بیوگرافی آگوست وایسمان

4 سال پیش
بیوگرافی آگوست وایسمان
Rate this post

بیوگرافی آگوست وایسمان به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ۱۷ ژآنویه سال ۱۸۳۴ فردریش در یک خانواده تحصیل کرده متولد شد؛ پدرش معلم مدرسه و استاد زبان‌های باستانی و الهیات بود.

زندگینامه آگوست وایسمان

بیوگرافی آگوست وایسمان

زندگی شخصی

فردریش در ۴ سالگی به فراگیری موسیقی پرداخت و از ۱۴ سالگی آموزش نقاشی را آغاز کرد؛ در دوران نوجوانی معلم موسیقی‌اش هدیه‌ای به او داد که مسیر زندگی وی را تغییر داد. فردریش از معلم موسیقی، مجموعه‌ای از پروانه‌های خشک شده دریافت کرد و این هدیه باعث شد تا او به شدت به زیست شناسی و چگونگی پیدایش موجودات زنده علاقه‌مند شود. این علاقه باعث شد موسیقی را رهاکند و به مطالعه در خصوص علوم طبیعی بپردازد،. سرانجام به توصیه یکی از دوستان، فریدریش به دانشگاه گوتینگن رفت و در آنجا به تحصیل در رشته پزشکی پرداخت. وی سال ۱۸۵۶ فارغ التحصیل شد.

در دوران تحصیل، فردریش تحقیقات بسیاری در خصوص هیپوریک اسید انجام داد و بعد از فارغ التحصیلی مقالات بسیاری در این خصوص منتشر کرد. اما مهمترین دستاورد تحقیقاتی وی مربوط به بررسی نظریه خلقت و مقایسه‌ی آن با نظریه تکامل است که فردریش براساس یافته‌های زیست شناسی خود اعلام کرد که حقایق زیست شناسی بسیاری بر تایید نظریه‌ی تکامل یافته است، اما نتیجه‌گیری قطعی را همانند یک معما و بدون تایید یا رد یک نظریه باقی گذاشت. وایسمان تئوری خاصی را مطرح کرد که بر اساس آن تمایز مهم و عمیقی میان سلول‌های ژرمینال (اسپرم و تخمک) و سوماتیک (پیکری) بدن قائل شد و براساس یافته‌های خود اعلام کرد که وراثت تنها از طریق خط ژرمینال عمل می‌کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی شریل سندبرگ
یاخته‌های ژرمینال

یاخته‌های ژرمینال که در بدن موجود زنده مسئولیت تولید مثل را بر عهده دارند٬ تک کروموزومی هستند و بر اساس تئوری وایسمن، وراثت از طریق آنها منتقل می‌شود و یاخته‌های سوماتیک که در پیدایش بافت‌ها و اندام‌های بدن نقش دارند بر خلاف ژرمینال‌ها که تک کروموزومی هستند از دو کروموزوم تشکیل می‌شوند که یکی از پدر و دیگری از مادر است.

ارنست مایر زیست شناس بزرگ آلمانی آمریکایی قرن ۲۰ میلادی وایسمان

را از بزرگترین زیست شناسان و نظریه پردازان در خصوص تکامل برشمرده است

که دستاوردهای علمی وی زیربنای زیست شناسی مدرن را شکل داده است.

فردریش لئوپولد آگوست وایسمان که به آگوست وایسمان معروف  بود

سال ۱۹۱۲ در سن ۷۸ سالگی خود را بازنشست کرد و ۲ سال بعد در

تاریخ ۵ نووامبر سال ۱۹۱۴ دیده از جهان فروبست.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آگوست وایسمان
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه