بیوگرافی بروک تیلور

4 سال پیش
بیوگرافی بروک تیلور
Rate this post

بیوگرافی بروک تیلور به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ۲۸۳ سال پیش در چنین روزی بروک تیلور ریاضیدان سرشناس انگلیسی از دنیا رفت. وی یکی از سرشناسترین دانشمندان و ریاضیدانان قرن ۱۸ میلادی است که بیشتر بخاطر بسط تیلور و نظریه تیلور در ریاضیات شناخته می‌شود.

زندگینامه بروک تیلور

بیوگرافی بروک تیلور

زندگی شخصی

بروک تیلور در تاریخ ۱۸ آگست سال ۱۶۸۵ در شهر ادمونتون متولد شد. وی کودکی باهوش بود و به حل معماهای ریاضی علاقه داشت. بعد از پایان تحصیلات در مقاطع پایه در شرایطی که تحصیل در آن دوران عموما برای اشراف امکان پذیر بود به عنوان یک فرد غیر اشرافی و معمولی وارد کالج سنت جان در کمبریج شد. و در سال ۱۷۱۴ توانست با نتایج عالی از این کالج فارغ التحصیل شود. در دوران تحصیل زیر نظر اساتیدی نظیر جان ماشین و جان کیل ریاضیات را فراگرفت و در سال ۱۷۰۸ توانست به کمک نبوغ خود راه حلی را برای یک مسئله ریاضی تحت عنوان مرکز نواسانگر ارائه کند که البته تا سال ۱۷۱۴ از انتشار آن اجتناب کرد.

در آن دوران اختلاف نظر شدیدی بین وی و یوهان برنولی در خصوص نظریه اعداد و بعضی از نقطه نظرات تیلور بوجود آمده بود که کارشان به مشاجره نیز کشیده بود. بروک تیلور با وجود اختلاف نظر با برنولی در سال ۱۷۱۵ کتاب خود را در زمینه‌ی ریاضیات منتشر کرد و در آن به بیان نقطه نظرات خود و مباحثی جدید در ریاضیات پرداخت که امروزه به عنوان محاسبات معادلات متناهی در ریاضیات شناخته می‌شود. از شناخته شده‌ترین دستاوردهای تیلور در ریاضیات می‌توان به بسط تیلور یا سری تیلور اشاره کرد. سری تیلور نمایش یک تابع به صورت مجموع بی‌نهایت جمله است که از مشتق‌های تابع در یک نقطه به دست می‌آید. سری تیلور در کنار نظریه تیلور در ریاضیات زیربنا و پایه بحث آنالیز ریاضی است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نیلز هنریک دیوید بوهر
انجمن سلطنتی انگلستان

در سال ۱۷۱۲ بروک تیلور به عضویت انجمن سلطنتی انگلستان درآمد و بین سال‌های ۱۷۱۴ تا ۱۷۱۸ به عنوان دبیر این انجمن مشغول به کار بود و عضو کمیته علمی شد که افرادی نظیر سر ایزاک نیوتن دانشمند سرشناس و گوتفرید لایبنیتس فیلسوف و ریاضیدان سرشناس آلمانی نیز در آن حضور داشتند.

در دوران پایانی عمر و بین سال‌های ۱۷۲۰ الی ۱۷۳۱ بروک تیلور بخاطر مشکلاتی همچون از دست دادن فرزندانش، برای‌اش پیش آمد کمتر به معاشرت با دیگران می‌پرداخت و کمتر در خصوص ریاضیات فعالیت می‌کرد. بروک تیلور یکی از بزرگترین ریاضیدانان عصر خود بوده است و بسیاری وی را از لحاظ علم ریاضی با ایزاک نیوتن و بسیاری دیگر از نوابغ ریاضی مقایسه می‌کنند؛ اما مشکل بزرگ بروک تیلور عدم توانایی وی در ارائه دستاوردهای علمی‌اش و توضیح و تفهیم آنها بوده است که همین موضوع نیز باعث انزوای وی در انجمن سلطتنی شده بود.

بروک تیلور که نامش با سری تیلور و نظریه تیلور در علم ریاضیات و بخصوص در آنالیز ریاضی جاودان شده است در تاریخ ۲۹ دسامبر سال ۱۷۳۱ و در ۴۶ سالگی در شهر لندن دیده از جهان فروبست.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی بروک تیلور
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه