بیوگرافی یوایچیرو نامبو

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی یوایچیرو نامبو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

  ۱۸ ژآنویه سال ۱۹۲۱ ٬ درست ۹۴ سال پیش٬ یویچیرو نامبو فیزیکدان بزرگ ژآپنی در شهر توکیو متولد شد. شهرت این فیزیکدان بزرک بخاطر دستاوردهای مهم وی در فیزیک نظری به ویژه ذرات ریزاتمی است.

زندگینامه یوایچیرو نامبو

بیوگرافی یوایچیرو نامبو

زندگی شخصی

یوییچیرو نامبو تحصیلاتش را در شهر توکیو آغاز کرد و برای گذراندن دوران دبیرستان به شهر فوکویی رفت. بعد از فارغ التحصیلی در مقطع دبیرستان وارد دانشگاه سلطنتی توکیو شد و به مطالعه فیزیک پرداخت. یویچیرو نامبو سال ۱۹۴۲ مدرک کارشناسی گرفت و در سال ۱۹۵۲ دکترای خود را از این دانشگاه کسب کرد.

یویچیرو نامبو بخاطر استعداد زیاد و توانایی بالایی که داشت٬ سال ۱۹۴۹ قبل از پایان دکترای خود به عنوان استاد دانشگاه اوزاگا برگزیده شد و سال ۱۹۵۰ در حالی که تنها ۲۹ سال داشت به سمت ریاست دانشگاه منصوب شد. سال ۱۹۵۲ بعد از پایان دوره دکترا به دعوت دانشگاه پرینستون برای تحصیل و تحقیق به این دانشگاه رفت. سال ۱۹۵۴ وارد دانشگاه شیکاگو شد و ۴ سال بعد به درجه استادی در این دانشگاه رسید و بین سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۸ رئیس دپارتمان فیزیک این دانشگاه بود.

شهروندی آمریکا

یویچیرو نامبو سال ۱۹۷۰ شهروندی آمریکا را کسب کرد. این دانشمند بزرگ بیش از ۶۰ سال در دانشگاه‌های تراز اول دنیا به تدریس فیزیک نظری پرداخت و یکی از قویترین فیزیکدانان نظری دنیا به حساب می‌آید. از مهمترین دستاوردهای علمی وی می‌توان به کشف خاصیت Spontaneous symmetry breaking در ذرات زیر‌اتمی اشاره کرد که سال ۱۹۶۰ ارائه کرد و بخاطر همین دستاورد نیز حدود ۴۸ سال بعد یعنی سال ۲۰۰۸ مفتخر به دریافت جایزه نوبل فیزیک شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آندریاس وسالیوس

ذره زیراتمی بخشی از ذرات بنیادی و ذرات ترکیبی به شمار می‌رود که کوچکتر از اتم است. این نوع ذرات در حوزه فیزیک هسته‌ای و فیزیک ذرات مورد مطالعه قرار می‌گیرند. از جمله معروفترین ذرات زیر اتمی، الکترون‌ها٬ پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. پروتون و نوترون ذرات ترکیبی هستند که از کوارک تشکیل شده‌اند. یک پروتون از دو کوارک بالا و یک کوارک پایین تشکیل شده است، ولی نوترون از یک کوارک بالا و دو کوارک پایین تشکیل شده است؛ کوارک‌ها به وسیله گلوئون به هم می‌چسبند.

دکتر یویچیرو نامبو در حال حاضر ۹۴ سال سن دارد و کماکان به عنوان استاد فیزیک دانشگاه شیکاگو به تدریس فیزیک نظری می‌پردازند.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی یوایچیرو نامبو
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه