بیوگرافی تئودور ویلیام ریچاردز

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی تئودور ویلیام ریچاردز به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 در زندگی نامه تئودور ویلیام ریچاردز اینگونه آمده است که : تئودور در ۳۱ ژانویه سال ۱۸۶۸ در شهر جرمانتاون ایالت فیلادلفیا آمریکا در یک خانواده‌ ی هنرمند دیده به جهان گشود؛ پدرش نقاش و مادرش شاعر بود.

زندگینامه تئودور ویلیام ریچاردز

بیوگرافی تئودور ویلیام ریچاردز

زندگی شخصی

بخاطر سفرهای زیادی که داشت، دوران تحصیل تئودور ویلیام نزد مادرش آغاز شد و تقریباً تمام دوران تحصیل تا قبل از دانشگاه را نزد مادرش گذرانید و تنها در امتحانات مدرسه شرکت می نمود. هنگامی که تئودور ۱۰ سال داشت یکی از دوستان خانوادگی آنها، پرفسور ژوسیا پارسون کوک به وسیله یک تلسکوپ حلقه های سیاره ذحل را به ریچاردز نشان داد و این لحظه ای بود که تئودور به علم و کشف جهان پیرامون خود علاقه مند شد و از همان سنین کم در آزمایشگاه دکتر کوک حضور می یافت و تحقیقات علمی وی را از نزدیک مشاهده می کرد.

خانواده ی تئودور ویلیام ریچاردز مدت دو سال را در اروپا و بیشتر در انگلستان سپری نمودند و این دوران نیز تئودور بیشتر به علم علاقه پیدا کرد و زمانی که به آمریکا بازگشتند تئودور وارد کالج هاورفورد پنسلیوانیا شد در حالی که تنها ۱۴ سال سن داشت، بعد از دو سال و در سال ۱۸۸۵ تئودور توانست لیسانس خود را دریافت کند. سپس به دانشگاه هاروارد رفت و مجدداً در مقطع کارشناسی به تحصیل پرداخت تا خود را برای ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی آماده تر کند.

تئودور در دانشگاه هارواد تحصیلات خود را تا مقطع دکترا ادامه داد و در این مقطع روی مشخص کردن جرم اتمی نسبی اکسیژن و هیدروژن فعالیت می کرد و پایان نامه دکترای خود را نیز همین موضوع انتخاب کرده بود. بعد از پایان دوره دکترا به آلمان رفت و در آنجا زیر نظر ویکتور میر به تحصیل در مقطع فوق دکترا پرداخت. بعد از پایان دوره‌ ی فوق دکترا به دانشگاه هارواد بازگشت و به عنوان استادیار مشغول به کار شد. تئودور ویلیام در سال ۱۹۰۱ توانست رتبه‌ ی استادی دانشگاه هاروارد را کسب نماید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی توماس ادیسون
ریاست دپارتمان شیمی دانشگاه هاروارد

دکتر تئودور ویلیام ریچاردز سال ۱۹۰۳ به ریاست دپارتمان شیمی دانشگاه هاروارد درآمد. مهمترین دستاورد علمی ایشان مربوط به جرم اتمی نسبی عناصر شیمیایی بود که به همین منظور نیز جایزه نوبل شیمی سال ۱۹۱۴ را دریافت کرد. امروزه در کتبِ شیمی از وزن اتمی نیز بجای جرم اتمی نسبی استفاده خواهد شد. وزن اتمی یا جرم اتمی نسبی یک عنصر با توجه به یک منبع داده های مشخص، عبارت است از نسبت میانگین جرم در اتم یک عنصر به ۱۲/۱ جرم یک اتم کربن-۱۲.

دکتر تئودور ویلیام ریچاردز و شاگردانش در طول دوران تحقیق خود وزن اتمی بیشتر از ۵۵ عنصر را به دقت بررسی و مشخص نمودند. وی در انجام تحقیقات علمی خود از وسواس بسیاری برخوردار بود و به همین خاطر نیز میزان خطا در داده‌ ها و نتایج بسیار ناچیز بود. جالب است بدانید وی برای مشخص کردن وزن اتمی عنصر تولیوم بیش از ۱۵۰۰۰ بار فرایند بازکریستالیزاسیون را انجام داد تا به عنصر خالص تولیوم دست پیدا کند و وزن اتمی آنرا مشخص کند.
دکتر تئودور ویلیام ریچاردز سرانجام در تاریخ ۲ آوریل سال ۱۹۲۸ در سن ۶۰ سالگی دیده از جهان فروبست.

تاریخ تولد: ۳۱ ژانویهٔ ۱۸۶۸، Germantown، فیلادلفیا، پنسیلوانیا، آمریکا
تاریخ مرگ: ۲ آوریل ۱۹۲۸، کمبریج، ماساچوست، آمریکا
آموزش: Haverford College، دانشگاه هاروارد
جوایز: Willard Gibbs Award، مدال دیوی، مدال فرانکلین، جایزهٔ نوبل شیمی، Faraday Lectureship Prize
خواهر و برادر: اِنا ریچاردز بروستر

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی تئودور ویلیام ریچاردز
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه