بیوگرافی گراردوس مرکاتور

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی گراردوس مرکاتور به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 گراردوس مرکاتور (انگلیسی: Gerardus Mercator؛ ۵ مارس ۱۵۱۲ – ۲ دسامبر ۱۵۹۴) یک ریاضی‌دان، و فیلسوف اهل بلژیک بود.

زندگینامه گراردوس مرکاتور

بیوگرافی گراردوس مرکاتور

زندگی شخصی

Mercator یکی از پیشگامان نقشه برداری بود و در دوران طلایی خود (تقریباً در سالهای ۱۵۷۰ – ۱۶۷۰s) مشهورترین چهره این مدرسه به شمار می رود. در روزگار خود ، وی به عنوان سازنده کره و ابزارهای علمی مشهور بود. علاوه بر این ، وی به الهیات ، فلسفه ، تاریخ ، ریاضیات و ژئومغناطیس علاقه ای داشت. او همچنین یک حکاک و خوشنویسان برجسته بود.

برخلاف دیگر دانشمندان بزرگ عصر ، وی كمی سفر كرد و دانش جغرافیای وی از بیش از یك هزار كتاب و نقشه ، از بازدیدكنندگان وی و از مکاتبات گسترده او (به شش زبان) با سایر دانشمندان ، دولتمردان ، مسافران ، بازرگانان و دریانوردان نقشه های اولیه Mercator در قالب های بزرگ مناسب برای نصب دیوارها بود اما در نیمه دوم زندگی وی بیش از ۱۰۰ نقشه منطقه ای جدید را با فرمت کوچکتر برای اتصال به اطلس خود در سال ۱۵۹۵ تولید کرد.

این اولین بار بود که واژه Atlas در مراجعه به کتاب نقشه ها استفاده شد. وی این کلمه را به عنوان بزرگداشت اطلس تیتان ، “پادشاه موریتانیا” انتخاب کرد ، که او را نخستین جغرافیدان بزرگ معرفی کرد.

فروش کره های زمینی و آسمانی

بخش عمده ای از درآمد Mercator از فروش کره های زمینی و آسمانی وی ناشی می شود. برای شصت سال آنها بهترین در دنیا محسوب می شدند و به تعداد بسیار زیادی فروخته می شدند که نمونه های ماندگار بسیاری وجود دارد. این کار قابل توجهی بود که شامل ساخت کره ها ، چاپ هسته ها ، ساخت غرفه های قابل توجه ، بسته بندی و توزیع در سراسر اروپا بود. او همچنین به دلیل ابزارهای علمی خود ، به ویژه ستارگان و حلقه های نجوم خود که به منظور مطالعه هندسه نجوم و اخترشناسی مورد استفاده قرار می گرفت مشهور بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی چارلز پروتیوس اشتینمتز

Mercator در مورد جغرافیا ، فلسفه ، گاهشناسی و الهیات نوشت. نقشه های دیواری با متن عظیم در منطقه مربوط به زندگی اش حک شده است. به عنوان نمونه نقشه معروف جهان ۱۵۶۹ با بیش از پنج هزار کلمه در پانزده افسانه حک شده است. اطلس ۱۵۹۵ حدود ۱۲۰ صفحه نقشه و صفحات عنوان مصور دارد ، اما تعداد بیشتری از صفحات به شرح وی از خلقت جهان و توضیحات همه کشورها به تصویر کشیده شده است. جدول تاریخنگاری وی به حدود ۴۰۰ صفحه می رسد که تاریخ ها (از زمان خلقت) سلسله های زمینی ، وقایع مهم سیاسی و نظامی ، فوران های آتشفشانی ، زمین لرزه ها و گرفتگی ها را تعیین می کند. او همچنین در مورد انجیل و عهد عتیق نوشت.

تاریخ تولد: ۵ مارس ۱۵۱۲، Rupelmonde، کروئیبوک، بلژیک
تاریخ مرگ: ۲ دسامبر ۱۵۹۴، دویسبورگ، آلمان
همسر: باربارا اشکلکنز (ازدواج ?–۱۵۸۶)
کودکان: Rumold Mercator، آرنولد مرکاتور، بارتولوموس مرکاتور، Emerentia Mercator، کترینا مرکاتور، Dorothes Mercator
کتاب‌ها: Atlas or cosmographical meditations upon the fabric of the world and the figure of the fabrick’d
آموزش: Old University of Leuven (۱۵۳۰–۱۵۳۲)، دانشگاه کی یو لون

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی گراردوس مرکاتور
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه