بیوگرافی ایگناسی ووکاشویچ

4 سال پیش
بیوگرافی ایگناسی ووکاشویچ
Rate this post

بیوگرافی ایگناسی ووکاشویچ به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جان جوزف ایگناسی ووکاشویچ (لهستانی: Jan Józef Ignacy Łukasiewicz تلفظ صحیح نام خانوادگی قوکاشویچ؛ زاده ۸ مارس ۱۸۲۲ درگذشته ۷ ژانویه ۱۸۸۲) داروساز و پیشگام در صنعت نفت ارمنی‌تبار لهستانی، در سال ۱۸۵۶ اولین پالایشگاه نفت جهان را ساخت.

زندگینامه ایگناسی ووکاشویچ

بیوگرافی ایگناسی ووکاشویچ

زندگی شخصی

وی با روش خود توانست برای اولین بار نفت سفید را از نفت خام جدا کند و بدین روش اولین چراغ نفتی را در سال ۱۸۵۳، اولین چراغ مدرن خیابانی را در سال ۱۸۵۳ و اولین چاه نفت مدرن را در سال ۱۸۵۴ به دنیا معرفی کند.

اقدامات خیرخواهانه او از جمله حمایت مالی از منطقه محل زندگیش، ساخت کلیسا و حمایت از مهاجران زبان زد خاص و عام است. وی در مورد نفت می‌گوید: «این مایع حیاتی دارایی آتی کشور است و منبعی برای درآمد فقرا و رفاه ساکنان این سرزمین است.»

ثروتمندی

در سال ۱۸۶۳ ، Łukasiewicz ، که در سال ۱۸۵۸ به جاسوو نقل مکان کرده بود،

مرد ثروتمندی بود.

او آشکارا از قیام ژانویه ۱۸۶۳ حمایت و کمک مالی برای پناهندگان را تأمین کرد.

در سال ۱۸۶۵ او یک خانه بزرگ در روستای Chorkówka را خریداری کرد.

وی در آنجا پالایشگاه نفت دیگری تأسیس کرد. Łukasiewicz با بدست آوردن یکی از بزرگترین ثروتمندان در گالیسیا ، توسعه صنعت نفت را در مناطق دوکلا و گورلیس ارتقا داد. وی نام خود را به چندین کارخانه استخراج نفت از منطقه ، از جمله چاه های نفت در روپیانکا ، ویلزنیا ، Smereczne ، روپا و وجتوا داد. وی همچنین به یك فرد خیرخواه در منطقه تبدیل شد و در Babrka ، كلیسایی در Chorkówka و كلیسای بزرگی در Zręcin و یك استراحتگاه آبگرم را تأسیس كرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی خوارزمی

به عنوان یکی از مشهورترین بازرگانان زمان خود ، Łukasiewicz به عنوان گالیسیِ شهر انتخاب شد. در سال ۱۸۷۷ او همچنین اولین کنگره صنعت نفت را برگزار کرد و انجمن ملی نفت را تأسیس کرد. Ignacy Łukasiewicz در ۷ ژانویه ۱۸۸۲ در پنومونی در Chorkówka درگذشت و در گورستان کوچک در Zręcin ، جنب کلیسای احیاء گوتیک که وی تأمین مالی کرده بود ، دفن شد. Łukasiewicz در سال ۱۸۵۷ با Honorata Stacherska ازدواج کرد و پس از از دست دادن تنها دخترشان ، ماریانا ، این زن و شوهر والتینا آنتونیویچ را به فرزندگی گرفتند.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ایگناسی ووکاشویچ
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه