بیوگرافی لرد کلوین

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی لرد کلوین به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 در زندگی نامه لرد کلوین اینگونه آمده است که : ویلیام تامسون که بیشتر به نام لرد کلوین شهرت داشت در سال ۱۸۲۴ میلادی متولد شد.

زندگینامه لرد کلوین

بیوگرافی لرد کلوین

زندگی شخصی

لرد کلوین ریاضیدان و فیزیکدان و مهندس ایرلندی-اسکاتلندی و یکی از پیشگامان مطرح علوم طبیعی در قرن نوزدهم بود و در ایرلند دیده به جهان گشود. پدرش استاد ریاضی دانشگاه گلاسکو بود و لرد کلوین هم از ۱۰ سالگی، تحصیل در دانشگاه گلاسکو را آغاز کرد. لرد کلوین خیلی زود به ریاضیات و مبانی فیزیک علاقه مند شد و مقاله هایی درباره حرکت اجسام نوشت.

لرد کلوین تحقیقات جامعی نیز درمبحث حرارت و برق انجام داد و درانتقال پیام با سیم های زیردریایی اصلاحاتی به عمل آورد. این دانشمند انگلیسی سرانجام تلگراف زیردریایی را کشف نمود.
لرد کلوین در حوزه زمین شناسی هم نظریه هایی زیادی داده است و به خاطر اعتقادش به مسیحیت، خلقت گرا به حساب می آمد. وی با کمک دانسته‌ هایش در ترمودینامیک توانسته بود عمر خورشید و همچنین زمین را تخمین بزند. لرد کلوین با انتشار کتاب منشأ انواع، داروین، به مخالفت با آن پرداخت و معتقد بود که عمر خورشید (برابر آنچه که او تخمین زده بود) کمتر از آن است که برای درستی نظریه تکامل لازم است.

لرد کلوین بعدها اگرچه در گفتگوهای خصوصی به نادرستی تخمین خود اعتراف کرد، اما همچنان با نظریه تکامل، که داروین مطرح کرده بود، مخالف ماند.
لرد کلوین در سال ۱۸۶۵ میلادی انرژی جنبشی را معرفی کزد. او تحقیقات کاملی را درباره حرارت انجام داده است به همین دلیل درجه بندی سنجش دما و حرارت بنام این دانشمند، نامگذاری شده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فارابی
قانون لرد کلوین

اندیشه استفاده از اتم بعنوان ساعت، نخستین بار در سال ۱۸۷۹ توسط او مطرح شد. وی اظهار داشت برای اندازه گیری فاصله زمانی، اتم از هر چیزی بهتر است. اما در زمان لرد کلوین ساختار اتم و ترازهای انرژی اتمی هنوز مورد توجه نبود.
همچنین لرد کلوین بیان نمود که پائین ترین دمای ممکن صفر مطلق است. وی پیشنهاد مقیاس دمای مطلق را بیان نمود و بخاطر همین نظریه معروف است. این واحد اندازه‌ گیری دما که مستقل از خواص فیزیکی ماده است، به افتخار او، مقیاس دمای کلوین، نام گرفته است. در این سیستم اندازه‌ گیری، صفر کلوین، پایین ترین دمای ممکن است که با هیچ فرایند فیزیکی نمی توان به آن رسید، اما می توان به آن نزدیک شد.

لرد کلوین تا زمان مرگ اش در ۱۹۰۷ جوایز و افتخارات زیادی مانند نشان شوالیه کسب نمود.

اما مهم ترین آنها گرفتن لقب اشرافی لرد کلوین بود.

کلوین، نام رودخانه ای است که از زمین های دانشگاه گلاسکو رد می شود.

البته لرد کلوین به انجام پیش بینی نادرست هم مشهور بود به طور مثال گفته بود :

پرواز کردن با وسیله ای که سنگین تر از هوا است ممکن نیست.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی لرد کلوین
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه