بیوگرافی یوزف فون فراونهوفر

4 سال پیش
بیوگرافی یوزف فون فراونهوفر
Rate this post

بیوگرافی یوزف فون فراونهوفر به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 یوزف فون فراونهوفر (به آلمانی: Joseph von Fraunhofer) عینک‌ساز آلمانی قرن نوزدهم بود. او نخستین‌بار خطوط تیره‌ای را در طیف خورشید مشاهده کرد که به نام خودش به خطوط فراونهوفر مشهور شدند.

زندگینامه یوزف فون فراونهوفر

بیوگرافی یوزف فون فراونهوفر

زندگی شخصی

شهرت وی در عینک‌سازی و علوم نوری است.

جوزف فرنهاوفر فرزند یازدهم بود که در استراوبینگ باواریا به دنیا آمد ، والدینش Xaver Fraunhofer و Maria Maria Frohlich بودند. وی در سن ۱۱ سالگی یتیم شد و به عنوان کارآموز در یک شیشه سازی به نام فیلیپ آنتون ویچلسبرگر شروع به کار کرد. در سال ۱۸۰۱ ، کارگاهی که در آن مشغول کار بود فرو ریخت و او در آوارها دفن شد. عملیات نجات توسط شاهزاده انتخابگر ماکسیمیلیان جوزف رهبری شد. شاهزاده وارد زندگی فرونهافر شد و كتاب هایی را در اختیار وی قرار داد و كارفرمای خود را وادار كرد تا به او اجازه دهد كه در زمان جوانی فرصت فراوانی برای تحصیل داشته باشد.

یك انسان خیرخواه

جوزف اوتزنایدر نیز در محل فاجعه رخ داده بود و همچنین فروزانوفر به یک انسان خیرخواه تبدیل می شود. فرون با پولی که توسط شاهزاده به هنگام نجات وی و پشتیبانی از او از اوتزشنایدر دریافت کرده بود ، توانست آموزش خود را در کنار آموزش های عملی خود ادامه دهد. در سال ۱۸۰۶ ، اوتششنایدر و جورج فون ریچنباخ Fraunhofer را به موسسه خود در Benediktbeuern آوردند ، یک صومعه طبقه بندی شده که به شیشه سازی اختصاص یافته است. در آنجا او کشف کرد که چگونه می توان شیشه نوری ریز درست کرد و روش های دقیق برای اندازه گیری پراکندگی نوری اختراع کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مکس بورن

در این انستیتو بود که فرونهاوفر با پیر لوئیز گیناند ، یک تکنسین شیشه ای سوئیس ، که به دستور اوتزنایدر ، آموزش Fraunhofer را در ساخت شیشه بود ، ملاقات کرد. در سال ۱۸۰۹ ، بخش مکانیکی انستیتوی نوری عمدتاً تحت هدایت فرونهافر بود و فرونهاوفر در همان سال به یکی از اعضای بنگاه تبدیل شد. در سال ۱۸۱۴ ، گیناند نیز شرکت ریچنباخ را از این شرکت خارج کرد. گیناند بعداً در این شرکت با Fraunhofer شریک شد و این نام به Utzschneider-und-Fraunhofer تغییر یافت. در سال ۱۸۱۸ ، فرونهافر مدیر موسسه نوری شد. باواریا به دلیل ابزارهای نوری خوب که توسط Fraunhofer ساخته شد ، انگلستان را به عنوان مرکز صنعت نوری تبدیل کرد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی یوزف فون فراونهوفر
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه