بیوگرافی ژرمیا هوروکس

4 سال پیش
بیوگرافی ژرمیا هوروکس
Rate this post

بیوگرافی ژرمیا هوروکس به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ۳ ژانویه سال ۱۶۴۱ ٬ درست ۳۷۳ سال پیش٬ ستاره شناس نابغه و بزرگ انگلیسی دیده از جهان فروبست. شهرت این دانشمند بزرگ بخاطر تحقیقاتش روی مدار ماه و ثبت و رصد پدیده‌ی گذر ناهید است.

زندگینامه ژرمیا هوروکس

بیوگرافی ژرمیا هوروکس

زندگی شخصی

ژرمیا هوروکس سال ۱۶۱۶ در نزدیکی شهر لیورپول متولد شد. پدرش ساعت ساز بود و به تحصیل و علم اهمیت فراوان می‌داد٬ بر همین اساس ژرمیا را برای تحصیل بعد از پایان دوران مقدماتی به دانشگاه کمبریج فرستاد تا در رشته مورد علاقه‌اش٬ ستاره شناسی، تحصیل کند. سال ۱۶۳۲ در حالی که ژرمیا تنها ۱۶ سال سن داشت٬ وارد دانشگاه کمبریج شد و برای تامین بخشی از مخارج تحصیل در کنار کارهای دانشگاه به نظافت اتاق دانشجویان نیز می‌پرداخت.

ژرمیا هوروکس خیلی زود توانست نظر اساتید را جلب کند و نبوغ بالای خود را نشان دهد، در دانشگاه کمبریج وی جزو معدود کسانی بود که به نظریه انقلابی کوپرنیک اعتقاد داشت و از آن در همان سنین کم حمایت می‌کرد. نیکلاس کوپرنیک حدود ۱۰۰ سال قبل از اینکه ژرمیا با نظریاتش آشنا شود فوت کرده بود و نظریاتش تا چندین قرن بخاطر فشار کلیسا و تفکرات خشک مذهبیون آن زمان غلط پنداشته می‌شد. کوپرنیک ستاره‌شناس، ریاضیدان و اقتصاددان لهستانی بود که برای اولین بار نظریه خورشید مرکزی منظومه شمسی را بسط داد و آنرا به صورت علمی درآورد.

وی پس از سال‌ها مطالعه و رصد اجرام آسمانی به این نتیجه رسید که بر خلاف تصور دانشمندان گذشته و تصور کلیسا، زمین در مرکز کائنات قرار ندارد، بلکه این خورشید است که در مرکز منظومه شمسی است و سایر سیارات از جمله زمین به دور آن در حال گردشند. هرچند که این نظریه به خاطر جهل مردم آن زمان مورد پذیرش قرار نگرفت٬ اما سالها بعد باعث انقلاب، نه تنها در ستاره شناسی شد بلکه دیدگاه بشر را پیرامون جهان هستی دگرگون کرد و بدون تردید می‌توان این نظریه کوپرنیک را طلایی‌ترین کشف عصر رنسانس نامید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ولفگانگ پل
نظریات کوپرنیک

ژرمیا هوروکس که تازه با نظریات کوپرنیک آشنا شده بود و به شدت به آنها اعتقاد داشت به تحقیق در خصوص نظریات سایر ستاره شناسان بزرگ نظیر یوهانس کپلر، تیکو براهه و دیگر دانشمندان بزرگ پرداخت و عمق دانش ستاره شناسی خود را افزایش داد. سال ۱۶۳۵ بصورت ناگهانی و بدون دلیل مشخصی ژرمیا هوروکس دانشگاه کمبریج را رها کرد و حتی فارغ التحصیل نیز نشد. بعد از ترک کمبریج ژرمیا تمام تمرکز خود را روی مطالعه و تحقیق در خصوص مباحثی که به آنها علاقه داشت٬ گذاشت. وی تمام کتاب‌های ممکن را جمع آوری و همه آنها را به دقت مطالعه کرد٬ همچنین با تلاش فراوان توانست دقیق‌ترین تلسکوپی که می‌توانست را فراهم کند و با آن به رصد آسمان پرداخت.

ژرمیا زمانی که تنها ۱۷ سال داشت تقریبا تمام کتاب‌ها و دستاوردهای ستاره شناسان قبل خود را مطالعه و حتی نقاط قوت و ضعف آنها را مشخص کرده بود. ژرمیا هوروکس اولین کسی بود که بر اساس مشاهدات خود و تحقیقاتی که روی مدار حرکتی ماه بدور خورشید انجام داد اعلام کرد که ماه بر اساس یک مدار بیضوی بدور زمین در گردش است.

تحقیقات

همچنین ژرمیا تحقیقات بسیاری در خصوص تاثیر رفتار ماه روی کره زمین و ارتباط آن با جزر و مد انجام داد و در سال پایانی عمر در تلاش بود تا تحقیقاتش را در این خصوص منتشر کند که مرگ ناگهانی این اجازه را نداد و ایزاک نیوتن بعدها براساس دستاوردهایی که از ژرمیا بجا مانده بود تحقیقات وی را کامل کرد. وی همچنین اولین و تنها انسانی بود که توانست گذر سیاره ناهید را پیش بینی، رصد و ثبت کند. گذر ناهید به پدیده عبور سیاره ناهید از مقابل قرص خورشید (از دید زمین) گفته می‌شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رابرت کیوساکی

ژرمیا هوروکس بدون شک یک نابغه در ریاضیات و ستاره شناسی بود و تا ۲۲ سالگی دستاورد‌های مهم علمی بسیاری از خود بر جای گذاشت. این دانشمند بزرگ در تاریخ ۳ ژآنویه سال ۱۶۴۱ در سن ۲۲ سالگی بصورت ناگهانی و نامشخص دیده از جهان فروبست.

تاریخ تولد:
۱۶۱۸، Toxteth، لیورپول، بریتانیا
تاریخ مرگ:
۳ ژانویهٔ ۱۶۴۱، لیورپول، بریتانیا
آموزش:
دانشگاه كمبريج، Emmanuel College, University of Cambridge
معروف به:
گذر زهره، جزر و مد، مدار بیضی، مدار ماه

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ژرمیا هوروکس
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه