بیوگرافی آندری مارکوف

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی آندری مارکوف به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 در زندگی نامه آندری مارکوف اینگونه آمده است که: آندری مارکوف در ژوئن سال ۱۸۵۶ در روسیه متولد شد. او فارغ التحصیل دانشگاه سنت پترزبورگ در سال ۱۸۷۸ می باشد. آندری در سال ۱۸۸۶ مدرک پروفسوری خود را دریافت کرد.

زندگینامه آندری مارکوف

بیوگرافی آندری مارکوف

زندگی شخصی

کارهای زود هنگام مارکوف در همگرایی سری ها، دنباله کسرها، تئوری اعداد، آنالیز، حدود انتگرال ها، و … بسیار اساسی بود. بعد از سال ۱۹۰۰، مارکوف تحت تأثیر استاد خود چبیشف، از راه دنباله های کسرها در تئوری احتمالات استفاده نمود. مارکوف هم چنین در مورد رشته های متغیرهای وابسته متقابل، مطالعاتی انجام داد. با امید ثابت کردن قوانین حدی در احتمالات در حالات کلی آنها، وی قضیه حد مرکزی را با در نظر گرفتن فرض های کامل آن، اثبات کرد.

مارکوف به دلیل مطالعاتش در مورد زنجیرهای مارکوف که رشته هایی از متغیرهای تصادفی می باشد، معروف است. در زنجیرهای مارکوف، متغیر بعدی توسط متغیر کنونی مشخص میگردد ولی از راهی که تا کنون طی شده است مستقل است.
در سال ۱۹۲۳ “نوربرت واینر” اولین کسی بود که پیرامون یک سلسله از این مراحل مارکوف شروع به بحثی جدی کرد. اساس یک تئوری اصلی در سال ۱۹۳۰ توسط کولموگروف فراهم شد.

مارکوف به شاعری هم علاقه مند بود و پیرامون ساختار شعری مطالعاتی انجام داد. جالب اینکه کولموگروف هم، چنین علایقی داشت. مارکوف پسری به اسم خودش داشت که در ۹ سپتامبر ۱۹۰۳ به دنیا آمد و راه پدرش را ادامه داد.
این دانشمند بزرگ در۲۰ جولای سال ۱۹۲۲ در سنت پترزبورگ روسیه دیده از جهان فرو بست.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ادوارد دونالد توماس
طی زمان

در سال ۱۸۷۷ مدال طلا برای راه حل برجسته حل مسئله به وی اهدا شد. سال بعد در آزمون‌های نامزدی برای استادی قبول شد و در دانشگاه ماند تا برای سمت استادیاری آماده شود. در آوریل ۱۸۸۰، مارکوف از رساله فوق لیسانسش در «اشکال مربع دودویی با تعریف مثبت» دفاع کرد که مورد تشویق قرار گرفت. چهار سال بعد در سال ۱۸۸۴، از تز دکترای خود با عنوان «کاربرد خاص جبری بخش متوالی» دفاع کرد.

شغل استادی او پس از دفاع از پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد در پاییز سال ۱۸۸۰ آغاز شد.

وی در زمینه دیفرانسیل و انتگرال به تدریس پرداخت.

بعدها به‌طور متناوب دربارهٔ «معرفی تحلیل»، نظریه احتمال و ریاضیات تفاوت‌ها تدریس کرد. از ۱۸۹۵ تا ۱۹۰۵ نیز محاسبات دیفرانسیل را تدریس کرد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آندری مارکوف
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه