بیوگرافی ویلیام دی کولیج

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی ویلیام دی کولیج به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ۳ فوریه سال ۱۹۷۵، درست ۴۰ سال پیش، دکتر ویلیام دی کولیج فیزیکدان سرشناس آمریکایی در ۱۰۱ سالگی دیده از جهان فروبست. شهرت این فیزیکدان بزرگ بخاطر دستاوردهای وی در خصوص ماشین‌های پرتو ایکس است.

زندگینامه ویلیام دی کولیج

بیوگرافی ویلیام دی کولیج

زندگی شخصی

کولیج در تاریخ ۲۳ اکتبر سال ۱۸۷۳ در نزدیکی یک مزرعه در ایالت ماساچوست به دنیا آمد. بعد از پایان دوره دبیرستان وارد دانشگاه MIT شد و در خلال سال‌های ۱۸۹۱ تا ۱۸۹۶ در این دانشگاه به تحصیل پرداخت؛ کولیج سپس برای دوره دکترا به آلمان رفت و در دانشگاه لایپزیک دکترا گرفت و مجددا در سال ۱۸۹۹ به دانشگاه MIT بازگشت تا به عنوان استادیار در دپارتمان شیمی دانشگاه مشغول به کار شد.

کولیج در سال ۱۹۰۵ به دعوت شرکت جنرال الکتریک به لابراتوار تحقیقاتی این شرکت پیوست و در خصوص لامپ‌های روشنایی به تحقیق پرداخت و در نهایت توانست از فلز تنگستن برای ساخت رشته‌ای که در لامپ‌های حبابی قرار می‌گرفت استفاده کند و این اختراع وی باعث موفقیت بسیار شرکت جنرال الکتریک شد. سال ۱۹۱۳ دکتر کولیج دستگاهی را به نام لامپ کولیج ساخت که این دستگاه قادر بود پرتو ایکس را با قدرت بیشتری ارسال کند و تصاویر دقیق‌تری در عکس‌برداری به کمک آن ضبط می‌شد. این موضوع کمک بزرگی به پزشکان برای شناسای تومورها می‌کرد و در راستای شناسایی بیماری‌ها و درمان آنها بسیار موثر بود.

پرتو ایکس یا اشعه ایکس

پرتو ایکس یا اشعه ایکس (اشعه رونتگن) نوعی از تابش الکترومغناطیسی با طول موج حدود ۰/۰۱ تا ۱۰ نانومتر و انرژی بین ۱۰۰ الکترون ‌ولت تا ۱۰۰ کیلو الکترون ‌ولت است. این اشعه در بلورشناسی و عکسبرداری از اعضای داخلی بدن و عکسبرداری از درون اشیای جامد و به عنوان یکی از روش‌های تست غیرمخرب در تشخیص نقص‌های موجود در اشیای ساخته شده مثلا لوله‌ها کاربرد دارد. با وجود اینکه دکتر کولیج هیچگاه برنده جایزه نوبل نشد اما جوایز علمی بسیاری را نظیر مدال ادیسون توسط انجمن مهندسین برق آمریکا، جایزه علمی رامفورد، مدال علمی هاوارد پاتس، مدال علمی لویز لوی و مدال علمی مایکل فارادی را بخاطر دستاوردهای علمی و کشف‌های مهمی که انجام داده بود کسب کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جورجتو جوجارو

دکتر کولیج سال ۱۹۳۲ به ریاست مرکز تحقیقاتی شرکت جنرال الکتریک منصوب شد و از سال ۱۹۴۰ تا زمان بازنشستگی در سال ۱۹۴۴ قائم مقام شرکت جنرال الکتریک بود. سرانجام دکتر کولیج در تاریخ ۳ فوریه سال ۱۹۷۵ دیده از جهان فروبست.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ویلیام دی کولیج
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه