوگرافی فردریک وینسلو تیلور

زندگی شخصی

به عنوان رئیس واحد مهندسی انتخاب گردید و در سال ۱۸۹۰ به مدیر عاملی شرکت سرمایه گذاری ساخت MIC منصوب شد در نهایت اولین مشاور مستقل در مدیریت را پایه گذاری نمود. او برنده جوایز ورزشی “قهرمانی تنیس و گلف” هم بوده است. در پایان حیات تیلور حداقل ۵۰ طرح را به ثبت رسانیده بود که ثروت خوبی را برای او به ارمغان داشت.

دورنمای اندیشه فردریک وینسلو تیلور

بسیاری از تفکرات فردریک تیلور و اندیشه های تیلور امروزه اجرا پذیرند. سه اصل مدیریت علمی زیر هم چنان مورد پذیرش مدیران است که عبارت اند از:

۱- نظام پرداخت پاداش:

پایه نظام پرداخت پاداش این است که اگر تشویق و تقدیر می تواند به ایجاد انگیزه در بهینه سازی کار و فعالیت ها بی انجامد باید آن را اجرا نمود. کار متوسط باید زیاد شود و در صورتی که بیش از آن بهره وری به دست بیاید باید تشویق و قدردانی شود. بنابراین سنجش و ارزیابی دقیق و متوسط کار کارگران ضروری است.

۲- استاندارد کیفی:

تهیه مستندات کتبی از فعالیت های کارکنان در شمار مدیریت علمی است. امروزه روش ISO9000 و ویرایش های بعدی در تهیه استاندارد کیفیتی و برای مستندسازی آنها ضروری است. زیر بنای این روش تهیه جزئیات انجام فعالیت ها و نمودار سازی و بهینه سازی آنها با هدف فعالیت های زاید و تکراری است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی استیو وزنیاک

۳- ارائه پیشنهادها:

تیلور معتقد بود مهمترین پیشنهادها از طرف مجریان و انجام دهندگان ضروری است. او برای تشویق کارکنان به ارائه پیشنهادهای بهبود کار و فعالیت ها و روشهای تشویقی را مثبت می داند و حتی پرداخت پاداش های نقدی را توصیه میکند.

اگر چه در نهایت بسیاری از مدیران معتقدند نظریات فردریک تیلور مکانیکی و ماشینی است و رفتار آموزش انسان با حیوان و ماشین متفاوت است اما باید توجه داشت که او مدیر و مهندس عصر خودش بوده است یعنی زمانی که اوج رشد صنعتی و تولید انیوه و ساخت هدف قرار داشت. به هر حال بدون شک فردریک تیلور را باید پدر مدیریت علمی دانست و تفکرات و اندیشه های او را که بعدها مورد توجه التون مایو و ماکس وبر قرار گرفت قدرشناسی کرد.

فردریک وینسلو تیلور و مدیریت علمی

شهرت فردریک وینسلو تیلور در ارائه روش های مدیریت علمی است. مطالعه سیستماتیک و نظام مند تیلور درباره رابطه بین کارکنان و وظایف برای طراحی فراگردهای انجام کارها و با هدف افزایش کارایی است.
فردریک تیلور معتقد بود با کاهش زمان و کوششهای زاید کارگران برای انجام کارها و وظایف می توان مجموع بازده کارگاه را افزایش داد. تیلور راهکار اجرایی این افزایش بازدهی را در تقسیم کار و ایجاد تخصیص مهارت برای کارگران می داند. او معتقد است این نتیجه هنگامی به دست می آید که از قدرتهای مدیریت علمی پیروی کنیم به جای اینکه از روشهای آزمایش نشده استفاده شود. در مجموع فردریک وینسلو تیلور برای افزایش کارایی کارگاهها چهار اصل را به شرح ذیل پیشنهاد کرد:

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رابرت کیوساکی

ارکان تفکر و اندیشه فردریک تیلور

آقای فردریک وینسلو تیلور معتقد بود با مطالعه کار و گام های اجرایی وظایف کارگران و با نظم بخشیدن به آن می توان به حداکثر کارایی رسید. پیشنهاد او برای افزایش کارایی تهیه طرح مزد تشویقی بود. اما تیلور معتقد بود قبل از افزایش دستمزد باید نسبت به مهندسی روش کار اقدام کرد بدین ترتیب که فرایند کارها و فعالیت ها و وظایف به طور دقیق به اجزاء تشکیل دهنده شکسته و سپس زمان سنجی شوند تا بتوانیم زمان مناسب برای گام های انجام کار را به دست آوریم و ابزار مناسب برای آن انتخاب و در اختیار فرد قرار دهیم. فردریک تیلور معتقد بود بدین وسیله متوسط تولید برای هر کارگر به دست می آید که می توان آن را در طول بهینه ساخت و در نتیجه مطلوبیت و حداکثر بهره وری را به دست آورد.

او اظهار داشت سیاست پرداخت دستمزد افزون بر سطح متوسط بهره وری به طرح تشویقی و پرداخت مزد تشویقی نیاز دارد هم چنان که کاهش از این سطح باید همواره با پرداخت جریمه و غرامت باشد.

منتقدان فردریک وینسلو تیلور

بسیاری از کسانی که از فردریک وینسلو تیلور انتقاد می‌ کنند

معتقدند که او نسبت به جنبه‌ های انسانی و انگیزشی کار بی اعتنا بوده‌ است.

در ضمن تیلور نسبت به جنبه‌ های اجتماعی کار دیدگاهی منفی داشت

او کار گروهی را مفید نمی‌ دانست و معتقد بود هر وقت کارکنان به صورت گروهی کار می‌کنند،

کارایی هر یک از آنها به سطح کارایی ضعیف‌ ترین عضو گروه تنزل پیدا میکند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آگوست وایسمان

درگذشت فردریک وینسلو تیلور

فردریک وینسلو تیلور، روز ۲۱ مارس ۱۹۱۵ (۲۹ اسفند ۱۲۹۳) در سن ۵۹ سالگی درگذشت.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی فردریک وینسلو تیلور
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه