بیوگرافی جورج مینوت

4 سال پیش
بیوگرافی جورج مینوت
Rate this post

بیوگرافی جورج مینوت به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جورج مینوت ۲ دسامبر سال ۱۸۸۵ در شهر بوستون و در یک خانواده تحصیل کرده متولد شد. پدر جورج، جیمز جکسون مینوت یکی پزشکان سرشناس آن زمان بود که تاثیر زیادی در علاقه جورج به علم پزشکی داشت.

زندگینامه جورج مینوت

بیوگرافی جورج مینوت

زندگی شخصی

پدر بزرگ جورج از موسسان بیمارستان عمومی ماساچوست و پسر عموی پدرش یکی از پزشکان و متخصصان آناتومی معروف آن دوران بود. بدین ترتیب جورج مینوت در محیطی پرورش یافت که زیر بنای آینده‌ی شغلی وی را بوجود آورد. جورج مینوت تحصیلات خود را تا پایان مقطع دبیرستان با موفقیت سپری کرد و سپس وارد دانشگاه هاروارد شد و از این دانشگاه سال ۱۹۱۲ دکترا گرفت.

بین سال‌های ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۵ جورج به عنوان دستیار در دانشگاه جان هاپکینز مشغول به کار شد و بعد از آن در سال ۱۹۱۵ به عنوان دستیار به دانشگاه هاروارد بازگشت. دکتر مینوت بیشتر عمرش را صرف تحقیق و بررسی در خصوص بیماری کم خونی و انواع آن کرد و بخاطر دستاوردهایش در زمینه بیماری کم خونی پرنیشیوز و تاثیر کبد در این بیماری جایزه نوبل فیزیک سال ۱۹۳۴ را به همراه جورج هویت وییل و ویلیام مورفی از آن خود کرد.

کم خونی

کم خونی پرنیسیوز نوعی کم‌خونی مگالوبلاستیک است که به علت یک واکنش اتوایمیون رخ می‌دهد و به موجب آن سیستم دفاعی بدن، علیه سلول‌های خودی دیواره معده عمل می‌کنند. سلول‌های دیواره معده فاکتور داخلی را ترشح می‌کنند که برای جذب ویتامین B12 وجود آن ضروری است. بنابراین تخریب سلول‌های دیواره سبب نبود فاکتور داخلی و در نتیجه جذب ناچیز ویتامین B12 می‌شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ژآن باپتیست ون هلمونت

پس از اختلال در جذب ویتامین ابتدا بیمار از ذخایر کبدی استفاده می‌کند. پس از اتمام ذخایر کبدی کمبود ویتامین ‌B12 که یک جزء ضروری در تولید گلبول قرمز است به کم خونی مگالوبلاستیک منجر می‌شود. بیمار همزمان مشکلات عصبی پیدا می‌کند. دکتر بینوت که زندگی خود را وقف کسانی کرده بود که از بیماری کم خونی رنج می‌بردند خود به بیماری قند مبتلا بود که در آن دوران یکی از کشنده‌ترین بیماری‌های رایج به شمار می‌رفت.

اگر سال ۱۹۲۱ داروی انسولین کشف نمی‌شد، دکتر جورج مینوت هیچگاه نمی‌توانست به بیماران مبتلا به کم خونی کمک کند. بیماری قند دکتر مینوت از سال ۱۹۴۷ شدت یافت و دیگر داروهای رایج موثر نبودند، در این شرایط باز هم دکتر مینوت دست از کارهای تحقیقاتی نکشید و به کار خود ادامه می‌داد. وی بعد از حمله قلبی که در اواخر سال ۱۹۴۷ رخ داد قادر به کار نبود و سرانجام سال ۱۹۵۰ در اثر بیماری قند دیده از جهان فرو بست.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جورج مینوت
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه